Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@22:48:06 GMT

درخواست دموکراتها از بایدن برای ممنوعیت صادرات نفت

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۲۳۹۱

درخواست دموکراتها از بایدن برای ممنوعیت صادرات نفت

به گزارش ایسنا، سناتورهای آمریکایی که در میان آنها الیزابت وارن، شرود براون و جک رید دیده می شوند، در نامه ای به جو بایدن نوشتند: با در نظر گرفتن نگرانیهای مبرمی که در خصوص افزایش قیمتهای سوخت وجود دارد، از شما می خواهیم همه ابزارهایی که برای پایین بردن قیمت بنزین آمریکا در اختیارتان است را ملاحظه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ابزارها شامل برداشت از ذخایر نفت استراتژیک و ممنوعیت صادرات نفت است.

با این حال این سناتورها اوپک را مقصر قیمت بالای سوخت دانستند و اعلام کردند این سازمان عامدانه قیمت سوخت را با محدود کردن عرضه دستکاری کرده است. رییس جمهور آمریکا مکررا از اوپک پلاس خواسته است عرضه نفت به بازارهای بین المللی را افزایش دهد تا قیمت سوخت در پمپ بنزینهای آمریکا کاهش پیدا کند. با این حال وی این گروه را به دستکاری عمدی قیمتها از طریق محدود نگه داشتن عرضه متهم نکرده است.

سناتورهای دموکرات در این نامه نوشتند: همچنانکه آمریکا برای سرعت بخشیدن به توسعه انرژی پاک و تجدیدپذیر در بلندمدت تلاش می کند، باید اطمینان حاصل کنیم شهروندان آمریکایی قادرند باک خودروهای خود را با هزینه معقول پر کنند. در ایالتهای ما قیمتهای بالای بنزین بار سنگینی بر دوش خانواده ها و کسب و کارهای کوچکی ایجاد کرده که تلاش می کنند امرار معاش کنند و از این نظر سنگین بوده که رای دهندگان ما تلاش می کنند به احیا از تبعات پاندمی کووید ۱۹ ادامه دهند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دولت آمریکا اعلام کرده که گزینه های متعددی برای مقابله با افزایش قیمتهای بنزین روی میز دارد که شامل برداشت از ذخایر نفت استراتژیک و عرضه بیشتر به بازار است. موفقیت چنین اقدامی جای سوال دارد زیرا عمده این ذخایر نفت ترش است که محبوب پالایشگاهها نیست. بعلاوه این برداشت باید قابل توجه باشد تا تغییر معناداری در روند قیمتها ایجاد کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت ها در دادگاه استیناف منطقه کلمبیا شکایت خود را ثبت کرده و مدعی شده اند قانون مذکور، قانون اساسی این کشور را درباره آزادی بیان نقض می کند. در ۲۴ آوریل جوبایدن رییس جمهور آمریکا این قانون را امضا کرد که طبق آن بایت دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت دارد تیک تاک را بفروشد یا با ممنوعیت در این کشور روبرو خواهد شد.

شرکت های مذکور در شکایت خود نوشته اند: برای نخستین بار در تاریخ، کنگره آمریکا قانونی را اجرا کرده که مربوط به یک پلتفرم خاص است و آن را به طور دایمی و در سطح ملی ممنوع می کند.

در شکایت ذکر شده فرایند واگذاری نه از لحاظ فناوری و نه از لحاظ حقوقی به سادگی امکانپذیر نیست. بی شک این قانون تیک تاک را تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ میلادی وادار به تعطیلی می کند و ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی که از پلتفرم برای برقراری ارتباط استفاده می کنند را ساکت می کند.

کاخ سفید اعلام کرد به دلایل امنیتی خواهان پایان یافتن مالکیت چین بر این اپ و نه ممنوعیت تیک تاک است.

شکایت مذکور جدیدترین تحول در راستای تلاش های تیک تاک قبل از مسدود شدن اپ در آمریکا است. این درحالی است که شرکت هایی مانند اسنپ چت و متا سعی دارند از عدم قطعیت وضعیت تیک تاک بهره بگیرند و سهم این شرکت از تبلیغات آنلاین را بربایند.

کد خبر 6100070

دیگر خبرها

  • عرضه نقدی ریسپکت ۲ در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده
  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تلاش جدید تیک‌تاک برای حفظ بقا
  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • شکایت تیک‌تاک و بایت دنس برای جلوگیری از فروش اجباری در آمریکا
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ |برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد