Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی جلسه‌ی فوق العاده‌ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز سه‌شنبه شب با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز با دستور جلسه‌ی «پاسخ شهردار به سوالات اعضای شورای شهر» برگزار شد.

عباس رنجبر، شهردار کلانشهر تبریز در ابتدای سخنان خود با اشاره به بیانیه‌ی گام دوم انقلاب ، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب ۲۲ فراز و ۷ سرفصل را تبیین کرده اند که اگر بدون توجه به این سرفصل‌ها تلقی ما از بیانیه‌ی گام دوم انقلاب صرفا استفاده از جوانان باشد، در حق این بیانیه اجحاف کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر در پاسخ به سوال پرویز هادی که عبارت بود از اینکه «علت اصرار شهردار در به کارگیری نیروهای سایر ادارات در امور اداری شهرداری چیست؟ آیا شهرداری با این تعدد نیرو کارمند شایسته‌ای برای این کار ها ندارد؟»، گفت: بحث مامور به خدمت راهکاری قانونی برای اداره سازمان ها است و تنها مختص شهرداری نبوده و منعی هم ندارد؛ من فردی را که سالهاست می‌شناسم و می‌دانم که او فردی کارآمد و پاکدست است، به‌عنوان مدیرکل حوزه‌ی شهرداری منصوب کرده‌ام و علاوه بر این کار، ۱۸ نفر اعضای دفتر را به پنج نفر کاهش داده ام؛ این فرد که براساس اختیارات قانونی شهردار به‌عنوان مامور به خدمت آمده است، حقوقش را فعلا از اداره‌کل ارشاد می‌گیرد.

وی ادامه داد: من منکر وجود نیروهای خوب، پاکدست و کارآمد در شهرداری نیستم ولی من و حتی شما قادر نخواهیم بود از بین ۱۴ هزار نیرو در مجموعه شهرداری، تنها یک نفر قابل اطمینان را انتخاب و کلیه امورات دفتر و حوزه‌ی شهردار را به او بسپاریم.

سوال علیرضا نوای باغبان این بود که « در سفر دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد به تبریز در جلسه هیأت وزیران مقرر شد نسبت به آبدار کردن مهرانه رود اقداماتی صورت گیرد که در نهایت تصمیم بر این شد که زمینی تعیین شود و تغییر کاربری داده شود و منافع آن در ادامه به آبدار کردن مهرانه رود اختصاص یابد که بر این اساس شهرک طلائیه تاسیس شد تا منافع حاصل از ایجاد آن برای آبدار کردن مهرانه رود هزینه شود؛ اما عملا مشاهده می‌کنیم که عده‌ای از فروش این زمین ها منتفع می‌شوند و هیچ منفعتی به مهرانه رود و کلا شهر و شهرداری نمی‌رسد»

شهردار کلانشهر تبریز در پاسخ به سوال این عضو شورای شهر گفت: من به‌خاطر اهمیت این موضوع و مطالبه‌ی حق و حقوق شهر و شهرداری، قبل از طرح این سوال توسط آقای باغبان، طی نامه ای به معاون شهرسازی و شهردار منطقه ۵ تمامی این موارد را اعلام کرده بودم و مطمئن باشید ذره ای از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.

سوال رسول برگی نیز در مورد مشکلات مربوط به مدرک تحصیلی، سوابق اجرایی و صدور مجوز مامور به خدمت دو نفر از افراد تازه منصوب شده توسط شهردار تبریز بود.

رنجبر در پاسخ به این سوال نیز گفت: آقای تورج روشنایی دارای مدرک کارشناسی برنامه ریزی اجتماعی از دانشگاه آزاد و مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری از دانشگاه قاضی ترکیه است؛ آقای روشنایی مقطع دکتری را نیز در همان دانشگاه طی می‌کند اما به دلیل زمان‌بر بودن پروسه‌ی نوشتن رساله، تصمیم به انتقال به دانشگاه تبریز را می‌گیرد و از بهمن ماه سال ۹۸ در دانشگاه تبریز به ادامه‌ی تنظیم رساله دکتری می‌پردازد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود آقای روشنایی عضو سازمان نظام مهندسی نیست، اتفاقا به نظرم نقطه مثبتی است چراکه عضویت در نظام مهندسی نوعی تعارض در منافع ایجاد می‌کند و عدم عضویت آقای روشنایی در سازمان نظام مهندسی بهترین خبر ممکن می‌تواند باشد؛ خود من از سال ۹۴ تاکنون پروانه عضویت در سازمان نظام مهندسی را تمدید نکرده ام؛ فردی که عضو این سازمان نیست تنها نمی‌تواند از مزایای این سازمان از جمله نقشه تفکیک استفاده کند و لذا عدم عضویت در این سازمان موضوع مهمی تلقی نمی‌شود.

وی در خصوص سوابق اجرایی تورج روشنایی نیز گفت: آقای روشنایی حداقل در تهیه و تنظیم پنج طرح جامع و تفصیلی شهری به‌عنوان مشاور کار کرده است و چندین سال است که در کمیسیون‌های مختلف شورای شهر نقشی فعال داشته است و همچنین در دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشغول تدریس است.

رنجبر در خصوص مشکل تایید نامه مامور به خدمتی رسول جوانعلی آذر نیز گفت: ما طی نامه‌ای به دانشگاه آزاد واحد شبستر درخواست انتقال آقای جوانعلی‌آذر به‌عنوان مامور به خدمت را اعلام کردیم و دانشگاه نیز موافقت خود را اعلام کرد ولی من نمی‌دانستم که باید دانشگاه آزاد استان نیز تایید کند و در خصوص امضای نامه به‌عنوان رئیس نیز حتما اشتباه سهوی بوده است و عمدی در کار نیست.

سوال یاسین بجانی نیز این بود که «با توجه به اینکه شورای شهر از ابتدا نسبت به آزاد سازی نیروهای مامور به خدمت و استفاده از نیروهای شایسته پاکدست و کار آزموده درشهرداری تاکید کرده که با این حال دلیل استفاده از نفراتی خارج از سازمان که فاقد تجربه کافی نیز هستند چیست؟ دلیل انتصاب های مسئله دار شهردار که در برخی مواقع زاویه های اساسی با مواضع انقلابی شورا و مواضع ولایی شخصی ایشان دارد و موجب ایجاد چالش ها و سوال های اساسی می شود، چیست؟»

رنجبر در پاسخ به این سوال نیز گفت: مامورین به خدمت رده به رده مطلع می‌شوند و گاها افرادی هستند که از تهران آمده‌اند  و ما نمی‌توانیم به یکباره بگوییم که شما از فردا نمی‌آیید؛ البته افرادی که معرفی کرده ام کاملا کارآزموده و پاکدست هستند و روزمه بالایی دارند؛ آقای جوانعلی آذر فردی رزمنده است و حتی یک روحانی ذی نفوذ در شهر از من بابت این انتصاب تشکر ویژه ای کرد؛ در مورد آقای نواداد هم باید بگویم که این فرد جزو متخصص‌ترین و مورد اعتماد ترین افراد در حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

وی ادامه داد: وقتی ما فرد جوانی را منصوب می‌کنیم، می‌گویید سوابق ندارد و زمانی هم که فردی مسن انتصاب می‌کنیم می‌گویید بیانیه گام دوم انقلاب نقض شده است.

وی تاکید کرد: وظیفه من اجرای صحیح و درست بیانیه گام دوم انقلاب است و من تاکید می‌کنم که هیچ انتصاب مسأله داری انجام نشده است و بهتر است این قبیل حرف ها را در مورد یکدیگر به‌کار نبریم؛ من هیچگونه حب و بغض شخصی را در انتصابات در نظر نگرفته ام چراکه همه ما نسبت به جامعه و مردم متعهد هستیم؛ من یا باید کار درست تحویل شما دهم یا نفر؛ نمی‌شود هم کار بخواهید و هم افرادی را پیشنهاد کنید.

شهردار کلانشهر تبریز ادامه داد: من می‌توانم بگویم که چه کسانی و چگونه به من فشار آورده اند و حقوقهای میلیونی چه کسانی قطع شده است ولی با این همه هیچ کدام از خواسته های این افراد را نخواهم پذیرفت و من با تعهدات خودم پیش خواهم رفت و از همین جا اعلام می‌کنم که انتصابات من از خود من مومن تر هستند ولی با این وجود و بعد از دو مرحله استعلام، من همچنان حکم سرپرستی زده ام.

سوال سیدکاظم زعفرانچیلر نیز عبارت بود از اینکه «به کار گیری افراد بازنشسته برخلاف قانون ممنوعیت استفاده از بازنشستگان و علت انتصاب بازنشستگان چیست؟ با وجود گذشت ۲ ماه از انتخاب شهردار محترم علت رکود در برنامه های جاری شهر و پروژه‌ها چیست؟ راهکار های عمرانی اجتماعی و فرهنگی را در کدام یک از برنامه ها و اقدامات ایشان می‌توان آزمود؟»

رنجبر در پاسخ به سوالات زعفرانچیلر گفت: تاکنون هیچ بازنشسته ای به کار نگرفته ایم؛ در مورد آقای نامی تمام مدارک موجود بررسی و مشخص شد که بدون احتساب دو سال خدمت سربازی -که ایشان بنا به نارضایتی از مجموعه با پول شخصی اش این مبلغ را پرداخته بود تا بازنشسته شود – ۲ سال و ۱۰ ماه از خدمت او باقی مانده و حتی در صورت احتساب خدمت سربازی ۱ سال و ۱۰ ماه از خدمتش مانده است.

وی ادامه داد: در مورد آقای طالب‌نژاد نیز چون او کارگر بیمه‌ای شهرداری است و علی‌رغم خدمات شایسته تنها بخاطر یک تصادف بازداشت شد و به دلیل ناراحتی از این موضوع قصد ترک مجموعه را داشت که شهرداری نامه ترک کار او را صادر نکرد و اکنون او دارای ۳۱ سال و ۴ ماه سابقه است و ۳ سال و ۸ ماه تا زمان بازنشستگی اش زمان دارد.

وی در پاسخ به سوال بعدی زعفرانچیلر در خصوص رکود پروژه ها نیز گفت: ای کاش از مسئولین قبلی نیز در اوایل کار در مورد پروژه ها سوال می‌شد چراکه آنها حداقل دوماه ابتدایی را به دید و بازدید می‌گذراندند اما گویا کسی ما را دوست ندارد!

رنحبر ادامه داد: طی یک ماه گذشته، پرونده ۱۱۴۷ نفر از حائزان تبدیل وضعیت ایثارگری را تشکیل و به کارگزینی ارجاع دادیم و قرارداد ۲۲۸ نفر را که نامه تبدیل وضعیت آنها از وزارت کشور آمده است، هفته پیش منعقد کردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس قرارداد۶۷۴ نفر قرارداد همسان‌سازی شده و۷۶ نفر ایثارگر حکم قطعی گرفته‌اند. برای۸۱ نفر پرونده خبره‌گی زده‌ایم و طرح جامع نیروی انسانی را کار می‌کنیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه در بحث آموزش و گزینش کار کرده‌ایم، گفت: در این مدت سامانه شفافیت را راه‌اندازی کردیم که تا دو هفته نتیجه آن خواهد آمد. در حوزه ترافیک، در خصوص حمل و نقل ترکیبی در ایستگاه شماره ۵ طرحی بررسی کردیم که کمک می‌کند هم تعداد اتوبوس زیاد شود و هم مرکز شهر شلوغ نشود. این امر موجب آرامش مرکز شهر خواهد شد. بر اساس این طرح، افراد با اتوبوس به ایستگاه ۵ و از آنجا به مرکز شهر می‌روند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال حذف کرایه اتوبوس و یا مترو در این طرح هستیم، افزود: برای خرید ۲۲ دستگاه اتوبوس عقد قرارداد بستیم که بعد از واریز پول، این اتوبوس‌ها را تحویل خواهیم گرفت. همچنین سه دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل مانده بود که آنها را احیا کرده‌ایم و از صندوق توسعه امید پیگیر بازسازی و خرید ۶۷ دستگاه اتوبوس هستیم. پیگیر۲۰۰ میلیارد تومان پولی که از سازمان برنامه و بودجه قرار بود بگیریم، هستیم و موضوع قرارداد تاکسی اینترنتی را نیز پیگیری می‌کنیم.

رنجبر با اشاره به اینکه در مورد میدان آذربایجان کار می‌کنیم، عنوان کرد:۱۷ نامه به دبیرخانه ماده ۵ ارائه و پرونده‌های ناقص را درخواست کردم و از مناطق خواستم که توضیح کافی در این رابطه بدهند. ما منطقه ۹ را پایلوت طرح شهروندسپاری کردیم و کارهای آن را انجام دادیم. بروزرسانی نقشه‌های پهنه حریم، مطالعه محدوده پارک بزرگ، تدوین شیوه‌نامه املاک و  پیشبرد سیستم یکپارچه شهری از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در این مدت بوده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مختلف شهر طی مدت حدود یک ماه اخیر، گفت: پروژه روگذر ارتش آزادی در یک ماه گذشته ۵ درصد، روگذر فروزنده ۴ درصد، پل فهمیده ۳ درصد، پل رسالت ۵ درصد، رمپ یوسف‌آباد ۳۰ درصد، پارک باغشمال ۳ درصد و ساختمان مقبره‌الشعرا نیز ۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

شهردار تبریز ادامه داد: تعدادی مجوز برای امور عمرانی صادر کردیم و برای پروژه‌های یاد شده۳۰۰ تن آرماتور استفاده کردیم و هم اکنون۷۹ پروژه آماده تحویل داریم. همچنین۵۹۱۳ تن آسفالت تولید و پخش شده است و برای روگذر ارتش آزادی نیز در عرض یک‌ماه، بیش از دو میلیارد پول تزریق کردیم.

وی از دیگر برنامه‌های اجرا شده شهرداری تبریز طی یک ماه گذشته، به برگزاری ۹ رویداد ورزشی در بین کارمندان توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اشاره کرد.

بعد از اتمام پاسخ های رنجبر، اعضایی که سوال پرسیده بودند، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نوای باغبان در خصوص زمین های طلائیه و طرح آبدار کردن مهرانه رود گفت: این پروژه بسیار مهم است اما منافعش را دیگران می‌برند لذا ما باید از فردا پیگیر این موضوع باشیم چراکه این زمین ها بدون مزایده و با نازلترین قیمت( متری ۸۰۰ هزارتومان الی ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان) به فروش می‌رسانند در حالیکه زمین های مجاور این زمین ها به قیمت متری ۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.
وی ادامه داد: کمیسیون ماده ۵ صرفا در تعیین کاربری نقش دارد نه در تعیین قیمت ولی جای تاسف دارد که درآمد حاصل از فروش این زمین ها به جیب دیگران برود و حتی حقوق سازمان های دیگر تامین شود.

زعفرانچیلر نیز گفت: من فارع از تمام جناح ها و حواشی حرفی را میزنم که در محضر خدا، مردم و وجدان خودم پاسخگو باشم؛ وظیفه شهردار انتخاب ابزار کارآمد برای مدیریت صحیح است و قانونا جایگاه شورا ورود به اجرا نیست بلکه شورا نظارت پسینی و پیشینی دارد و باید در تعیین شاخصه هایی که مدیران انتخاب می‌شوند و اگر کیفیت پایین داشته باشند، ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما اکنون فرصت آزمون و خطا نداریم و هرگاه احساس کردیم کاری نشکل دارد، نظارت پیشگیرانه ایجاب می‌کند تا سوال کرده یا تذکر دهیم البته هیچکدام از این موضوعات به معنی قصاص قبل از جنایت نیست بلکه علاج قبل از واقعه است.

وی افزود: ما لااقل انتظار داشتیم قبل از انجام این انتصابات مطلع می‌شدیم نه اینکه از زبان یک پاکبان مطلع شویم که چه انتصاباتی انجام شده است ولی با این همه دفع ضرر محتمل واجب است و قاعدتا و عرفا (نه قانونا) شورا باید با نظارت پیشگیرانه در این موضوعات ورود کند؛ اما بهتر بود بجای اینکه ما را در مقابل عمل انجام شده قرار دهید، ما را مطلع می‌ساختید.

