Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@07:16:14 GMT

اردوغان به انجام کار‌های نمایشی معتاد شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۰۰۲۸

اردوغان به انجام کار‌های نمایشی معتاد شده است

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که رئیس‌جمهور ترکیه به انجام کار‌های نمایشی در سطح بین‌المللی با هدف افزایش محبوبیت داخلی خود اعتیاد پیدا کرده است.

به گزارش فارس، روزنامه نیویورک تایمز به قلم «کارلوتا گال» مدیر مسئول این روزنامه در استانبول در گزارشی نوشت که «رجب طیب اردوغان» در داخل ترکیه به شدت احساس ضعف می‌کند و از این رو به دست به کار‌های نمایشی در سطح جهانی می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، مقامات اسکاتلند در اجلاس آب‌وهوایی «گلاسکو» درخواست دولت ترکیه برای حضور یک کاروان امنیتی بزرگ در کنار اردوغان را رد کرده بودند و این همان دلیلی بود که رئیس‌جمهور ترکیه از حضور در این اجلاس انصراف داده و از ایتالیا به ترکیه بازگشته بود. اردوغان اصرار داشت که همانند جو بایدن یک کاروان امنیتی چشم‌گیر او را در این سفر همراهی کنند و او بتواند تصویر اسکورت امنیتی خود را در داخل ترکیه دستمایه تبلیغ قرار دهد، اما مخالفت مقامات اسکاتلند او را به شدت عصبانی کرده بود.

«کارلوتا گال» در چرایی این رفتار اردوغان نوشت که او به طور جد در سطح داخلی و خارجی احساس ضعف سیاسی می‌کند و از این رو به انجام تاکتیک‌های قدیمی و تکراری برای کسب محبوبیت داخلی همچنان ادامه می‌دهد. او عدم حضور اردوغان در اجلاس آب‌وهوایی گلاسکو را نمایش او برای چهره‌سازی از خود در انتخابات ۲۰۲۳ دانست.

او افزود: «اردوغان ۱۸ است که در قدرت حضور دارد و از این رو خوب می‌داند که چگونه بازی کند، اما با این وجود امروزه از لحاظ سیاسی بیش از هر دوره دیگری ضعیف شده است.»

«سنان اولجان» رئیس مرکز پژوهش‌های اقتصادی و سیاست‌خارجی استانبول نیز به نیویورک تایمز گفت که اردوغان از سیاست خارجی برای بهبود چهره خود در یک دهه گذشته در داخل ترکیه استفاده کرده است.»

«سونور چاگابتای» مدیر میز ترکیه در اندیشکده واشنگتن نیز گفت که اردوغان نگران و از اینکه قدرت را از دست بدهد، ترسیده است.

او افزود: «اردوغان به مدت خیلی طولانی در قدرت است، اما اکنون مشخص است که قدرتش را از دست داده و بسیار خسته است. او دیگر نمی‌تواند به رقابت ادامه داده دهد.»

سیاست‌ها و رفتار‌های ترکیه در سال‌های گذشته به طور فزاینده‌ای به سمت تنش‌زایی و ایجاد مشکلات خرد و کلان برای همسایگان و کشور‌های منطقه پیش رفته است و سیاست «تنش صفر با همسایگان» که بخش مهمی از راهبرد حزب عدالت و توسعه در سال‌های اولیه به قدرت رسیدن این حزب را تشکیل می‌داد، رنگ باخته و ترکیه به رهبری اردوغان در سال‌های بعد به تنش حداکثری با بسیاری از کشور‌های منطقه رسیده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که اوضاع اقتصادی ترکیه در ماه‌های گذشته به شدت بحرانی بوده به گونه‌ای که ارزش لیر از ۱.۱۷ لیر در برابر دلار در آگوست سال ۲۰۰۸ به ۹.۸۵ لیر در برابر دلار طی روز‌های گذشته رسیده است.

از سوی دیگر حزب عدالت و توسعه با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۳ مواجه است و طبق آخرین نظرسنجی‌ها میزان محبوبیت اردوغان در پی بحران لیر، رکود شدید و بحران دولت مرکزی با کرد‌ها در سه سال گذشته به شدت پایین آمده است.

مؤسسه نظرسنجی ترکیه‌ای «ماک» نیز در تازه‌ترین گزارش خود که در پنجم آبان ماه منتشر شد، نوشت که خشم و عصبانیت در جامعه ترکیه وجود دارد و در نظرسنجی صورت گرفته در خصوص رأی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو ۴۲ درصد گفته‌اند که به اردوغان رأی نخواهند داد و ۳۷ درصد هنوز حامی او هستند.

«محمد علی کولات» رئیس این مؤسسه به روزنامه زمان ترکیه گفت که اردوغان همان‌طور که حزب عدالت و توسعه را به جایگاه و قدرت کنونی رساند، همان‌گونه نیز عامل شکست و افول آن خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد

پیمان جبلی که به همراه معاونانش امروز در نشستی، میزبان وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه در ساختمان شیشه‌ای سازمان صداوسیما بود، با اشاره به اهمیت موضوع مصرف بهینه برق و انرژی در کشور و فرهنگ‌سازی درخصوص آن، اظهار کرد: طی دوسال اخیر شاهد قطعی برق به‌ویژه در تابستان نبودیم که دستاوردی خوب است و ان‌شاءالله امسال هم همین‌گونه باشد.

وی به رشد تولید برق در سطح کشور با تدابیر وزارت نیرو اشاره و تعامل مشترک با این وزارتخانه را روبه‌جلو و اثرگذار توصیف کرد و گفت: خوشحالیم که رسانه ملی در جلب و بازنمایی رضایتمندی مردم از عملکرد حاکمیت در حوزه انرژی، سهیم است.

وی با بیان اینکه در قالب هم افزایی دو نهاد، اقدامات مشترک بزرگی در حوزه نیرو انجام شده است، اظهار کرد: به عنوان نمونه با کار رسانه‌ای هم‌افزایی که داشتیم، سیل دوسال گذشته جاده چالوس که می‌رفت تهدیدی باشد، به یک فرصت بزرگ تبدیل شد یا سیل اخیر سیستان و بلوچستان که تلاش شد کمترین میزان خسارات را در پی داشته باشد.

رئیس رسانه ملی در خاتمه از ضرورت ثبت و به تصویر کشیدن دستاورد‌های افتخارآمیز وزارت نیرو در قالب تولیدات ماندگاری، چون مجموعه نمایشی و پویانمایی سخن گفت و عنوان کرد: در کنار اطلاع‌رسانی مطلوب و واکنش سریع، ورود به حوزه تولید در گونه‌های مختلف نمایشی و غیرنمایشی نیز می‌تواند اثرگذاری درخوری در تبیین اهداف وزارت نیرو برای مصرف بهینه انرژی و نمایش توفیقات داشته باشد که صداوسیما در این زمینه نیز آمادگی و توان لازم را داراست.

افتتاح پروژه‌های امیدآفرین طی سال جاری

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز بااشاره به هم‌افزایی و همکاری با رسانه ملی که واجد اثرگذاری خوبی در زمینه مصرف انرژی بوده است، گفت: علاوه‌براین، طی تعامل با رسانه ملی و براساس پیش‌بینی‌های قبلی، توفیقات خوبی در جلوگیری از بروز تلفات و خسارات سنگین در سیل‌های اخیر سیستان و بلوچستان رقم خورد.

وی افزود: همچنین با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی خوب انجام‌شده، محدودیت برق خانگی در تابستان ۱۴۰۲ نداشتیم، این درحالی‌است که دومیلیون مشترک جدید برق خانگی به فهرست قبلی افزوده شده بود و با ۲۵ درصد افزایش مصرف برق در صنایع نیز روبه‌رو بودیم.

وزیر نیرو ضمن قدردانی از رسانه ملی برای مددرسانی به وزارت نیرو در اطلاع‌رسانی به موقع و مدیریت مصرف انرژی گفت: برای سال جاری با اتکا به تجارب قبلی و استفاده از شیوه‌های نوین، طراحی دقیقی متناسب با روحیه مردم انجام شده است. البته منظور ما از مدیریت مصرف، کاهش رفاه مردم نیست، بلکه کاهش مصرف بخشی از انرژی است که هیچ رفاهی ایجاد نمی‌کند.

محرابیان ضمن تشریح جزئیات طرح تشویقی جدید تابستان امسال در قالب مسابقه‌ای با ۸۰ میلیون جایزه برای ۴۰ میلیون مشترک برق، از افتتاح پروژه‌های قابل‌توجه زیربنایی و توسعه‌ای در داخل و خارج کشور خبر داد که اغلب آنها دارای ظرفیت امیدآفرینی بالایی برای مردم‌اند که رسانه ملی می‌تواند در این باره نیز ایفای نقش کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • نمره قبولی اکسپو ۲۰۲۴؛ نمایشی از قدرت، اقتدار و امنیت ایران
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد