Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی، پیشگیری و اقدام متناسب در مقابل حملات سایبری، گفت: باید برای امنیت فضای سایبری سرمایه‌گذاری کنیم و هرگونه سرمایه‌گذاری در این فضا، ضرورتی است که حتماً باید انجام شود.

خبرگزاری میزان - آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در جلسه شورای عالی فضای مجازی با اشاره به گزارش ارایه شده در زمینه حادثه حمله به سامانه‌های هوشمند سوخت، ضمن تشکر از وزارت نفت، صدا و سیما و دستگاه‌های مربوطه برای مدیریت مناسب شرایط و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان، گفت: ضرورت دارد برای جلوگیری از حوادث مشابه، ضعف‌ها، قصور‌ها و تقصیر‌های احتمالی در حادثه اخیر شناسایی شود لذا این حادثه یک درس و عبرتی است که اگر ساختار‌ها دچار کاستی و ضعفی است، حتماً باید برطرف گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رئیسی اصلاح و تقویت ساختار‌های موجود در حوزه فضای سایبری را ضروری دانست و تاکید کرد: با توصیه و هشدار، امنیت فضای سایبری تامین نمی‌شود و اصولا مشکلات کشور را نمی‌توان صرفا با توصیه حل کرد. توصیه بخشی از کار است، اما در کنار آن وظیفه داریم اقداماتی انجام دهیم که برای مردم و جامعه اطمینان نسبی حاصل شود.

رئیس جمهور افزود: مدیریت فضای سایبری موضوع فراقوه‌ای است و الزام سازمانی در این حوزه ضروری است. ضمن اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی و سایر نهاد‌ها نیز وظیفه دارند از بروز اینگونه حوادث جلوگیری کنند و این نیازمند اشراف جدی اطلاعاتی است.

رئیسی گفت: باید قرارگاهی وجود داشته باشد که بتواند دائماً وضعیت را رصد کند و بروز شود و در مقابل هجوم‌های احتمالی ایستادگی و آن‌ها را دفع کند. در این رابطه انجام رزمایش‌ها و تمرینات مختلف برای شناسایی نقاط ضعف و مصون سازی در مقابل هجمه‌ها را ضروری می‌دانم. همچنین باید سیستم‌های جایگزین داشته باشیم که دستگاه‌ها دچار مشکل نشوند.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم بازنگاه در تقسیم وظایف و بهبود و ارتقای آن و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای مصون سازی در مقابل حملات احتمالی سایبری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: آیت الله رئیسی: شورای عالی فضای مجازی برای جبران عقب ماندگی‌ها باید فعال‌تر شود

انتهای پیام/

برچسب ها: آیت الله رئیسی شورای عالی فضای مجازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله رئیسی شورای عالی فضای مجازی آیت الله رئیسی فضای سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، این سازمان نسبت به رفع مشکل درختان خطر آفرین اقدام کرده است.

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش میزان سقوط درختان خشک در شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این کلان‌شهر برای پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی در روزهای تعطیل اقدام به ایمن‌سازی خیابان‌ها، حذف و اصلاح درختان خطرآفرین کرده است.

وی افزود: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نسبت به رفع مشکل درختان خطر آفرین اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: رسالت سازمان پارک‌ها نگهداری از میراث چندین ساله اصفهان است.

حق‌شناس با اشاره به درختان با تاج سنگین بیان کرد: مسئولان تلاش کردند در صورت سلامت درخت برای حفظ آن، تنها شاخه یا دستک‌های خطر آفرین و مزاحم را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: درختان خشک با سقوط احتمالی روبه‌رو هستند و باید قبل از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو نسبت به رفع خطر آن‌ها اقدام شود؛ درختان مسن نیز که به سن بهره‌برداری رسیده‌اند، در سطح شهر شناسایی شده‌اند و با تأیید کمیسیون حفظ و گسترش، در حال ایمن‌سازی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: ایمن‌سازی درختان به دلیل خلوت بودن شهر در روزهای تعطیل انجام شده‌است تا به آسانی از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو جلوگیری شود.

کد خبر 750971

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید