Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه هیات رئیسه این اتاق در سالن جلسه‌های نمایشگاه بین‌المللی استان با تاکید بر ضرورت همراهی مسئولان در رفع مشکل‌ زمین و همچنین راه دسترسی طرح نمایشگاه اظهار داشت: همراهی نکردن مسئولان، مشکل‌های زیادی را برای تکمیل این طرح به وجود آورد، در حالی که هزینه‌های زیادی برای اجرای آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکل‌های زمین و دسترسی راه مستقیم باید رفع شود و در این باره پیگیری لازم صورت پذیرد، نمایشگاه بین المللی قم در مسیر رشد و توسعه استان است و بی‌توجهی به آن و افزایش هزینه‌ها به صلاح استان نیست.

وی بیان کرد: اتمام این طرح بزرگ، وابسته به همراهی وزارت راه و سازمان متبوع در استان است و باید در این خصوص تصمیم‌های دقیق اندیشیده تا موانع رفع شود و ما نیز با توجه به عزم دولت و قول مساعد وزیران در رفع مشکل‌ها، مسائل استان را پیگیری می‌کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مجموعه خدماتی و رفاهی به نفع توسعه و اقتصاد قم و مردم است و بخش خصوصی نیز با تلاش و سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال مولد را داشته است و باید از آن حمایت شود.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: قم شاه راه ۱۷ استان است و با استفاده از ظرفیت این نمایشگاه می‌توان نمایشگاه‌های بین المللی و ملی متعددی را در استان برپا نمود و در این زمینه نیازمند توسعه زیرساخت.های لازم برای اقامت گردشگران و مسافران و مهمانان خارجی و داخلی هستیم.

وی گفت: این نمایشگاه بارانداز مهمی برای اقتصاد و تجارت در استان است و باید در چشم انداز بلند مدت در مورد منوریل و فرودگاه به نحوی که باعث رونق این نمایشگاه و استان شود، برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی افزود: قم زمینه صنایع آلاینده و صنایع آب بر را ندارد و منابع زیر زمینی نیز اجازه توسعه کشاورزی و دامداری را نمی‌دهد هر چند باید ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری در قم را حفظ کرد و با شیوه‌های نوین وارد عرصه تولید شد، اما در مجموع، قم دارای ظرفیت‌های مهمی در صنعت و صادرات و تجارت است.

وی افزود: باید بر روی توریسم تجاری و مذهبی در قم سرمایه‌گذاری کنیم و مهم‌ترین زیرساخت تجاری در قم نیز فرودگاه است که فراهم نمودن امکانات لازم برای آن ضروری می‌باشد.

وی گفت: مسئولان وظیفه پشتیبانی و حمایت از بخش خصوصی را دارند و باید از نمایشگاه بین‌المللی قم و دیگر طرح‌های اقتصادی به خوبی حمایت کنند، اگر تحریم‌ها رفع نشود باید آن را خنثی کنیم و صادرات غیرنفتی را در اولویت قرار دهیم.

وی یادآور شد: قم ششمین جایگاه را در کشور در زمینه کشاورزی دارد و یکی از نقاط مثبت در کشاورزی رویکرد تولیدهای گلخانه‌ای است و از نظر مصرف آب نیز با شرایط سازگار است و در این بخش نیز می‌توانیم به پبشرفت‌های خوبی دست یابیم.

واگذار نکردن زمین باعث افزایش هزینه‌های نمایشگاه قم شد

رئیس اتاق بازرگانی قم نیز در این جلسه با اشاره به تامین هزینه‌های روند ساخت و ساز نمایشگاه دائمی قم توسط بخش خصوصی و همراهی مسئولان در تکمیل طرح گفت: متاسفانه ارزش پول بسیار پایین آمده و تورم، هزینه زیادی به سرمایه گذاران تحمیل نمود، اما توقف در واگذاری زمین و راه دسترسی خود موجب افزایش هزینه‌های دیگری شده است.

ابوالفضل خاکی ادامه داد: تاکنون بخش خصوصی بیش از هزار میلیارد ریال برای این طرح هزینه کرده، و باید مبالغ بیشتری را نیز با توجه به شرایط و گستردگی طرح متحمل شود تا مجموعه‌ای کامل در اختیار استان قرار گیرد.

خاکی گفت: برغم توصیه‌های استاندار سابق قم، همچنان در صدور مجوز احداث راه دسترسی مسائلی مطرح می‌شود که روند پایانی نمایشگاه را با مواردی مواجه و زمان افتتاحیه را تغییر داده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت از بخش خصوصی در آینده نزدیک شاهد افتتاح این طرح عظیم نمایشگاهی که ظرفیت بسیار ارزشمندی به لحاظ اقتصادی است باشیم.

وی بیان کرد: باید زیرساخت‌ها در جهت جذب سرمایه‌گذار و راه اندازی به موقع نمایشگاه و رفع دیگر موانع در مسیر رشد و توسعه اقتصادی قم فراهم شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اتاق بازرگانی قم حمایت از سرمایه گذاران را یک خط مشی برای جذب سرمایه به استان تعریف کرده است.

خاکی افزود: با همراهی همه مسئولان می‌توانیم در یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت شاهد تحول‌های عظیم در استان باشیم.

در ادامه جلسه مدیر عامل نمایشگاه بین المللی قم نیز گفت: ۲ سالن نمایشگاهی بین المللی و یک سالن سه هزار متری آماده افتتاح است و در مجموع فضای ۱۰ هزار متری برای افتتاح مرحله اول و سرمایه‌گذاری صنوف آماده بهره برداری است.

صابر عمو رسولی بیان کرد: در این مجموعه، پلی احداث شده که فضای زیبایی برای نمایشگاه فراهم آورده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط زیست محیطی استان، نمایشگاه به گونه‌ای ساخته شده که هوای معتدلی در آن ایجاد شود و شاخصه‌های زیست محیطی و اسلامی و ایرانی از جمله اقامتگاه، سالن‌های آمفی تئاتر، مسجد و رستوران در آن پیش بینی شده تا فضای مطلوبی برای حضور خانواده‌ها فراهم شود.

وی گفت: با ایجاد راه دسترسی از آزادراه قم _ تهران، اقدام‌های لازم برای افتتاح مرحله یک این نمایشگاه هرچه سریعتر تسریع شود.

عمو رسولی خاطرنشان کرد: این طرح ظرفیت اشتغال‌زایی بیش از پنج هزار تَن را دارد و با چنین ظرفیت عظیمی امیدواریم با همکاری همه مسئولان شاهد رشد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای جذب توریسم در استان باشیم.

نمایشگاه بین‌المللی قم در زمینی به مساحت ۷۵ هزار مترمربع در کیلومتر یک آزادراه قم – تهران در حال احداث می‌باشد.

برچسب‌ها مجتبی ذوالنوری اتاق بازرگانی ایران قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجتبی ذوالنوری اتاق بازرگانی ایران قم مجتبی ذوالنوری اتاق بازرگانی ایران قم نمایشگاه بین المللی قم اتاق بازرگانی سرمایه گذاری راه دسترسی بخش خصوصی هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»

به گزارش خبرآنلاین، با روی کار آمدن دولت یازدهم در ایران یکی از دغدغه‌های آن کابینه به‌ویژه وزیر و وزارت بهداشت رسیدگی به سلامت و درمان مردم بود، مردمی که بعد از چندین سال سپری کردن تحریم‌ها زیر بار افزایش هزینه‌های درمان بودند، اما دولت یازدهم تلاش کرد با طرح تحول سلامت هزینه‌های کمرشکن را از دوش مردم بردارد و تا حدود زیادی هم موفق بود.

محسن اسدی لاری، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، به مناسبت گذشت ۱۰ سال از طرح تحول سلامت، در این باره گفت: «درست ۱۰ سال پیش، پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۳ طرح تحول سلامت آغاز شد. طرحی که از یک سو، تعهد دولت امید و از سوی دیگر، بخشی از تکلیف جهانی در زمینه تأمین «پوشش همگانی سلامت» بود. استقبال مردم و کادر درمان در روز اول اجرای طرح، موجی از شگفتی و ناباوری بود: در زمانی که انتظار داشتند ساعتها برای تهیه وسایل و تجهیزات بیمارستانی، دارو، و یا حتی وسایل همراه بیمار بستری، از این سو به آن سو بروند، در شهر حیران و سرگردان باشند و مبالغ گزافی بپردازند، بیماران براحتی و فقط با هزینه ۱۰% از کل صورتحساب هزینه های بستری و حداکثر ۶% از هزینه خدمات سرپایی در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی، ترخیص می‌شدند و رضایت از خدمات درمانی در اقصی نقاط کشور به بیش از ۸۰% رسید که حتی در مراکز خصوصی هم بی‌نظیر بود.»

او بیان کرد: «تأمین پرستار، پزشک و متخصص برای تمامی بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی، الزام بیمارستانها برای تأمین اقلام مصرفی بیماران برای جلوگیری از سرگردانی همراهان بیمار در شهر، گسترش بیمه سلامت به همه اقشار مردم، کاهش شدید هزینه کمرشکن سلامت به حدود ۳% جمعیت، جمع شدن پدیده زشت «زیرمیزی»، بهینه سازی بیمارستانها و مراکز جامع خدمات سلامت و خانه های بهداشت در سراسر کشور، بهینه سازی ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی و تخصیص دهها پایگاه بالگرد اورژانس، افزایش چشمگیر خدمات زایمان طبیعی در سراسر کشور، ارتقاء خدمات سلامت اولیه در سراسر کشور و دهها نوع خدمت جدید در مراقبت اولیه و ثانویه سلامت، که بنظر نگارنده، مهمترین آن اقدامات، ادغام عملی اهداف پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر و سلامت روان در مراقبتهای اولیه سلامت بود. تأمین و ترویج اینهمه خدمات در نوع خود تحول عمیق و انقلاب در نظام خدمات سلامت ایران بود که کاملا در سمت و سوی نفع فقرا، نیازمندان و دهکهای ضعیف جامعه و از ابتدا مورد توجه اکید کشورها و سازمانهای بین‌المللی و بویژه سازمان جهانی بهداشت واقع شد.»

او ادامه داد: «اقدامات طرح تحول سلامت در دهها برنامه سلامت اولیه، دهها برنامه درمانی، هزاران پروژه عمرانی، صدها برنامه آموزش پزشکی، پژوهشی، دانشجویی، دارویی، غذایی و فناوری که تأثیرات مستقیم بر ابعاد مختلف زندگی مردم داشت، با مدیریت توانمند دکتر هاشمی و حمایت دولت در دوسال اول با تمام توان ادامه یافت و همزمانی با برجام و آمد و شدهای فراوان سرمایه گذاران خارجی و ایرانی، نویدبخش آینده ای روشن در دلهای دردمند مردم بویژه محرومان و نیازمندان و نیز انگیزه فراوان در ارائه دهندگان خدمت و نیروهای تخصصی سلامت، بود. براساس تحلیل رسمی سازمان جهانی بهداشت، هزینه های مستقیم دولت در نظام سلامت از ۳۲% در ابتدای دهه ۹۰ به ۵۴% در سال ۱۳۹۵ افزایش یافت که این افزایش توجه دولت، مستقیما موجب کاهش پرداخت از جیب مردم گردید.»

اسدی لاری گفت: «گزارش رسمی و تحلیل جامع سازمان جهانی بهداشت که در قالب کتاب «تحول نظام سلامت ایران» در سال ۱۳۹۸ منتشر شد، حاکی از سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری دولت در نظام سلامت بود که به معنای سهم ۸.۱ درصدی از تولید ناخالص ملی است که در قبل و بعد از آن دوران، هیچ سابقه‌ای در کشور نداشت. به تعبیر سازمان جهانی بهداشت، نظام سلامت ایران امادگی کامل برای رسیدن به اهداف «پوشش همگانی سلامت»، ایجاد نظام سلامتی کارامد برای فردا، نوسازی ساختارهای فیزیکی (سازه‌ها) و عملکردی نظام سلامت و نهایتا پاسخگویی به نیازهای سلامت مردم در سالهای آتی داشت.»

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: «ساختار جدید نظام سلامت که حاصل توجه دولت به مهمترین نیاز اجتماعی کشور در ابتدای دهه ۹۰ و نتیجه پیگیری، تدابیر و تلاش بی‌وقفه وزیر و همکارانش در سالهای ابتدایی دولت یازدهم بود، متأسفانه با دو ابربحران پاندمی کووید و تداوم کاهش شدید درآمدهای کشور ناشی از تحریمها که آنهم ناشی از رویکرد خلاف مصالح مردم در سیاست خارجی است، و نیز با تغییر رویکرد حمایتی دولت از طرح تحول سلامت، دچار افت محسوسی شد تا آنجاکه در شرایط فعلی، متاسفانه تقریبا تمامی دستاوردهای افتخارآمیز آن دوران، از بین رفته و سبد هزینه مردم، مملو از هزینه درمان و دارو و بازگشت پدیده زیرمیزی بدلیل عدم توجه دولت به تعرفه‌های واقعی خدمات درمانی شده است.»

او گفت: «طرح تحول نظام سلامت ایران، پس از استقرار نظام مراقبت اولیه سلامت در ابتدای دهه ۶۰، یکبار دیگر نشان داد که ظرفیت اقدامات بزرگ برای پاسخگویی به بزرگترین نیازهای اجتماعی کشور وجود دارد اما نیازمند تدابیر حاکمیت، تداوم حمایت راهبردی و تلاش مستمر مدیران و ارائه دهندگان خدمات سلامت است، امری که متاسفانه در چشم انداز فعلی بسیار دور از دسترس است.»

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903196

دیگر خبرها

  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • آینده بورس در چند پرده
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس