Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:13:57 GMT

ثبات شمار بیماران کرونایی گلستان و چند خبر کوتاه

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۱۱۹۰

ثبات شمار بیماران کرونایی گلستان و چند خبر کوتاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان را ۲۱۴ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

عبدالرضا فاضل افزود: ۳۷ نفر از این بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۲۵ نفر هم با دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی واکسیناسیون عمومی را راهی مهم در قطع زنجیره انتقال کرونا دانست و گفت: تا کنون یک میلیون و ۲۰۹ هزار و ۴۱۲ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و نوبت دوم واکسن هم به ۸۱۰ هزار و ۸۶۴ گلستانی تزریق شده است.

***

در آیینی با حضور فرماندار کلاله، ائمه جمعه و معاون مدیرکل دفتر شهری استانداری گلستان از خدمات خالقی شهردار سابق شهر فراغی قدردانی و مرادی به‌عنوان شهردار جدید شهر فراغی معارفه شد.

محمد ابراهیمی تودرواری، فرماندار کلاله در این مراسم با تاکید بر اینکه یک شهرداری زمانی موفق خواهد بود که با ادارات، ائمه جمعه، روحانیون و معتمدین تعامل خوبی داشته باشد از شهردار جدید خواست توجه به این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهد.

***

فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و همکاری مشترک با ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمان ۲ نفر از عوامل اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی شدند.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر  افزود: در همین ارتباط و با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمان در بازرسی از منزل متهمان بیش از ۴۷۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و ۴۰ کیلو گرم هروئین کشف شد.

وی با اشاره به دستگیر ۲ نفر در این عملیات، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

***

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان گفت: با هدف خدمت رسانی به بیماران کم برخوردار، هلال احمر استان امسال با استفاده از ظرفیت ۱۳ بانک امانات تجهیزات پزشکی در شهرستان‌ها به هزار و ۱۷۹ بیمار کالاهایی از قبیل کپسول اکسیژن، عصا، ویلچر، واکر و ساکشن به ارزش ۱۸ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال را به صورت رایگان امانت داد. 

محمد حسین ییلاقی با اشاره به اضافه شدن ۲۷۹ مورد تجهیزات جدید به ارزش ۹ میلیارد ریال توسط خیران به بانک امانات استان در این مدت، افزود: در مجموع هم اینک تعداد تجهیزات موجود در بانک امانات هلال احمر گلستان به ۶۸۸ قلم رسید.

وی اظهارداشت: هلال احمر گلستان از پیشگامان طراحی و راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی با بهره گیری از ظرفیت خیران در سطح کشور و استان است. 

***

فرماندار کلاله گفت: صبح امروز بازرسان آرد و نان شهرستان به‌صورت سرزده از ۱۵ خبازی سطح شهر بازدید کردند که منجر به تشکیل چهار پرونده تعزیراتی و بهداشتی شد.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ساعت پخت و کم فروشی از جمله تخلفات این واحدها بوده است.

***
فرمانده انتظامی علی‌آبادکتول گفت: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان با اطلاع از حضور شخصی معلوم الحال در جنگل سطح حوزه استحفاظی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ الیاس تازیکه افزود: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند فرد مورد نظر درحال جمع کردن و بردن چوب‌های جنگلی از نوع کاج است.

وی اظهارداشت: ماموران در بازرسی از محل مورد نظر ۶ تن چوب جنگلی از نوع کاج کشف و یک متهم را دستگیر و به مرجع قضایی معرفی کردند.

***

مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه تا کنون بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام‌های هشت استان کشور گزارش شد، گفت: با اقدامات به موقع و مناسب دامپزشکی مانند واکسیناسیون تا کنون موردی از این بیماری در دام‌های استان مشاهده نشده است.

غلامرضا محرابی افزود: در راستای پیشگیری از بروز این بیماری حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک استان در برابر بیماری طاعون نشخوار کنندگان واکسینه شدند و کارشناسان دامپزشکی کار پایش را برای بررسی وضعیت دام‌ها انجام می‌دهند.

وی از دامداران خواست در صورت مشاهده علائم این بیماری در دام‌ها به دامپزشکی محل سکونت خود مراجعه کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری قابل سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی بوده و در مکان‌هایی مشاهده می‌شود که دام اهلی در تماس با حیوانات وحشی است.

***

بخشدار گلیداغ شهرستان مرزی مراوه‌تپه در شرقی‌ترین قسمت استان گلستان گفت: نشست شورای علمای اهل سنت با عنوان شورای اِفتای مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در مدرسه ربانی روستای چنارلی این بخش برگزار شد.

لقمان قربانی افزود: در این همایش مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی و علمای اهل سنت ۱۰ استان کشور شامل ۲۰ روحانی عضو شورای افتای و ۱۳۵ نفر از روحانیون حج حضور داشتند و پاسخگویی به نیازهای فقهی زائران خانه خدا از اهداف این نشست بود و شرکت کنندگان پس از بحث و تبادل نظر پیرامون سوالات مختلف زائران خانه خدا به نتیجه مشخصی در راستای وحدت رسیدند.

وی ادامه داد:‌ همچنین با حضور حجت الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و فرماندار مراوه‌تپه و شماری از علمای اهل سنت، مسجد جامع مختار چنارلی که با ۱۲۰ میلیارد ریال مشارکت مالی و نیروی انسانی خیرخواهانه و خیری بیش از سه هزار نفر از مومنان در ۸۵۰ مترمربع فضای معنوی ساخته شد امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

***

فرمانده انتظامی گلستان گفت:‌ در پی شکایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مبنی بر تصرف غیر قانونی ۳۶ هکتار از اراضی ملی در یکی از مناطق آق‌قلا توسط افرادی سودجو، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر  افزود: در همین رابطه ماموران انتظامی آق‌قلا به همراه نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و متهم را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک پرونده تشکیل و متهم برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شد، خاطر نشان کرد: ارزش کل اراضی تصرف شده برابر اعلام کارشناسان بیش از ۲۰میلیارد ریال بوده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اهل سنت آق قلا انتظامی کلاله نانوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اهل سنت آق قلا ویروس کرونا اهل سنت آق قلا انتظامی کلاله نانوایی بانک امانات گلستان گفت مواد مخدر اهل سنت دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه چین در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در پکن، با او به بحث و رایزنی درباره چالش‌های روابط دوجانبه پکن-واشنگتن، راه‌های بهبود آن و برخی مسائل منطقه‌ای پرداخت.

به گزارش ایسنا، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در دیدار با "آنتونی بلینکن" همتای آمریکایی خود که به پکن سفر کرده است، گفت که گزینه‌های روابط چین و آمریکا بین ثبات و "چرخه‌ای نزولی" است.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد که سفر بلینکن به چین که دومین سفر او به این کشور در بازه زمانی یک ساله است، در شرایطی انجام شده که این دو قدرت جهانی به دنبال گسترش ارتباطشان، ایجاد ثبات در روابط پرتنش خود و رسیدگی به مسائلی از جمله حمایت پکن از روسیه در جنگ اوکراین و اقدامات آن در دریای چین جنوبی و در قبال تایوان هستند.

وانگ یی با اشاره به این که روابط آمریکا-چین "رو به ثبات می‌رود"، به بلینکن گفت: آیا چین و آمریکا باید به مسیر درست به سمت ثبات ادامه بدهند یا به چرخه‌ای نزولی بازگردند؟ این مسئله مهمی پیش روی کشورهای ما است و صداقت و توان ما را محک می‌زند.

وزیر امور خارجه چین همچنین به همتای آمریکایی خود گفت: آیا کشورهای ما باید یک همکاری بین‌المللی در قبال مسائل جهانی را رهبری کنند و به نتیجه دو سر برد برای همه برسند؟ یا به دشمنی و تقابل بپردازند و حتی وارد یک درگیری شوند که نتیجه آن دو سر باخت برای همه است؟

او همچنین بیان کرد: ما امیدواریم که آمریکا عرضه موشک‌های میان برد زمین‌ به زمین به منطقه آسیا-اقیانوسیه، آسیب زدن با منافع چین در زمینه امنیت راهبردی و تضعیف صلح و ثبات منطقه را که به سختی حاصل شده است را متوقف کند.

اظهارات وانگ در پی برآشفتگی مقامات چینی از اقدامات واشنگتن تحت عنوان امنیت ملی مطرح می‌شود که پکن آن را ابزاری برای ممانعت از پیشرفت خود می‌داند. از جمله این اقدامات،  کنترل صادرات محصولات هایتک چین است که کاربرد نظامی نیز دارند. همچنین شامل ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکا در برخی از بخش‌های  هایتک چین است.

بلینکن نیز در این دیدار به "مسئولیت مشترک" دو کشور در "اطمینان یافتن از شفاف بودن در زمینه تمامی حوزه‌های مورد اختلاف و پرهیز از سوء تفاهم‌ها و اشتباهات محاسباتی" اشاره کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در این باره گزارش داد که بلینکن همچنین به وانگ یی گفت: آمریکا سیاست چین واحد را دنبال می‌کند و استقلال تایوان مورد حمایت آن نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شمار شهداء غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید