Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:00:07 GMT

۷ سال از شهادت شهید صارم طهماسبی گذشت

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۱۳۱۷

۷ سال از شهادت شهید صارم طهماسبی گذشت

ایسنا/ایلام بعد از گذشت هفت سال در لبنان به ایران برگشتم که جنگ تحمیلی آغاز شده بود. من هم برای ادای تکلیف روانه جبهه‌های حق علیه باطل شدم و در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۶۳ در مهران به اسارت نیروهای بعثی درآمدم و پنج سال در اسارت بودم.

همرزم بودن با دکتر مصطفی چمران برایم فراموش نشدنی و بسیار مفید و عبرت‌آموز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصوصیات فردی این انسان کامل به گونه‌ای بود که نه تنها برای ما، بلکه برای لبنانی‌ها، الگو و اسطوره‌ای بزرگ بود که ای کاش آن دوران تمام نمی‌شد. درس‌هایی که من از چمران آموختم، هیچ معلمی برایم نگفته بود. دریایی از معرفت بود که همیشه به ما می‌گفت که وظیفه اصلی ما انسان‌سازی است نه چیز دیگر. تلاش ما سربازان آن مرد بزرگ به گونه‌ای بود که چمران‌وار باشیم ولی ارزیابی آن با خداست.»

این بخشی از گفتگوی سردار شهید صارم طهماسبی با ایسنا، بود.

امروز هفتمین  سالگرد شهادت شهیدی از جنس نور است . شهیدی که همچون شهدای دیگر ،برای سرافرازی میهن تلاشها کرد.

 صارم طهماسبی در سال ۱۳۳۳ در سرابباغ آبدانان از توابع شهرستان آبدانان دیده به جهان گشود . دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا به پایان رساند و برای گذراندن مقطع متوسطه راهی ابدانان ،دهلران و سپس همدان شد . وی در دوران ستمشاهی پس از آشنایی با شهید اندرزگو وارد مبارزات سیاسی علیه رژیم ستم شاهی شد . در سال ۵۷ برای جنگهای چریکی به لبنان رفت و در کنار شهید مصطفی چمران کارنامه ای درخشان از خود به جا گذاشت . در دوران دفاع مقدس در مسوولیتهای مختلف عملیاتی ،شناسایی ،رزمی و فرماندهی به پاسداری از مرزهای ایران اسلامی پرداخت . شهید طهماسبی در دوران دفاع مقدس مجروح شد و پس از چندین سال تحمل درد و رنج های ناشی از جنگ شانزدهم آبان ۹۴ به درجه ی رفیع شهادت رسید.

انتهوی پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس

ایسنا/ایلام هم‌زمان با سال‌روز شهادت امام جعفرصادق(ع) استاندار ایلام با حضور در منزل شهید تازه‌تفحص شده دوران دفاع مقدس«محمدشفیع فیضی‌زاده» ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

استاندار ایلام در این دیدار گفت: هر چه داریم از برکت وجود شهداست و ادامه راه، آرمان، اهداف آنان و خدمت‌گذاری به مردم از انتظارات شهدا از ما است که در این مسیر باید ثابت‌قدم باشیم.
بهرام‌نیا افزود: شهدا رستگار شدند و نزد پروردگار متعال روزی دارند این شهید والامقام، برای کشور، استان ایلام و خانواده فیضی‌زاده افتخاری بزرگ است.
استاندار ایلام یادآور شد: امروز که مصادف با سال‌روز شهادت امام جعفرصادق(ع) است بعد از ۴۱ سال، شاهد شناسایی و تفحص پیکر این شهید والامقام هستیم. ما از خانواده شهدا تشکر و قدردانی داریم چرا که خانواده شهدا صاحب اصلی این نظام هستند.
وی با بیان این‌که شهید فیضی‌زاده مظهر ایثار و فداکاری است، گفت: این شهید بزرگوار در آن مقطع، از دنیا و مادیات دنیا گذشت و برای دفاع از خاک این کشور در میدان حق علیه باطل به لقاءالله پیوست. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود