Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر سه‌شنبه در مراسم راه‌اندازی این شعبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و با هدف توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، شوراهای حل اختلاف توانسته‌اند با ارائه خدمات مردمی به کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و رفع اختلاف در حوزه فرهنگ و هنر سعی کردیم تا با راه‌اندازی شعبه‌ای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصحاب فعال فرهنگ، هنر و رسانه کمک کنیم تا اختلاف نظرها و برخی دعاوی در این مجموعه حل و فصل شده و نیازی به مراجعه محاکم قضائی نباشد.

این مسئول گفت: در سال‌های اخیر و با فعالیت شوراهای حل اختلاف که بازوی پرتوان مجموعه قضائی هستند، در بخش‌های متعدد جامعه شاهد گره‌گشایی از مشکلات و نارسایی‌هایی هستیم که با نگاه صلح و سازش و مصالحه انجام شده و پرونده‌ها نیز به سرعت مختومه می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: هر چند در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کار با پشتوانه تعقل، تفکر و دوراندیشی انجام شده و کمترین اختلاف و دعای را شاهد هستیم، خاطر نشان کرد: به رغم کم بودن پرونده‌های تولید شده در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه سعی خواهد شد از ظرفیت شعبه شورای حل اختلاف مستقر در فرهنگ و ارشاد اسلامی و افراد دلسوز در این بخش استفاده شود تا دعاوی و مشکلات به وجود آمده به سرعت برطرف شود.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود شرایط مطلوبی در روند همکاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به وجود آمده و ما در کمال آرامش فعالیت‌های مثبت و رو به جلویی را از سوی فعالان این حوزه‌ها شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم در کنار راه‌اندازی شعبه تخصصی فرهنگ، هنر و رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نادر پرستار، شهرام محمدی، رسول حاجی‌زاده، علی نورعلیپور و عبدالله بحرالعلومی حکم صلح‌یار افتخاری خود را از مسئولان قضائی دریافت کردند تا در شعبه حل اختلاف فعالیت افتخاری داشته باشند.

کد خبر 5347927

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای حل اختلاف فرهنگ و هنر صلح و سازش اصحاب رسانه شهرام محمدی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران کرمانشاه عکس استانها اردبیل ایلام استانداری سمنان بارندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی هنر و رسانه راه اندازی حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود