Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرخ دلار در روز‌های اخیر و پس از طی کردن روند کاهشی هفته گذشته توسط معامله‌گران به سمت کانال ۲۸ هزار تومان هدایت شد، اما تحلیلگران تکنیکال معتقدند این عدد نقطه مقاومت بازار است، مشاهدات میدانی هم نشان می‌دهد خریدار چندانی برای دلار ۲۸ هزار تومانی وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - تسنیم نوشت: بازار ارز اوایل هفته گذشته با انتشار خبر مشخص شدن تاریخ شروع مذاکرات احیای برجام در ۸ آذرماه کاهشی شد، اما پس از گذشت چند روز از شدت تأثیر این خبر در بازار کاسته شد و معامله‌گران با استناد به اظهارات ضد و نقیض طرفین مذاکرات و با برجسته کردن این گزاره که مذاکرات در کوتاه‌مدت به سرانجام نخواهد رسید و فرسایشی خواهد بود نرخ دلار را به‌سمت خروج از کانال ۲۷ هزار تومان و ورود به کانال ۲۸ هزار تومانی هدایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به‌نظر می‌رسد این گروه از معامله‌گران فراموش کرده‌اند که نفس شروع مذاکرات فارغ از کوتاه‌مدت و یا فرسایشی بودن آن سیگنالی مثبت به‌همراه دارد و در بدترین حالت موجب رکود و کاهش حجم معاملات در بازار خواهد شد. لازم به یادآوری است که مذاکرات قبلی برجام بیش از ۲۰ ماه طول کشید و طی آن تلاطم و التهاب خاصی در بازار ارز کشور مشاهده نشد لذا تأکید بر فرسایشی بودن مذاکرات نمی‌تواند دلیلی بر افزایش ناگهانی و شدید نرخ ارز باشد.

از سوی دیگر نگاهی به وضعیت معاملات بازار رسمی ارز کشور در قالب حواله و اسکناس که از طریق سامانه نیما و بازار متشکل ارزی انجام می‌شود نشانگر بهبود اوضاع نسبت به سال گذشته است، در این خصوص و طبق اعلام بانک مرکزی حجم معاملات در نیما طی هفت ماه ابتدای سال جاری معادل کل سال گذشته بوده و در بازار متشکل ارزی نیز با رشدی قابل‌توجه به ۱.۱ میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: نرخ ۳۰ ارز در بازار بین بانکی افزایش یافت

همچنین رییس‌کل بانک مرکزی چندی پیش تأکید کرده بود که  وصول درآمد‌های ارزی دولت در هفت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سه برابر شده است. علاوه بر این نگاهی به رفتار بازارساز در دو سه ماه گذشته نشان می‌دهد که بازارساز تمایلی برای ورود نرخ ارز به کانال ۲۸ هزارتومانی ندارد و هرگاه نرخ ارز به حوالی این قیمت رسیده است با قدرت وارد عمل شده و نرخ را به عقب رانده است، امری که تحلیلگران فنی و تکنیکال نیز بر آن صحه می‌گذارند و کانال ۲۸ هزارتومانی را به‌عنوان نقطه مقاومت بازار اعلام می‌کنند.

در این خصوص مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که برای دلار ۲۸ هزارتومانی خریدار چندانی در بازار وجود ندارد و نرخ ارز توان بالا رفتن بیش از این را در مقطع فعلی ندارد.

کنار این‌ها تلاش برای جبران کسری بودجه دولت از طریق فروش ارز در نرخ‌های بالا و نیز فروش ارز در قیمت‌های بالا توسط سفته‌بازان و نوسانگیران از جمله مواردی است که همواره در شرایط مشابه مورد توجه فعالان و تحلیلگران بازار بوده است.

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بازار ارز دلار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار ارز دلار کانال ۲۸ هزار بازار ارز نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد

روند بازار خودرو در چهارمین روز هفته، از ادامه کاهش قیمت‌ها حکایت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۴۹ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۸۰۳ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۷۰۸ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، به قیمت ۸۳۵ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲، اما با افزایش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۷۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۷۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با کاهش ۵ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۲ میلیون تومانی ۴۳۸ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۱۷ میلیون تومانی ۴۰۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۲ میلیون تومانی ۸۱۸ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۴۸ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۳ میلیون تومان رسید.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع خودرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه در کانال جدید قرار گرفت
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد