Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@22:05:34 GMT

آنتی بادی در چه سنی بیشتر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۱۹۹۰

آنتی بادی در چه سنی بیشتر می‌شود؟

مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه مونترال نشان داد میزان آنتی بادی پس از واکسیناسیون و ابتلا به کرونا ارتباط مستقیمی با سن دارد. با ظهور انواع سارس-کوو-۲ در سراسر جهان، شیوع این بیماری همه گیر در حال افزایش است. یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی Joelle Pelletier و Jean-François Masson، هر دو استاد بخش شیمی دانشگاه مونترال، می‌خواستند دریابند که آیا عفونت طبیعی یا واکسیناسیون منجر به تولید آنتی‌بادی‌های محافظ بیشتر شده است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مطالعه خود که امروز در Scientific Reports منتشر شد، مشاهده کردند افرادی که واکسن Pfizer BioNTech یا AstraZeneca را دریافت کردند، سطوح آنتی بادی به طور قابل توجهی بالاتر از افراد آلوده داشتند. این آنتی‌بادی‌ها بر روی نوع دلتا نیز مؤثر بودند که در زمان جمع‌آوری نمونه‌ها در کبک در سال ۲۰۲۰ وجود نداشت.

ماسون، متخصص ابزار‌های زیست پزشکی و پلتیر، متخصص شیمی پروتئین، به گروهی علاقه‌مند بودند که مورد مطالعه قرار نگرفته بودند: افرادی که به سارس-کوو-۲ آلوده شده بودند، اما در نتیجه عفونت در بیمارستان بستری نشدند.

در نتیجه، ۳۲ بزرگسال کانادایی مثبت کووید-۱۹ غیر بستری شده در بیمارستان، ۱۴ تا ۲۱ روز پس از تشخیص از طریق آزمایش PCR، توسط مرکز بیمارستانی دانشگاه لاوال انتخاب شدند. این در سال ۲۰۲۰ بود، قبل از ظهور انواع بتا، دلتا و گاما.

ماسون گفت: همه افرادی که آلوده شده بودند آنتی بادی تولید کردند، اما افراد مسن بیشتر از بزرگسالان زیر ۵۰ سال تولید کردند. علاوه بر این، ۱۶ هفته پس از تشخیص، آنتی بادی‌ها همچنان در جریان خون آن‌ها وجود داشت.

آنتی بادی‌های تولید شده پس از عفونت توسط سویه اصلی و بومی ویروس نیز به انواع سارس-کوو-۲ که در امواج بعدی ظاهر شدند، یعنی بتا (آفریقای جنوبی)، دلتا (هند) و گاما (برزیل) واکنش نشان دادند.

یک واکنش شگفت انگیز به نوع دلتا

پلتیه گفت:، اما نتیجه‌ای که ما را بیش از همه شگفت زده کرد این بود که آنتی بادی‌های تولید شده توسط افراد آلوده به طور طبیعی ۵۰ سال و بالاتر نسبت به بزرگسالان زیر ۵۰ سال محافظت بیشتری ارائه می‌دهند.

او افزود: این با اندازه‌گیری ظرفیت آنتی‌بادی‌ها برای مهار برهم‌کنش پروتئین اسپایک نوع دلتا با گیرنده ACE-۲ در سلول‌های انسانی مشخص شد که به این ترتیب ما آلوده می‌شویم. ما پدیده مشابهی را با سایر انواع مشاهده نکردیم.

هنگامی که فردی که یک مورد خفیف کووید داشته است، واکسینه می‌شود، سطح آنتی بادی در خون او در مقایسه با یک فرد واکسینه نشده که به ویروس آلوده شده است، دو برابر می‌شود. آنتی بادی‌های آن‌ها همچنین بهتر می‌توانند از تعامل اسپایک-ACE-۲ جلوگیری کنند.

ماسون گفت:، اما نکته جالب‌تر این است که ما نمونه‌هایی از یک فرد جوان‌تر از ۴۹ سال داریم که عفونت آن برخلاف واکسیناسیون، آنتی‌بادی‌هایی را تولید نمی‌کند که تعامل سنبله-ACE-۲ را مهار می‌کند. این نشان می‌دهد که واکسیناسیون محافظت در برابر دلتا را افزایش می‌دهد. در میان افرادی که قبلا توسط سویه بومی آلوده شده بودند.

هر دو دانشمند معتقدند باید تحقیقات بیشتری برای تعیین بهترین ترکیب برای حفظ موثرترین سطح آنتی بادی‌های واکنش پذیر به همه انواع ویروس انجام شود.

این مطالعه با همکاری دانشگاه لاوال، مرکز بیمارستانی دانشگاه لاوال، هما کبک و شورای تحقیقات ملی کانادا انجام شد. این توسط موسسه تحقیقات بهداشتی کانادا، شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا، شورای ملی تحقیقاتی کانادا برنامه چالش پاسخ به همه‌گیری و بنیاد کانادا برای نوآوری تامین شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آنتی آنتی بیوتیک آنتی اکسیدان آنتی بادی آنتی بادی آنتی بادی ها آلوده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ادویه ضد آلزایمر

به گزارش «تابناک» به نقل از اطلاعات آنلاین،، مراقبت از بدن، فعال ماندن و تغذیه خوب به اندازه حفظ سلامت مغز مهم است. همه می‌خواهند از سلامت مغز خود برخوردار باشند، اما با افزایش سن، پیر شدن مغز نیز کاملاً طبیعی است. غذا بر حافظه، شناخت، خلق و خو و تمرکز تاثیر می‌گذارد، بنابراین یکی از بهترین راه ها برای تقویت سلامت مغز، غذا است.

مت وبستر، متخصص مواد غذایی و بنیانگذار Seasoned Pioneers، چهار مورد از بهترین ادویه‌هایی را که می‌توانند سلامت مغز را تقویت کنند، فهرست کرده است.

زنجبیل

زنجبیل نه تنها به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند، بلکه یک ادویه قدرتمند در مورد سلامت مغز است. به گزارش بریستول لایو، زنجبیل حاوی صدها ماده شیمیایی گیاهی است که همگی در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

زنجبیل از مغز در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

زنجبیل سطح مواد شیمیایی مغز سروتونین و دوپامین را افزایش می‌دهد (سطح پایین این مواد شیمیایی با افسردگی مرتبط است).

زنجبیل ممکن است به کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند.

زردچوبه

ترکیب اصلی آن، کورکومین، دارای خواص محافظت کننده عصبی است که به حفظ وضوح مغز کمک می‌کند. به تقویت عملکرد حافظه، کاهش مه مغزی و بهبود شناخت کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که کورکومین باعث افزایش سطح هورمون رشد BDNF می شود که در بیماران آلزایمر کاهش می‌یابد.

دارچین

دارچین، یک ادویه کلاسیک، مملو از آنتی اکسیدان هایی است که از تجمع پروتئین در مغز مرتبط با بیماری آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند. این ادویه نه تنها یادگیری و شکل گیری خاطرات جدید را تقویت می کند، به نورون ها کمک می کند تا ارتباطات جدید ایجاد کنند، بلکه این ادویه همچنین دارای آنتی اکسیدان بالایی است که از مغز در برابر آسیب های ناشی از استرس محافظت می کند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه، یکی از پرمصرف ترین ادویه ها در سطح جهان، برای سلامت مغز نیز فوق العاده است. ترکیب دارویی اصلی آن، پیپرین، مملو از آنتی اکسیدان است.

این آنتی اکسیدان از سلول‌های سالم مغز در برابر آسیب محافظت می‌کنند. فلفل سیاه همچنین با تحریک مسیرهای شیمیایی به مغز، عملکرد شناختی و حافظه را تقویت می کند.

دیگر خبرها

  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی