Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@08:43:27 GMT

شکل‌گیری کاسبی جدید در بازار ارز

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۰۱۳۲

شکل‌گیری کاسبی جدید در بازار ارز

برخی دلالان با پرداخت ۴۵۰ هزار تومان به هر فرد، سهمیه ارزی ۲۲۰۰ دلاری سالانه آن‌ها را می‌خرند و به طور متوسط با خرید هر سهمیه، ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومان سود به دست می‌آورند.
بانک مرکزی برای مدیریت تقاضای ارز در قالب اولویت ۲۴ به هر کارت ملی در طول یک سال ۲۲۰۰ دلار سهمیه ارز اختصاص داده است.

مدتی است برخی دلالان بازار ارز با سوءاستفاده از این امکان، به افراد پیشنهاد می‌کنند ارز سهمیه‌ای آن‌ها هر فرد را به ارزش ۴۵۰ هزار تومان می‌خرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین واسطه برخی افراد به مراجعه به صرافی و خرید ارز، ۴۵۰ هزار تومان سود از دلال دریافت می‌کنند.

برخی از دلالان حتی هزینه خرید ارز را به جای فرد داده و در نهایت فقط ۴۵۰ هزار تومان به دارنده سهمیه ارز می‌دهند.

به گزارش فارس، امروز صرافی بانک ملی نرخ فروش دلار ۲۷ هزار و ۵۲۱ تومان تعیین کرده و قیمت دلار در بازار آزاد ۲۸ هزار و ۱۳۰ تومان است؛ بنابراین دلالان به ازای دریافت سهمیه ۲۲۰۰ دلاری هر فرد یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان به دست می‌آورد که با کسر ۴۵۰ هزار تومان سود پرداختی به صاحب کارت ملی، ۸۹۰ هزار تومان سود به دست می‌آورد.

البته در این صورتی است که دلال، ارز خریداری شده از هر فرد در همان روز بفروشد. در صورتی که ارز دریافتی در روز‌های آینده و با نرخ‌های متفاوت فروخته شود، درآمد‌ها و محاسبات انجام شده تغییر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد راهکار کنترل این سوءاستفاده ارزی برخی دلالان، قطع سهمیه نیست چرا که این اقدام باعث دو علامت منفی به بازار می‌شود. اول، نشانه‌ای برای وجود محدودیت در منابع و موجودی ارزی کشور و دوم، ورود بخشی از تقاضا‌ها به بازار آزاد است.

در همین راستا بانک مرکزی سال گذشته سهمیه ارز ۲۲۰۰ دلاری را برای مدتی حذف کرد، اما این اقدام به یکباره موجب افزایش بهای ارز در بازار شد و به همین خاطر در مدت کوتاهی بانک مرکزی نسبت به این تصمیم تجدیدنظر کرده و سهمیه‌ها مجددا برقرار شد.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار بازار سرمایه بازار مسکن بازار طلا ۴۵۰ هزار تومان تومان سود سهمیه ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد

توماس باخ با اعلام اینکه ورزشکاران فلسطینی در المپیک حاضر خواهند شد اعلام کرد حتی اگر ورزشکاری از فلسطین سهمیه نگیرد هم کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران این کشور مجوز حضور خواهد داد.

به گزارش ایسنا، توماس باخ و کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران فلسطینی اجازه شرکت در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را خواهند داد. علاوه بر این، ورزشکاران فلسطینی حتی اگر سهمیه هم کسب نکنند، به المپیک خواهند رفت و دعوتنامه های فردی به آنها داده می شود.

توماس باخ درباره این موضوع گفت: ما کاملا تعهد داده‌ایم که حتی اگر هیچ ورزشکار فلسطینی نتواند سهمیه کسب کند، کمیته ملی المپیک فلسطین از دعوت‌نامه‌های ما برای حضور در المپیک بهره خواهد برد. شش تا هشت ورزشکار بر این اساس از فلسطین می‌توانند در المپیک حاضر باشند.

به گزارش ایسنا،  ورزشکاران روسیه و بلاروس در وضعیت بی طرف در بازیهای المپیک شرکت خواهند کرد و فقط می‌توانند در مسابقات انفرادی بدون پرچم و نشان کشورشان حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان مشخص شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی