Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:44:49 GMT

کتاب عکس «سامون» در هفته مازندران رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۲۸۶۲

کتاب عکس «سامون» در هفته مازندران رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران، مهدی معصومی گرجی، اظهار کرد:کتاب عکس «سامون» با آثاری از ۶۰ هنرمند از سراسر استان با هدف ثبت، احیا، بازشناسی، معرفی و گسترش پدیده‌های فرهنگی، به عنوان تولید تازه این مرکز به مرحله چاپ رسید و پنجشنبه ۲۰ آبان ماه ساعت ۱۵ در حوزه هنری مازندران رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: مجموعه فرهنگی هنری حاضر در  بخش‌های آداب، آیین و باورها، معماری، مناظر و طبیعت، کار و تلاش ( سبک زندگی)،  محرم و دفاع مقدس آماده شده که در مجموع بیش از ۱۵۰ عکس را در خود جای داده است.

رئیس حوزه هنری مازندران تصریح کرد: کتاب عکس « سامون » یک اثر ۱۸۰ صفحه‌ای در قالب خشتی است که آثار درج شده در آن پس از فراخوان در بین اعضای خانه عکاسان و دریافت ۳۰۰۰ اثر و گزینش نهایی آماده ارائه شد.

معصومی گرجی به فرارسیدن هفته مازندران اشاره کرد و افزود: با توجه به ویژگی عکس‌های مجموعه سامون که به بازنمایی تمام عیار فرهنگ استان می‌پردازد و یک اثر کم نظیر با حضور خیل عکاسان حرفه‌ای استان است، تصمیم بر آن شد که رونمایی و انتشار آن همزمان با هفته مازندران باشد.

مسؤول خانه عکاسان حوزه هنری مازندران با اشاره به ظرفیت بالای مازندران در هنر عکاسی و فعالیت گسترده عکاسان هنری در استان، گفت: تصمیم داریم پس از انتشار اولین مجموعه عکس سامون (در صورت مساعد بودن جمیع شرایط) کتاب‌های دیگری نیز در ادامه همین مجموعه به چاپ برسانیم.

رئیس حوزه هنری مازندران در پایان یادآور شد: خانه عکاسان حوزه هنری مازندران سالانه علاوه بر تولید اثر، با برگزاری نشست‌های آموزشی تخصصی، اردوهای عکاسی، برنامه‌های موضوعی، نمایشگاه‌های فردی و گروهی در زمینه هنر عکاسی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: سامون عکاسی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران حوزه هنری مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد

حمید آقایی گفت: این کتاب ترجمه‌ای از اشعار «شیرکو بیکس» شاعر پر آوازه کرد زبان اهل سلیمانیه عراق است که با ویراستاری لیلا طیبی (زوج هنرمند) بروجردی رونمایی شد.

وی اظهار کرد: این کتاب یازدهمین کتاب مستقل فلاحی و پانزدهمین کتابی است که از ایشان چاپ شده و پیش از این چهار کتاب شعر به صورت مشترک با همکاری لیلا طیبی با عناوین (چشم‌های تو)، (گنجشک‌های شهر هم عاشقانه نگاهت می‌کنند)، (عشق از چشمانم چکه چکه می‌ریزد)، (عشق پایکوبی می‌کند) چاپ شده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد بیان کرد: همچنین ۱۰ کتاب داستان، شعر و ترجمه با عناوین «دیوانه»، «ریشه‌های عطف»، «آمدنت چه لهجه غریبی دارد»، «تو که بروی، پاییز از در می‌آید؟»، «سومین کتاب تنهایی»، «هنوز برای دوست داشتن، وقت هست»، «از زمانی که خدا بود»، «حکایتی دیگر از شیرین و فرهاد»، «میان نامه ها» و «هم قدم با مرگ» منتشر نموده است.

سعید فلاحی با تخلص (زانا کوردستانی) متولد ۱۳۶۳ کرمانشاه و ساکن بروجرد می‌باشد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد