Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@08:53:13 GMT

گفتگوی تلفنی بلینکن با همتای عمانی خود درباره یمن

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۲۵۳۱

گفتگوی تلفنی بلینکن با همتای عمانی خود درباره یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از المیادین، مسقط از تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای عمانی خود به منظور رایزنی درباره یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد که «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه این کشور تماسی تلفنی را از «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود پیرامون بررسی حمایت از تلاش ها برای توقف جنگ یمن دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه عمان افزود که وزرای خارجه دو کشور بر ادامه رایزنی ها بین دو طرف در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

توسل وزیر خارجه آمریکا به عمان در حالی است که پیشروی های ارتش و کمیته های مردمی یمن به سوی شهر راهبردی مأرب همچنان ادامه دارد و آنها در حالی به دروازه جنوبی این شهر رسیده اند که نیروهای عبد ربه منصور هادی اطراف شهر را مین گذاری کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجدید، منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی همه جاده های فرعی و اصلی به شهر راهبردی مأرب را مین گذاری کرده اند.

این منابع افزودند که هدف از این اقدام نیروهای عبد ربه منصور هادی، کند کردن روند پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به سوی این شهر است.

منابع محلی تاکید کردند: نیروهای وابسته به دولت دست نشانده عربستان در یمن علاوه بر مین گذاری مسیرهای منتهی به مارب، اقدام به حفر خندق و موانعی در اطراف این شهر کرده اند.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به دروازه جنوبی شهر مارب رسیده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین مسعود فیاضی بلینکن وزیر خارجه آمریکا عمان یمن طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین مسعود فیاضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس