Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل جباری روز سه‌شنبه در جریان بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری تکاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود آثار متعدد طبیعی در روستای قینرجه تکاب از جمله آبشار و چشمه‌های آب‌گرم افزود: طرح جامع گردشگری روستای قینرجه در حال تهیه و تدوین است و تا یک هفته آینده موافقت اصولی احداث پُل شیشه‌ای در محدوده مناطق گردشگری این روستا صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روستای قینرجه تکاب مستعد رونق گردشگری طبیعی است اظهار داشت: امور مربوط به مشاوره اجرای این طرح در بازه زمانی کوتاه انجام و تا میزان ۸۰ درصد منابع مالی اجرای آن از صندوق توسعه ملّی پرداخت خواهد شد که اجرای آن صنعت گردشگری طبیعی تکاب را متحول می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: به‌طور جدی به‌دنبال راه‌اندازی امکانات و تاسیسات مدرن گردشگری در روستای قینرجه از جمله مجتمع آب درمانی و پُل شیشه‌ای هستیم و برای تحقق و تسریع در اجرای آن از سرمایه گذاران و فعالان بخش اقتصادی حوزه گردشگری استقبال و حمایت می‌کنیم.

جباری با بیان اینکه تقویت مسیر گردشگری جاذبه های طبیعی تکاب در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی قرار دارد، اضافه‌ کرد: برای توسعه گردشگری در این منطقه، اجازه هیچ‌گونه مداخله غیراصولی و ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای قینرجه را نخواهیم ‌داد و به‌دنبال بهبود زیرساخت‌های گردشگری این روستای هدف گردشگری هستیم.

وی با اشاره به اینکه تکاب بیشترین آثار طبیعی ثبت ملی در آذربایجان‌غربی را دارد بیان‌ کرد: برای توسعه اکوتوریسم و طبیعت گردی در تکاب برنامه جدی و عملیاتی داریم اما فقط با نگاه دولتی نمی‌توان در این حوزه موفق شد بلکه برای توسعه و رونق گردشگری به‌ویژه در این شهرستان باید جوامع محلی، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی نیز همراهی و مشارکت کنند.

جباری با بیان اینکه تکاب مستعد رشد و توسعه گردشگری طبیعی است، افزود: گردشگری طبیعی در کنار اماکن تاریخی و باستانی مکمل توسعه و رونق صنعت گردشگری در تکاب محسوب می‌شود از این رو برای تحقق اهداف این برنامه‌ها به حضور فعال سرمایه گذاران نیازمندیم.

فرماندار تکاب نیز در این بازدید گفت: احداث پُل شیشه‌ای، راه اندازی مجتمع آب‌درمانی در کنار چشمه‌های آب‌گرم و ایجاد سایت سورتمه سواری از مهمترین برنامه‌های مهم قابل اجرا برای توسعه و رونق گردشگری در روستای قینرجه است.

امیر ستوده‌فر افزود: توسعه زیرساخت های گردشگری در روستای قینرجه در کنار مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان نه تنها توسعه صنعت گردشگری منطقه را به دنبال دارد بلکه موجب تحقق توسعه همه جانبه و پایدار منطقه بر محور گردشگری خواهدشد.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های متنوع و مدرن ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی تکاب احیا می‌شود اظهار داشت: طرح مجموعه آب درمانی در کنار چشمه قطور و چشمه‌های آبگرم قینرجه تکاب با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عملیاتی و اجرایی می‌شود.

فرماندار تکاب بیان کرد: با توجه به طبیعت بکر و اقلیم منحصربفرد و وجود جاذبه‌های زمستانی، تکاب قابلیت جذب گردشگر و رونق طبیعت گردی در فصل زمستان نیز وجود دارد.

ستوده فر ادامه داد: اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی تکاب برای اجرای سریع و مناسب طرح‌های توسعه گردشگری در شهرستان از جمله روستای قینرجه همکاری و همراهی جدی و موثری داشته باشند.

تکاب در منطقه‌ای باستانی و گردشگری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۱۸۰ اثر ثبت ملی شامل ۱۷۵ اثر تاریخی از جمله مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و پنج اثر طبیعی ثبت ملی دارد که شامل کوه میان تهی زندان سلیمان، زندان برنجه، زندان نبی کندی، چشمه های آبگرم قینرجه و چمن متحرک چملی گول می‌شود.

روستاهای قینرجه، نصرت آباد و بدرلو سه روستای هدف گردشگری تکاب است.

برچسب‌ها تکاب گردشگری آذربایجان غربی توسعه روستایی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب گردشگری آذربایجان غربی تکاب گردشگری آذربایجان غربی توسعه روستایی سرمایه گذاری روستای قینرجه آذربایجان غربی گردشگری طبیعی قینرجه تکاب چشمه های آب برای توسعه پ ل شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمداشرفی با بیان اینکه این طرح‌ها درقالب آبرسانی به یک مجتمع و دو روستا در حال انجام هستند، اظهار داشت: آبرسانی به مجتمع ۵ روستایی حمزیان شامل روستا‌های قورول سفلی، بالاکهریز، قره کهریز، حمزیان علیا و حمزیان سفلی و روستا‌های علی آباد و فیض آباد این طرح‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها حفر یک حلقه چاه، احداث و راه اندازی ایستگاه سرچاهی، لوله گذاری خط انتقال به طول ۱۶ کیلومتر، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، اتمام و بهره برداری از این طرح‌ها را سه ماهه اول سال جاری اعلام و اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، ۲۵۳ خانوار روستایی با ۸۶۹ خانوار از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

دیگر خبرها

  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است