Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر سطح زیر کشت گوجه فرنگی در فضای باز و مزارع استان آذربایجان شرقی را ۳۱۰۰ هکتار اعلام نمود و گفت: از این میزان مساحت کشت مقدار ۱۴۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت می‌گردد.

وی با بیان اینکه کاشت گوجه فرنگی به صورت تابستانه و برداشت محصول هم به صورت تابستانه در سطح استان صورت می‌پذیرد افزود: سطح زیر کشت تابستانه گوجه فرنگی استان ۳۱۰۰ هکتار می‌باشد که عمدتاً در شهرستانهای مرند، آذرشهر، شبستر، بناب، ملکان، تبریز، میانه کشت می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی متوسط تولید محصول گوجه فرنگی در هر هکتار را ۴۵ تن اعلام نمود و گفت: میزان تولید محصول گوجه فرنگی استان حدود ۱۴۰ هزار تن می‌باشد که علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان به سایر استان‌های همجوار نیز ارسال می‌گردد.

وی ارقام عمده مورد کشت گوجه فرنگی در استان را شامل ارقام متین، ۸۳۲۰، سوپر چیف ، سوپر استراین B ، اوربانا ، الیسا و … دانست و افزود: عمده مصرف محصول تولیدی گوجه فرنگی بصورت مصرف تازه خوری یا مصرف کارخانه‌های رب سازی و یا بصورت تولید رب خانگی می‌باشد.

رحیم زاده به مشکلات تولید محصول گوجه فرنگی در استان اشاره نموده و افزود: محدودیت منابع آبی جهت کاشت گوجه فرنگی بخصوص در شهرستان‌های حوزه دریاچه ارومیه، کمبود وجود بذر اصلاح شده گوجه فرنگی در سطح استان و بالا بودن قیمت بذر اصلاح شده گوجه فرنگی و عدم توان خرید توسط کشاورزان از جمله مشکلات این بخش می‌باشد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان به اقدامات انجام یافته در زمینه افزایش تولید گوجه فرنگی اشاره نمود و ادامه داد: استفاده از ارقام پرمحصول و بازار پسند از جمله ارقام متین و ۸۳۲۰ و استفاده از روش‌های نوین آبیاری از جمله کاربرد نوار تیپ در آبیاری مزارع گوجه فرنگی جهت کاهش مصرف آب از جمله اقدامات انجام یافته توسط سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ر زمینه افزایش تولید گوجه فرنگی بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار تن محصول تولید شده گوجه فرنگی مربوط به فضای باز و مزارع بوده است ادامه داد: همچنین از ۱۱۰ هکتار گلخانه گوجه فرنگی در استان که زیر نظر مدیریت باغبانی سازمان می‌باشد با تولید میانگین ۳۰۰ تن در هکتار، حدود ۳۳ هزار تن گوجه فرنگی تولید شده است که با تجمیع تولید مزارع می‌توان گفت در سالجاری ۱۷۳ هزار تن محصول گوجه فرنگی در استان آذربایجان شرقی تولید شده است.

کد خبر 5348049

منبع: مهر

کلیدواژه: محصولات کشاورزی گوجه فرنگی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا بارش باران لیگ برتر فوتبال ایران کرمانشاه عکس استانها اردبیل ایلام بارندگی شیوع کرونا استان آذربایجان شرقی گوجه فرنگی در استان محصول گوجه فرنگی هزار تن محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور