Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:07:11 GMT

چرا گردنه‌های الموت بسته شد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۲۳۸۵

چرا گردنه‌های الموت بسته شد؟

گروه استان‌ها- فرمانده پلیس راه استان قزوین با اشاره به بسته شدن ۲ گردنه خطرناک الموت گفت: بسته شدن این گردنه‌های پیچ‌درپیچ و خطرناک برای حفظ جان هم‌استانی‌ها به ویژه گردشگران انجام شده است. - اخبار استانها -

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به افزایش 50 درصدی میزان تردد خودروهای سبک و سنگین از جاده‌های استان قزوین نسبت به دوران محدودیت‌های تردد بین استانی اظهار داشت: وقتی میزان ترددها افزایش پیدا می‌کند، به تبع آن حرکات پرریسک راننده‌ها برای سبقت گرفتن بیشتر می‌شود که در این حوزه اختلال در عملکرد دوربین‌های کنترل سرعت حادثه‌ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تعمیر دوربین‌های کنترل سرعت مطالبه جدی ما از شورای ترافیک استان قزوین است؛ چرا که در حال حاضر برخی از این دوربین‌ها عملکرد مناسبی ندارند و به همین خاطر مورد تعمیر یا تعویض سریع قرار بگیرند.

ذاکری‌منش با اشاره به بارندگی‌های روزهای گذشته گفت: به هر حال در روزهای آینده باز هم شاهد روزهای بارانی و برفی خواهیم بود که به همین خاطر پلیس راه و راهور بنا دارند که در یک رزمایش مشترک سطح آمادگی خود را برای مقابله با بحران تردد در شرایط مختلف آب‌وهوایی محک بزنند و بعد از آن هم طرح ترافیک زمستانه را اجرا می‌کنیم.

ذاکری‌منش ادامه داد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی پاییز نزدیک می‌شویم، عملیات عمرانی برای اصلاح هندسی برخی آزادراه‌ها و همچنین نقاط حادثه‌خیز باید تسریع شود تا دوباره شاهد توقف بی‌موقع این عملیات و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی نباشیم که همین موضوع سبب ایجاد ترافیک سنگین در برخی محورهای پرتردد و به تبع آن افزایش سوانح رانندگی می‌شود.

تصادفات جاده‌ای استان قزوین 4 درصد کاهش یافته استعلت 60 درصد تصادفات جاده‌ای استان قزوین مشخص شد180 نفر در تصادفات جاده‌ای استان قزوین کشته شدند / شلیک افراد ناشناس به ‌دوربین‌های کنترل سرعت

چرا گردنه‌های الموت بسته شد؟

رئیس پلیس راه استان قزوین در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به بسته شدن 2 گردنه خطرناک الموت گفت: بسته شدن این گردنه‌های پیچ‌درپیچ و خطرناک برای حفظ جان هم‌استانی‌ها به ویژه گردشگران انجام شده است؛ چرا که تردد در این گردنه‌ها به ویژه در روزهای سرد به دلیل یخ‌زدگی و عرض کم جاده‌های روستایی خطر بالای سقوط به دره را در پی دارد.

ذاکری‌منش افزود: رویکرد پلیس راه استان قزوین این است که برای پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی دلخراش اقدام به مسدودسازی موقت برخی مسیرهای خطرناک زمستانی کند تا هم جلوی تردد خودروها در روزهای برفی گرفته شود و هم این مسدودسازی‌ها به مرور فرهنگ تردد درست در گردنه‌های برف‌گیر را در ذهن مردم جا بیندازد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین پلیس پیشگیری استانداری قزوین پلیس پیشگیری استان قزوین ذاکری منش دوربین ها گردنه ها پلیس راه بسته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)

عصر ایران- هفته نامۀ 29 سالۀ «امید جوان» با اختصاص روی جلد خود به تصویر ایفاگر نقش حسن صباح در سریال مصری «حشاشین» منع نمایش آن را به منظور مقابله با تحریف تاریخ بی فایده دانسته و نوشته وقتی خودمان به تاریخ خودمان نپردازیم و سریال نسازیم دیگران این کار را انجام می دهند.

    امید جوان با انعکاس دیدگاه خبرگزاری رسمی دولت در دفاع از این ممانعت و بی اثر بودن سریال و نظر سید عبدالجواد موسوی - روزنامه نگار- در بی حاصل بودن این اقدامات به خوانندگان خود قول داده در یکی از شماره های آینده خسرو معتضد به تفصیل به این سریال خواهد پرداخت.

   تاریخ پژوه مشهور که خود با ذبیح الله منصوری نویسنده «قلعه الموت» آشنا بوده پی گیر و علاقه مند سریال های تاریخی است.

   امید جوان نوشته :علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح و قلعه الموت موجب استقبال از سریال مصری «حشاشین» شده و چاره کار را در این دیدند که از سکوهای نمایش خانگی حذف کنند ولی مگر در این روزگار می شود مردم را از تماشای آنچه دوست دارند منع کرد؟ بله، تاریخ واقعی ما نیست ولی مگر دست کارگردانان ما برای ساخت سریال تاریخی باز است یا صدا وسیما اجازه می دهد که با نگاه غیر ایدیولوژیک به تاریخ نگریسته شود؟

   درباره مرحوم منصوری هم یادآور شده:یکی از دلایل محبوبیت و شهرت ذبیح الله منصوری که افسانه و تاریخ را به هم می آمیخت همان رمان قلعه الموت بود و با این پیشینه استقبال و حداقل کنج کاوی درباره این که حشاشین چه تصویری از حسن صباح و باطنی ها ترسیم کرده شگفت آور نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!/ «چه تکاپوی رقت انگیزی»

دیگر خبرها

  • واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • واژگونی مرگبار خودرو در گردنه اسپژ شهرستان سلسله
  • قلعه حسن صباح هنوز هم دست نیافتنی است
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • پرسپولیس و استقلال در گردنه قهرمانی | انگیزه‌های انتقامی رقبا
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند