Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمرانی گفت: پایان دادن به ورود موادمخدر به زندان مثل این است که بگوییم دیگر جرمی رخ نمی‌دهد و هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند مدعی این باشد که جرم و وقوع جرائم را ریشه‌کن کرده است.

 

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در گفتگو با دانشجو، اظهار کرد: ورود موادمخدر به زندان‌ها در تمام دنیا رایج است و هر کاری هم که در راستای مقابله با آن انجام شود، نمیتوان گفت که ما صدر در صد موفق شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: من حدود ۲۰ سال پیش به دعوت (یو ان او دی سی)  دبیرکل اداره مبارزه با جرایم و مواد مخدر ملل متحد سفری به لندن و یکی از امنیتی‌ترین زندانهای دنیا که در این کشور واقع شده است رفتم و پاسخ رئیس آن زندان در مقابل این سوال بنده که آیا با وجود تمهیدات امنیتی فوق پیشرفته آنجا باز هم موادمخدر به داخل زندان موردنظر وارد می‌شود، مثبت بود.

معاون قضایی دادستان کل کشور اضافه کرد: رئیس زندان فوق امنیتی لندن مدعی بود که اگر تونی بلر هم بخواهد به این زندان وارد شود، باز هم مورد بازرسی قرار می‌گیرد اما با این وجود همچنان حدود ۱۰ درصد موادمخدر وارد می‌شود.

 

استفاده از روشهای خنده‌دار در ورود موادمخدر به زندان!

عمرانی خاطرنشان کرد: امروزه روش‌های خنده‌داری برای ورود موادمخدر به زندان مورد استفاده سوداگران مرگ قرار می‌گیرد مثل استفاده از کوادکوپتر و پهبادهای معمولی موجود در بازار شاید وجود داشته باشد، موادمخدر را به داخل محوطه زندان می‌اندازند.

وی یادآور شد: با وجود تمهیدات ورود و خروجی که برای برگشت زندانیان از مرخصی انجام می‌شود، باز هم عده‌ای با هماهنگی قبلی با زندانیان، از طریق ابزاری چون منجنیق موادمخدر را از حدود فاصله ۵۰۰ متری به داخل زندان می‌اندازند.

معاون قضایی دادستان کل کشور اضافه کرد: نمیتوانیم به طور قطع ادعا کنیم که در هیچ جای دنیا موادمخدر وارد زندان نمی‌شود و ایران هم از این موضوع استثناء نیست.

عمرانی تاکید کرد: در قانون برای کسی که در ورود موادمخدر به داخل زندان اقدام کند، اشد مجازات تعیین شده است و در مقایسه جرم فروش موادمخدر در بیرون از زندان که مثلا بین ۳ تا ۱۰ سال حبس است، قانون مکلف به افزایش و شدت مجازات در مورد فرد وارد کننده موادمخدر به داخل زندان خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروزه در زندانهای کشور در مواقع بازگشت زندانیان از مرخصی از ابزار نوین و پیشرفته خوبی مثل بادی اسکنرها و ایکس ری استفاده می‌شود و تا جایی که بتوانند جلوی ورود موادمخدر به داخل زندان را می‌گیرند.

 

ضرورت بهره‌مندی از تکنولوژی روز در مبارزه با موادمخدر!

معاون قضایی دادستان کل کشور یادآور شد: دیگر بازرسی بدنی تنها مثل قدیم در موضوع جلوگیری از ورود موادمخدر به داخل جواب نمی‌دهد و باید در همه زندان‌ها از وجود ابزار نوین بهره‌مند شویم.

عمرانی در ادامه تصریح کرد: برخی از زندانیان موادمخدر را در معده خود حمل می‌کنند و باید با استفاده از سیستم‌های رادیولوژی خاص مثل بادی اسکنرها از ورود موادمخدر به زندان جلوگیری کرد.

وی اظهار  کرد: پایان دادن به ورود موادمخدر به زندان مثل این است که بگوییم دیگر هیچ جرمی رخ نمی‌دهد و هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند مدعی این باشد که جرم و وقوع جرائم را ریشه‌کن کرده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور اضافه کرد: موادمخدر و اعتیاد سر منشأ بسیاری از آسیبهای اجتماعی مثل طلاق، سرقت و ... است و مادر همه معضلات اجتماعی اقتصاد بیمار است.

عمرانی تاکید کرد: نمیتوان به طور قطع گفت که هر کس مرتکب جرم می‌شود بیکار و گرفتار است اما نتیجه آسیب شناسی‌های علمی بیانگر این است که درصد قابل توجهی از جرائم به دلیل مسائل و معضلات اقتصادی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت سیزدهم همه توان و تلاش خود را در راستای بهبود وضعیت اقتصادی معطوف کند و اگر اقتصاد بهبود پیدا کند، میتوان به آینده بیش از پیش امیدوار بود.

 

کار میدانی مشکلات کشور را مرتفع می‌کند

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: مسئولان در قوه قضائیه و قوه مجریه با کار جهادی و میدانی در رفع مشکلات و چالش های اقتصادی و معیشتی همت کنند و فراموش نکنند که امروز نشستن در دفتر و پشت میز و امضاء کردن نامه‌ها، مشکلی را حل نخواهد کرد.

عمرانی اضافه کرد: باید وارد میدان شد و مشکلات را از نزدیک لمس کرد و با گفتگو با سرمایه‌گذاران، تولید کنندگان و صادرکنندگان و با همراهی خود آن‌ها مشکلات را به مرور مرتفع کرد.

وی خاطرنشان کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب این اقتصاد شجاعت و همت می‌خواهد و مفهوم این جمله این است که مدیر عافیت طلب بهتر است بازنشسته یا بازخرید شود و فردی به جای او روی کار بیاید که به کار و رفع موانع در جامعه تن بدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قوه قضائیه دادگاه دولت معاون قضایی دادستان کل کشور موادمخدر به داخل زندان ورود موادمخدر به زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس دادگستری میبد، هدف از برگزاری جشن گلریزان را تبین آسیب‌های زندان و زندانی و افرادی به زندان می‌افتند عنوان کرد و گفت: در جشن گلریزان هم فرهنگ ترویج گذشت و ایثار تبین میشود و هم فرصتی است تا به افراد کمک کنیم و آسیب‌ها را کاهش دهیم.


حدادزاده افزود: خوشبختانه به همت خیرین و مردم درطول سال آزادی‌هایی را داریم و خیرین مستمر به ستاد دیه کمک می‌کنند.


وی گفت: امشب هم مبلغ سه میلیارد ریال جمع آوری شد تا به زندانیان کمک کنیم به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

دیگر خبرها

  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند