Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اولویت خراسان جنوبی با توجه به شرایط اقلیمی بحث شتر است چرا که با آب و هوا سازگار است و در حال حاضر ۳۰ هزار نفر شتر در استان وجود دارد و بحث هاب شتر یکی از ظرفیت‌های استان است و می‌توان تولیدات شتر را به فرآوری تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان ۱۵ واحد کارگاه و کارخانه شیر با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن شیر وجود دارد و از تعداد ۲۵۰ تن شیر تولیدی در استان ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن توسط مراکز خرید استان جمع آوری شده مابقی توسط دامدار‌ها تبدیل به فرآوری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: از تعداد ۱۳۰ تن شیر جمع‌آوری شده تعداد ۸۰ درصد به صورت خام توسط شرکت‌های معتبر از استان خارج می‌شود و مابقی در کارخانه‌های استان به فرآورده‌های لبنی تبدیل می‌شود.

وی افزود: عدم رقابت کارخانه‌های استان با کارخانه‌های معتبر، کمبود نقدینگی و عدم بروزرسانی ماشین آلات از علل این خام فروشی و جذب نکردن ۵۰۰ تن شیر است.

قوسی گفت: باید خرید توافقی در قالب کشاورزی، قراردادی انجام شود که این نیز نیاز به اعتبار دارد؛ می‌توان در استان کارخانه شیرخشک داشت که به طور قطع باید شیر تبدیل به شیر خشک شده و صادرات آن بدون محدودیت انجام شود.

به گفته وی کشتارگاه اختصاصی شتر در استان وجود ندارد و این استان با توجه به جمعیت شتر نیازمند احداث کشتارگاه شتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از آغاز امسال تاکنون ۷۰۰ تن گوشت در ۲۵ واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی شتر استان تولید شد، افزود: از این مقدار، حدود ۴۲۰ تن مصرف داخل استان است، اما مازاد گوشت شتر استان ارسال می‌شود.

توسعه صنعت پرورش شتر و شترداری و استفاده از قابلیت‌های این صنعت یکی از کارآمدترین ابزار‌های رونق اقتصادی و جذب گردشگر در مناطق کویر نشین و مستعد پرورش شتر از جمله خراسان جنوبی است.

صنعت شترداری فواید بسیار زیادی عاید بهره‌برداران این حوزه می‌کند به طوری که استفاده از پوست، گوشت و کوهان شتر هر یک به صورت مجزا متقاضیان مخصوص به خود را دارد. استفاده از این محصولات می‌تواند صنعت پرورش شتر را به صنعتی سودآور مبدل کند، اما غفلت مسئولان از این صنعت درآمدی را عاید شترداران استان نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارخانه شیر فرآورده های لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به گفته لطفی کارشناس هواشناسی، دمای هوا هم تا اواسط هفته افزایشی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن