Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از "رویترز"، امانوئل ماکرون روز سه شنبه در یک پیام تلوزیونی گفت: برای تضمین استقلال انرژی فرانسه، تضمین تامین برق و دستیابی به اهداف به ویژه توقف تولید گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰، برای اولین بار در چند دهه گذشته ساخت راکتورهای هسته‌ای را در فرانسه از سر خواهیم گرفت و به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رییس جمهوری فرانسه پس از شرکت در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل (کاپ ۲۶) در گلاسکو اسکاتلند این اظهارات را بیان کرد. در اجلاس کاپ ۲۶ فعالان آب و هوایی خواهان تغییرات اساسی در تولید انرژی به منظور جلوگیری از افزایش دمای زمین و محدود نگاه داشتن این دما به ۱.۵ درجه سانتیگراد هستند.  
ماکرون جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما انتظار می‌رود دولت او ساخت ۶ رآکتور جدید آب تحت فشار را در هفته‌های آینده اعلام کند.  
حدود ۷۵ درصد برق فرانسه از انرژی هسته‌ای تامین می‌شود و ماکرون در اوایل دوران ریاست جمهوری خود اعلام کرده بود که به منظور حفظ محیط زیست سهم انرژی هسته‌ای در تولید برق را تا سال ۲۰۳۵ به ۵۰ درصد کاهش دهد. به نظر می‌رسد افزایش چشم گیر قیمت نفت و گاز طبیعی و استفاده ترکیبی از انرژی‌های باد و خورشید نظر او را تغییر داده است.  
در حالی که اروپا با افزایش شدید قیمت انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، فرانسه مسیری متفاوت از همسایگانی مانند آلمان در پیش گرفته است.  
آلمان پس از وقوع فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در ژاپن در سال ۲۰۱۱، طرح ملی کنار گذاری راکتورها را با سرعت بیشتری دنبال کرد.

برچسب‌ها فرانسه انرژی هسته ای آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه انرژی هسته ای آلمان فرانسه انرژی هسته ای آلمان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رافائل گروسی» به ایران سفر می کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد.

قرار است، این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است مدیرکل آژانس : باید اظهارات مقامات ایران درباره پیشرفت هسته‌ ای را بسیار جدی بگیریم سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است