Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌ رنگ اعلام کرد از عصر چهارشنبه تا عصر جمعه پیش بینی می‌شود که آب دریای خزر مواج شود به‌گونه‌ای که ارتفاع موج در مناطق «ساحلی» نیمه غربی دریای خزر تا ۳.۵ متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا ۲.۵ متر و در مناطق «فراساحلی» نیمه غربی دریای خزر تا ۵ متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا ۴ متر افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط جوی وارد شدن خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به تعطیلی فعالیت‌های تفریحی و هرگونه فعالیت دریایی به‌ویژه در مناطق فراساحل، جمع‌آوری تورها و لوازم صیادی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از عصر پنج‌شنبه تا جمعه افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در نواحی ساحلی و تا ۲.۵ متر در فراساحل شمال و غرب خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و خوزستان قابل پیش‌بینی است.

در چنین شرایطی احتمال آسیب وارد شدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید موقتی، در مناطق جنوبی گاهی توأم با رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف را چهارشنبه برای استان‌های گیلان، غرب مازندران، شمال و شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی پیش‌بینی کرده است.

حاکمیت این شرایط جوی پنج‌شنبه برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، البرز، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و گلستان جمعه برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم، تهران، خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل مورد انتظار است.

احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به‌ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال تأخیر در پروازها وجود دارد.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، آمادگی راهداری برای برف‌روبی و کنترل و بازگشایی آبراه‌ها مدنظر قرار گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مواج دریای خزر وزش باد شدید سازمان هواشناسی دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، اردلان محمدپور افزود: این سامانه بارشی که از ۲ روز قبل وارد منطقه شده بود، تقویت شده و با خود افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق را به همراه دارد و فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده تداوم دارد.

محمدپور گفت: با توجه رگباری بودن بارش‌ها در برخی مناطق احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد با فعالیت این سامانه بارشی در منطقه دمای هوای چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

وی با اشاره بارش باران در برخی مناطق استان در شبانه روز گذشته نیز گفت: طی این مدت بیشترین بارش استان در خوی ۱۶.۶ میلی‌متر، چایپاره ۸.۳ میلی‌متر، تکاب پنج میلی‌متر، اشنویه ۴.۳ میلی‌متر، پیرانشهر ۳.۴ میلی‌متر، چالدران سه میلی‌متر، مهاباد ۱.۳ میلی‌متر، نقده، تکاب و سردشت نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای هشت درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۳ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

دیگر خبرها

  • آب‌های ساحلی خزر مواج و متلاطم
  • خزر مواج و طوفانی
  • نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • خزر مواج می‌شود
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ مواج شدن دریا