زعفرانچیلر اضافه کرد: در خصوص استفاده از افراد با سابقه بیش از ۳۰ سال به جز ایثارگران در سایر افراد نمی‌شود استفاده کرد البته این موضوع باید اشاره شود که ما به هیچکدام از این عزیزان جسارت نمی‌کنیم ولی باید جانشین پروری انجام شود؛ آقای نامی با دست خط خودش نامه ای فرستاده که در ۲۵ اسفند ماه سالجاری بازنشسته خواهد شد. آقای قربانیان طبق مستندات ما، ۱۲ هزار ۶۳۰ روز بیمه پرداخت کرده است؛ ما مستندات انتصاب حداقل ۱۰ نفر از افراد بالای ۳۰ سال را داریم و شما باید بفرمایید که علت این موضوع چیست.

در این قسمت از سخنان زعفرانچی، حکیمه غفوری خطاب به رئیس شورا گفت: اعضای سوال کننده باید بگویند قانع شده اند یا خیر و مطرح کردن دوباره این موضوعات وقت جلسه را تلف می‌کند؛ که این سخنان غفوری مورد اعتراض شدید زعفرانچلر قرار گرفت و زعفرانچیلر سخنان خود را نیمه تمام گذاشت.

هادی خطاب به غفوری گفت: شورا رییس دارد و رییس باید جلسه را مدیریت کند، ما هیچکدام از پاسخهای آقای شهردار قانع نشدیم و بجای اینکه سخنان آقای زعفرانچیلر را قطع کنید، اجازه دهید با ادله و سند حرفهایش را بیان کند.

زعفرانچیلر نیز گفت: من متاسفام که عضو شورا اجازه نمی‌دهد سخنانی را چندین شبانه روز برای جمع آوری اسناد وقت گذاشته ام بیان کنم، من هم ناچارا از طریق فضای مجازی حرفهایم را خواهم گفت.

غفوری نیز گفت: اگر صحبتهای من موجب ناراحتی شما شد، معذرت می‌خواهم ولی این حرف من به معنی دفاع از آقای رنجبر و مخالفت با شما نبود.

برگی نیز در خصوص پاسخهای رنجبر گفت: منظور ما از رفتن مامورین به خدمت این نیست که امشب اعلام کنید که از فردا نیایند بلکه بعد از اتمام ماموریت بروند و دیگر ماموران به خدمت جدیدی جذب نشود؛ در مورد آقای جوانعلی آذر ابتدا باید دانشگاه آزاد استان تایید می‌کرد که این مجوز اخذ نشده است و لذا شما کار غیرقانونی کرده اید.

وی ادامه داد: آقای طالب‌نژاد ایثار گر نیست؛ اگر فردی که محکوم شده و در رای تجدید نظر نیز ثابت شده، به‌عنوان سرپرست انتخاب شود، آبروریزی برای خود این فرد است.

برگی در ادامه تاکید کرد: من از تمامی سوال کنندگان شورا پرسیدم  وهمه آنها تاکید کردند که هدفشان استیضاح نیست و همگی استیضاح را به ضرر شهر و شهرداری می‌دانند لذا خواهش می‌کنم فعالان رسانه ای و فضای مجازی با استفاده از بعضی کلمات حاشیه سازی نکنند؛ ما همگی قدردان آقای رنجبر هستیم و تذکر و سوال وظیفه شورا است و لذا اصلا بحث استیضاح مطرح نیست و ما آقای رنجبر را از خودمان می‌دانیم.

فریدون بابایی اقدم نیز در خصوص مشکلات شهرک طلاییه گفت: ۵۰ هکتار از شهرک طلاییه در داخل محدوده طرح جامع است و من اصلا نمی‌دانم به چه علتی این موضوع به ماده پنج ارجاع داده شده است.

وی ادامه داد: موضوع بعدی دهن کجی به شورای شهر است حتی در نامه معاون استاندار نیز این موضوع ابلاغ و مصوب شده است؛ حتی در بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون شوراها آمده است که یکی از وظایف شورا بررسی و تایید طرحهای توسعه شهری است یعنی اگر قرار باشد در بحث توسعه شهر کاری انجام شود، شورای شهر باید در جریان آن قرار گیرد.

وی افزود: اینکه کمیسیون ماده ۵ در یک اقدام فراقانونی حکم صادر می‌کند که ماده ۱۰۱ شما را نخواهیم داد، چون در دولت قبلی این اتفاق افتاده است که با شعارهای دهن پر کن بر سر کار آمد ولی اینگونه نسبت به نهاد مدنی مانند شورا بی اعتنا می‌شود، جای تاسف دارد؛ زمانی که جابجایی و انتقال مناطق حاشیه نشینی مطرح بود، وقتی که به ما فشار می‌آوردند تا زمین رایگان برای بیمارستان تامین اجتماعی قرار دهیم، ما نیز گفتیم که در ازای این زمین، باید زمینی را در اختیار ما قرار دهید تا در بحث حاشیه نشینی استفاده کنیم و مقرر شد ۱۵ هکتار از زمین های طلائیه را در خصوص بحث انتقال حاشیه نشینی در اختیار ما قرار دهند.

بابایی اقدم گفت: متاسفانه اکنون تنها موضوعی که توجه نمی‌شود بحث حاشیه نشینی است و سازمان همیاری که زیرمجموعه معاونت عمرانی استانداری است و متاسفانه شاهد هستیم که علی رغم گزارشهای غلط و آمارهای دروغین آقای رحمتی، مجددا در سمت خود ابقا شدند و اکنون خروجی تمامی آن گزارش ها و پاورپوینت ها عبارت است از فروش بدون مزایده و با قیمت پایین قطعات طلاییه.

روح اله دهقان نژاد نیز گفت: بحث سوال، تذکر و حتی استیضاح جزو اختیارات قانونی اعضای شورا است و پیشنهاد من به حامیان و مخالفان شهردار این است که نترسند و از این ابزار قانونی خود استفاده کنند چراکه هیچ کدام از ما با یکدیگر دشمنی نداریم و عملکرد آقای رنجبر کارنامه شورای ششم خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر عضوی از شورا در راستای منافع شهر تذکری می‌دهد و یا مطلبی را بیان می‌کند، اکانت های فیک روابط عمومی شهرداری تبریز حق ندارند با تبلت‌هایی که با پول بیت المال خریداری شده اند، علیه اعضای شورای شهر اقدام کنند؛ آقای رنجبر گفت که نمی‌داند آن تب لت ها کجاست اما من دقیقا می‌دانم در کدام میز و کشو و در تحویل چه کسانی است لذا به آن عضو روابط عمومی شهرداری می‌گویم که عذرخواهی کند وگرنه من خواهم گفت چه کسی است.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص بحث جوانگرایی، رهبر انقلاب بارها در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع جوانان اشاره کرده اند ولی بعد چون عده ای از این موضوع سوء استفاده کرد، رهبر انقلاب مجددا تاکید کردند که بحث سن مطرح نیست و متاسفانه عده ای هم از این موضوع سوء استفاده کردند. مقصود ما از جوانگرایی استفاده از افراد ۳۰ ساله در مدیریت ها و معاونت ها نیست بلکه منظور ما پایین آوردن رنج سنی مدیران و جانشین پروری است. مردم تبریز در انتخابات پیام خود را صادر کردند و این پیام کاهش رنج سنی اعضای شورای شهر است.

دهقان‌نژاد اضافه کرد: در مورد محکومیت آن عزیز، چون حکم غیر موثر است، ایرادی ندارد و می‌تواند مدیر باشد اما اگر روز بعد حکم یک سال زندان تعزیری اجرا شود، چه کار باید کنیم؟

وی با انتقاد از عدم مشورت با اعضای شورا در انتصابات اخیر نیز گفت: واقعا خاک بر سر اعضای شورایی که شهردار برای انتصابات با ۲۰ نفر مشورت کرده است، ولی با اعضای شورا مشورت نکرده است. چه ایرادی داشت با ما نیز مشورت می‌کردند. ما بارها گفته ایم که اگر یک نفر را نیز پیشنهاد کردیم، به همه اعلام کنند که اعضای شورا افرادی را تحمیل می‌کنند.

به گزارش ایسنا در پایان این جلسه مقرر شد، شهردار پاسخهای خود را به‌صورت مکتوب در اختیار اعضای شورای شهر قرار دهد و اعضای شورا نیز در جلسه ای با حضور مشاور حقوقی شورای شهر، مستندات خود را بررسی و از صحت و سقم حقوقی آنها مطلع شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداري شهرداری تبریز سازمان شهرداريها شوراي شهر شورای شهر تبریز استيضاح شهردار کلانشهر تبریز اعضای شورای شهر پاسخ به سوال گام دوم انقلاب مامور به خدمت دانشگاه آزاد مورد آقای شهر و شهردار حاشیه نشینی نظام مهندسی زمین ها آقای رنجبر اعضای شورا ی شهرداری پروژه ها ی شهردار نیز گفت یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ مسعود محمدی روز شنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: تکمیل سه تقاطع غیر همسطح شهدای غزه ، میدان جمهوری اسلامی و رجایی شهر کرج از مهمترین برنامه های عمرانی این کلانشهر در سال جاری است.

وی ادامه داد: راه اندازی خط اتوبوس تندرو کرج بین کمالشهر در غرب و شهرستان فردیس در جنوب شرقی کرج ، پروژه دیگر مدیریت شهری کرج برای تسهیل در رفت وآمد مردم است که تا 2 ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت : این کلانشهر به عنوان اولین شهر کشور با خرید اتوبوس های برقی گام اساسی در جهت تحقق شعار سال و حمایت از دولت داخلی برداشت.

محمدی اظهار کرد: به تازگی ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی برای نخستین بار در کشور در کرج به کار گرفته شد که نقش موثری در خدمات مناسب به شهروندان و کاهش آلودگی زیست محیطی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : این کلانشهر نیز با اجرای پروژه های ملی مانند ساخت آزاد راه شهید سلیمانی و قطار شهری تاکنون در کمک به اقتصاد ملی به خوبی نقش آفرینی کرده و این فعالیت ها ادامه دارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری های شورای شهر کرج و مدیران استان البرز برای تعیین تکلیف املاک قولنامه ای و آرای تخریب املاک اشاره کرد و افزود: طی ماههای اخیر ۲ هزار پرونده ملکی دارای رای تخریب برای افزایش رضایتمندی شهروندان کرجی تعیین تکلیف شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : در بخش درآمدها نیز میزان بودجه کرج از ۴۴ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ اکنون به ۲۰۵ هزار میلیارد ریال رسیده که بیانگر تلاش ها برای ارتقای سطح درآمدهای این شهر است.

وی تعیین تکلیف املاک معارض بر سر راه تعدادی از پروژه های عمرانی کرج را از دیگر اقدامات در ۲ سال گذشته برشمرد.

رییس شورای اسلامی استان البرز در این همایش با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی۲ سال ونیم گذشته توسط شورای اسلامی شهر و روستا در این استان گفت : بهره گیری از ظرفیت نخبگان در اجرای طرح ها و برنامه های عمرانی و فرهنگی شهرهای استان از نقاط قوت شوراها در این مدت بوده است.

مجید قره حسنلو افزود: امروز ۸۰۵ نفر در شوراهای اسلامی روستایی و ۹۷ نفر در شوراهای شهر البرز فعالیت می کنند که توجه به مناطق کم برخوردار استان به عنوان مهمترین برنامه برای این شوراها تعریف شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند ، شورا و شهرداری کرج با اجرای طرح های مختلف اقدامات موثری در این بخش انجام داده است .

قره حسنلو گفت : امسال توجه به مشارکت مردم در طرح های شهری و روستایی به عنوان مهمترین اولویت کاری در شوراهای اسلامی استان دنبال می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900213

دیگر خبرها

  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار