Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیه قتل مجازاتی است که برای متهم به قتل تعیین شده است.متهم به قتل بعد از رای دادگاه در حالی محکوم به پرداخت دیه قتل شد که دادگاه ارتکاب قتل را دفاع مشروع دانست.بنابراین متهم به پرداخت دیه قتل محکوم شد.متهم بعد از تامین مبلغی از دیه قتل برای تامین الباقی این دیه قتل 80 میلیون تومان نیاز دارد.

به گزارش رکنا، روز 28 اسفندماه سال 95 بود که مأموران پلیس از درگیری بین سرایدار ساختمانی با تعمیرکار آسانسوری در ساختمان مسکونی حوالی غرب پایتخت با خبر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها نشان داد درگیری بین مرد 30 ساله‌ای به نام سامان و مرد 36 ساله‌ای به نام امیر که تعمیرکار آسانسور است، رخ داده که در جریان آن مرد سرایدار با چاقو سامان را به شدت زخمی کرده است‌. در حالی که دو روز از حادثه گذشته بود، به مأموران خبر رسید امیر در بیمارستان جان باخته است.

آن روز وقتی قاضی مدیر روستا، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم در محل حادثه حاضر شدند، دریافتند دو روز قبل بین تعمیرکار آسانسور و سرایدار ساختمان مسکونی به خاطر نبستن پیچی درگیری مرگباری به وقوع پیوسته است که در این درگیری تعمیرکار آسانسور با ضربه چاقویی به سفید رانش زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود، اما دو روز بعد به دلیل شدت خونریزی به کام مرگ می‌رود. تیم جنایی در نخستین گام سرایدار ساختمان را بازداشت کردند.

متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی مدعی شد که قصد قتل نداشته است. وی گفت: چند روز قبل آسانسور ساختمان با مشکل روبه‌رو شد و نیاز به تعمیر داشت. آنطور که همسایه‌ها می‌گفتند تعمیرکار آسانسور را درست نصب نکرده بود.

به همین دلیل روز حادثه مقتول برای تعمیر آسانسور به ساختمان آمد. ابتدا با هم مشکلی نداشتیم و حتی به او ناهار و چایی دادم. او حتی چندبار مقابل اتاقک سرایداری آمد و از من چاقو و وسایل دیگر برای انجام کارش خواست.

80 میلیون دیه تا آزادی تعمیرکار آسانسور

هرچه می‌خواست در اختیارش قرار می‌دادم تا هرچه زودتر مشکل آسانسور بر طرف شود تا اینکه متوجه شدم کارش تمام شد. وقتی به نزدیک آسانسور رفتم، دیدم پیچ پنلی داخل آسانسور باز است. به او گفتم پیچ آسانسور باز است و خواستم آن را ببندد که او ناراحت شد و گفت در کار او دخالت نکنم. از آنجایی که امکان داشت باز بودن پنل باعث خطر برق گرفتگی ساکنان ساختمان باشد، دوباره درخواستم را تکرار کردم که مشاجره لفظی ما آغاز شد. من به شدت عصبانی شدم و با چوب او را زدم و او هم شیشه اتاقک نگهبانی ما را شکست به طوری‌که همسر و بچه‌ام به شدت ترسیدند. پس از این به دنبالش رفتم و در نزدیکی در هلش دادم که ناگهان چاقویی که در دست خودش بود به پایش برخورد کرد و زخمی شد. من قصد قتل نداشتم و این حادثه کاملاً به صورت اتفاقی بود و الان هم به شدت پشیمان هستم.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی صحنه حادثه را بازسازی کرد. سپس در دادگاه از خود دفاع کرد و با رای قضات دادگاه با تشخیص ارتکاب قتل به دلیل دفاع مشروع، از مجازات قصاص رهایی پیدا کرده و به پرداخت دیه محکوم شد.

متهم تا به حال توانسته مبلغ 400 میلیون تومان از دیه را تامین کند و 80 میلیون دیگر از مبلغ باقی مانده است.اگر او موفق به تهیه الباقی مبلغ دیه شود،می تواند بار دیگر طعم آزادی را بچشد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اخبار حوادث پول آزادی آسانسور اتهام قتل متهم به قتل سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت بازار آزاد دنیا جهانبخت دنیا جهانبخت در اینستاگرام قتل در بوشهر فال قیمت دلار ریحانه پارسا اینستاگرام تعمیرکار آسانسور 80 میلیون دیه قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که علت ارسال این پیامک، احتمال قطع شدن آب شرب منازل به‌دلیل فرسودگی شبکه آب شهری تهران و افت ۱۰درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته است.

آخرین پیامک ارسال شرکت آبفا که بسیاری از شهروندان پایتخت را نگران کرد به این شرح بود: «شرکت آب و فاضلاب استان تهران/ مشترک محترم به شماره پرونده:... با توجه به مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان فراهم‌سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵لیتر برای هر نفر الزامی است. لطفا اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورید.»

سوالی که پس از دریافت این هشدار در ذهن شهروندان ایجاد شد، این بود که آیا در تابستان سال‌جاری نیز با قطعی آب روبه‌رو خواهیم بود؟

هدف تعبیه مخزن، کنترل فشار آب است

یک منبع آگاه در گفتگو با ما هدف از ارسال این پیامک را جلوگیری از مشکلاتی عنوان کرد که در سال گذشته برای تهرانی‌ها ایجاد شده بود. این منبع آگاه افزود: در سال گذشته با گرم شدن هوا و افزایش میزان مصرف، جریان آب با افت فشار مواجه شد و در نتیجه این افت فشار، تعداد قابل‌توجهی از شهروندان تهرانی روی کنتور‌های آب، پمپ نصب کردند تا آب به طبقات بالا نیز برسد. این پمپ‌ها با ایجاد مکش بیشتر نسبت به فشاری که شرکت آب قرار داده بود، موجب شدند تا حق افرادی که پمپ ندارند، تضعیف شود.

این منبع آگاه تاکید کرد: مطابق قانون، ساختمان‌ها ملزم هستند پمپ با نصب اصولی داشته باشند. همچنین وجود مخزن آبی که به ازای هر نفر ۷۵لیتر گنجایش داشته باشد ضروری است. میزان ۷۵لیتر صرفا یک پیش‌بینی استاندارد است، ولی ساختمان‌ها می‌توانند مطابق پیش‌بینی خود از میزان مصرف، آب ذخیره کنند.

 در صورت نصب این پمپ‌ها، آب با آرامش وارد مخازن می‌شود، در تایم اوج مصرف، فشار در مناطق کاهش نمی‌یابد و در زمان کاهش مصرف، با فشار بسیار زیاد روبه‌رو نخواهیم بود که این امر از هدررفت آب جلوگیری می‌کند. این مقام آگاه گفت: سال گذشته بارندگی سیل‌آسا در سد کرج، موجب انسداد خروجی سد شد و هشت‌روز آب‌رسانی به تهران قطع شد.

در این شرایط مردم با شنیدن اخبار دچار اضطراب شدند و آب جمع‌آوری کردند. پس از چند روز که شهروندان تهرانی قطعی آبی را تجربه نکرده بودند این آب‌های ذخیره‌شده به درون چاه ریخته شد که به هدررفت میزان قابل‌توجهی آب منجر شد. همچنین این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که آیا خانه‌ها در تهران به مخزن آب مجهز هستند، گفت: تعداد قابل‌توجهی از ساختمان‌ها، خانه‌ها و ویلا‌ها به منبع آب و پمپ اصولی مجهز هستند.

این منبع آگاه بیان کرد: تا امروز برنامه‌ای برای قطعی آب در تابستان در دستور کار قرار نگرفته است و دراین پیامک اجباری وجود ندارد و فقط جهت ایجاد آرامش بیشتر در بین مردم و جریان آب اطلاع‌رسانی شده است.

شرایط هشدارآمیز بحران آبی

رضا حاج کریم، رئیس هیات‌مدیره فدراسیون صنعت آب ایران در این باره به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: براساس مقررات ملی ساختمان، مبحث ۱۶، هر شهروند موظف است حداقل ۷۵لیتر آب ذخیره داشته باشد که این امر به معنای کمبود آب نیست و می‌توان گفت دومساله متفاوت هستند.

در حال حاضر شهر تهران با فرسودگی شبکه آب مواجه است و این پیام در جهت کنترل فشار وارد بر شبکه اتخاذ شده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه سال‌هاست مشکل کم‌آبی وجود دارد، گفت: به طور متوسط، در سال حدود ۴۰۰میلیارد مترمکعب بارندگی داریم. از این میزان، ۱۰۰میلیارد مترمکعب ذخیره می‌شود که مجاز هستیم تا سقف ۴۰میلیارد مترمکعب از این ذخیره آبی را مصرف کنیم تا به آب‌های زیرزمینی آسیبی وارد نشود، ولی در حال حاضر، سالانه ۹۲میلیارد مترمکعب از ذخایر را استفاده می‌کنیم.

منبع: دنیای اقتصاد

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز
  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس