Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید ابوطالبی شامگاه سه‌‍شنبه در نشستی با معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان و برخی رسانه‌های استان یزد افزود: برای همگانی‌کردن سوارکاری از تمامی ظرفیت‌ها با همکاری هیات‌های شهرستانی استفاده می‌‍شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون علاقه‌مندان فراوانی در یزد در صنعت سوارکاری فعالیت دارند، ادامه داد: تغییر نگاه مردم و مسئولان به این رشته و همگانی کردن آن اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ورزشی از همکاری تمامی فعالان این عرصه برای توسعه این صنعت قدردانی کرد و یادآور شد: بخش‌خصوصی با همراهی عموم علاقه‌مندان نقش موثری در تحقق اهداف هیات سوارکاری استان دارد.

ابوطالبی، تدوین تقویم اجرایی مدون و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را در بعد همگانی و قهرمانی در بخش‌های مختلف جزو اهداف راهبردی و موضوع محوری هیات ذکر کرد.

به گفته وی باید زمینه استفاده همه علاقه‌مندان با سهولت برای ورود به این رشته و فعالیت فراهم شود و هیات سوارکاری زمینه های لازم را با حمایت و کمک مسئولان انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: برای همگانی‌کردن این رشته جذاب ورزشی تاکنون برنامه‌های خوبی به همت هیات‌ها و همراهی مسئولان و علاقه‌مندان صورت گرفته است.

رییس هیات سوارکاری استان یزد به اهمیت رسانه‌ای شدن فعالیت‌ها و برنامه‌ها برای فرهنگ‌سازی و توسعه این رشته به عنوان یک اولویت اشاره کرد و همکاری بیشتر مسئولان و مردم رادر این مورد خواستار شد.

ابوطالبی گفت: ایجاد زمینه لازم برای حضور بخش‌خصوصی و تقویت باشگاه‌های قانونی برنامه‌محور همراه با فعالیت‌های فرهنگی به جد پیگیری می‌شود.

همچنین سید احمد هاشمی معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان یزد از تلاش های مختلف فرهنگی و ورزشی هیات سوارکاری استان در همگانی کردن و بعد قهرمانی آن تشکر کرد.

وی به اهمیت همکاری بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی و رسانه‌های گروهی برای توسعه هرچه بهتر و بیشتر سوارکاری در استان اشاره کرد و تداوم آن را خواستار شد.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره های کوه « ارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

بدین ترتیب یزد باستان یکی از معدود نقاطی در ایران بود که دیرینه‌ای چند هزار ساله در اهلی سازی، استفاده از اسب و سوارکاری دارد.

از سوی دیگر با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد به عنوان یکی از آثار خشتی جهان و لزوم توجه به حوزه‌های مختلف گردشگری  می‌تواند زمینه خوب و تازه‌ای برای جان گرفتن این صنعت درآمدزا و فراموش شده اسب‌سواری و پرورش آن باشد.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس این حیوان و  سرمایه گذاری بیش از  ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰  هزار نفر جمعیت و ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در 11 شهرستان‌ آـن ، هیات سوارکاری فعال است. 

برچسب‌ها سوارکاری ورزش همگانی یزد رسانه اسب کاسپین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوارکاری ورزش همگانی یزد سوارکاری ورزش همگانی یزد رسانه اسب کاسپین هیات سوارکاری همگانی کردن علاقه مندان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری

صادق رئیسی کیا؛ از دیدگاه موازین حاکمیت شرکتی و مدیریت حرفه‌ای برای عضویت در هیات مدیره یک بنگاه اقتصادی ، نام‌ها مهم نیستند بلکه رسم‌ها و خصوصیات مهمند.

به همین بهانه ، برخی از مهمترین خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی‌ها پس از واگذاری آنها را برمی‌شماریم.

برای عضویت در هیات مدیره سرخابی ها نام‌ها مهم نیستند بلکه دارا بودن این خصوصیات مهم است:

تعهد و تجربه برای پیاده‌سازی و نهادینه کردن موازین حاکمیت شرکتی در سرخابی ها

برخورداری از دانش و تجربه برای راهبری سرخابی در صدر باشگاه‌های آسیایی.

برخورداری از تعهد و تجربه برای کار گروهی در هیات مدیره توام با برخورداری از استقلال فکری و رفتاری.
این توانمندی که عضو هیات مدیره بتواند بطور همزمان از یکه‌تازی در هیات مدیره یا تماشاچی بودن در هیات مدیره پرهیز کند نزد هر کسی نیست.
مالکان سرخابی ها باید کسانی را عضو هیات مدیره سرخابی ها کنند که عملا و آشکارا این توانمندی را داشته باشند.

مربیگری نسبت به مدیرعامل و تیم اجرایی با تاکید بر اینکه خود را به هیچ وجه ، رقیب و جانشین مدیرعامل باشگاه ، تصور نکنند.
عضو هیات مدیره سرخابی ها باید مربی مدیرعامل باشد نه رقیب مدیرعامل.
اعضای هیات مدیره و بویژه رئیس هیات مدیره سرخابی ها باید راهبر مدیرعامل باشند نه در کمین جانشینی مدیرعامل.

ترکیب اعضای هیات مدیره سرخابی ها باید برخوردار از دانش مدیریت ، اقتصاد ، حقوق ، مالی و پولی و بورسی ، جامعه شناسی ، بازاریابی ، فناوری اطلاعات ، ورزشی ، رسانه و ارتباطات باشند.
مدیران سیاسی و جناح‌باز ، قومیت‌گرا ، ترسو و بی‌شهامت ، آنارشیست ، بی‌قید در ابعاد اجتماعی و مالی و اجرایی و همچنین مدیران پروازی و ابوالمشاغل‌ها، در این ترکیب نباید بکار گرفته شوند.

فاقد تضاد منافع با باشگاه و ذینفعان

برخورداری از درک و شناخت و همچنین تعهد به پایش مستمر نسبت به باشگاه‌ها و لیگ‌های رقیب و وضعیت رقابت در سطوح داخلی و آسیایی.

تعهد به پرهیز از شهوت و شهرت رسانه‌ای و دوری از رفتارهای رسانه‌ای نسنجیده

تجربه و نیز تعهد به پیاده‌سازی نظام شفافیت مالی و اطلاعاتی در سرخابی‌ها

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900259

دیگر خبرها

  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • همایش پیاده روی در یاسوج