Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مازیار غلامپور امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آب شرب نقاطی از شهر رودبار و با بیان اینکه این شهر در آبرسانی دارای شبکه پیچیده‌ای است، اظهار کرد: عوارض طبیعی و جغرافیایی رودبار به نوعی است که از محل تولید تا مخازن آب ارتفاعی بیش از ۳۰۰ متر وجود دارد و باید برای پمپاژ آب طی چندین سطح عمل شود تا آب به دست مشترکین آن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود عوارض طبیعی در رودبار را در بروز حوادث موثر دانست و افزود: عوارض طبیعی در رودبار موجب می‌شود تا حوادث خطوط انتقال و خطوط شبکه توزیع بیش از متوسط نرم طبیعی و‌ متوسط آن در مرکز استان باشد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب گیلان با اذعان به اینکه تمام تلاش شرکت آب و فاضلاب بر این است تا از حوادث پیش آمده در رودبار پیشگیری شود، گفت: علیرغم تلاش همه‌جانبه همکاران شرکت آب ‌فاضلاب به جهت پیشگیری و رفع حوادث، در برخی از مواقع حوادث به صورت آشکار روی زمین دیده نمی‌شود و پنهان است.

غلامپور با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نقص های پنهان در خطوط انتقال و شبکه توزیع را در حال یافتن و رفع اشکال است، تصریح کرد: هفته گذشته نیز در نقطه از شهر رودبار (کوی حسینی) دچار مشکل قطعی آب شدیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اصلاح یک کیلومتر از خطوط انتقال انجام شده است و تقریبا می‌توان گفت تمام نقاط بالادست کوی حسینی آب‌دار هستند.

وی با بیان اینکه در نقاطی از شهر رودبار فشار آب کم هست که با برنامه ریزی های صورت گرفته تا حدود زیادی مشکلات حوزه آب این شهر مرتفع می‌شود، افزود: طی روزهای آینده تعمیر ایستگاه پمپاژ در منطقه دیگری نیز در دست اقدام است که پیش‌بینی می‌شود وضعیت آبرسانی در این شهر خیلی بهتر شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب گیلان با اشاره به طرح در دست اقدام دیگر این شرکت به جهت بهبود وضعیت آبرسانی در رودبار بیان کرد: برنامه‌ای از جمله تعمیر خط انتقال از منطقه کوشک به مخزن دو هزار مترمکعبی پل‌سر در دست اقدام آبفا است که در صورت اصلاح و بهره‌برداری از آن، نشت بین دو خطوط برطرف و وضعیت آبرسانی در رودبار تا حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: آب گیلان فاضلاب رودبار شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی