Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:53:09 GMT

ساخت و ساز در گردنه حیران خیانت آشکار است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۳۰۶۵

ساخت و ساز در گردنه حیران خیانت آشکار است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: ما بر اساس قانون با تخریب اراضی کشاورزی و منابع طبیعی برخورد می‌کنیم و مخالف هرگونه ساخت و ساز در این اراضی و محدوده ملی هستیم.

وی تصریح کرد: هر چند برخی از ساخت و سازها در مسیر ارتباطی اردبیل به تهران به صورت غیرقانونی رخ داده اما با تاکید مسئولان ما در اجرای حکم صادر شده با تأخیر و تعلل اقدام می‌کنیم تا زمینه اصلاح و همچنین صدور مجوزهای قانونی انجام شده و شرایط بهتری را در تغییر کاربری‌ها شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با انتقاد شدید از ساخت و سازهای بی‌رویه در گردنه حیران گفت: زمانی که به این استان آمدم از این همه ساخت و ساز غیرمجاز و خیانت آشکاری که در این منطقه انجام شده بود، عصبانی بودم و احساس می‌کردم این محدوده متعلق به استان اردبیل است در حالی که بعدها متوجه شدم بخش عظیمی از این منابع خدادادی متعلق به استان همسایه گیلان است.

حجت الاسلام کثیرلو افزود: هم در محدوده استان اردبیل و هم استان گیلان تخلفات آشکاری در گردنه حیران به ویژه ویلاسازی‌های گسترده انجام شده که عمده آنها مجوز قانونی ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال جمع‌بندی پرونده‌های مربوط به حوزه ساخت و ساز غیرمجاز در استان هستیم و قطعاً به موقع در این زمینه اقدام لازم را انجام خواهیم داد تا افرادی که تخلف کرده و یا مسئولانی که در این ساخت و سازها دچار قصور و کوتاهی شدند، برابر قانون با آنها برخورد شود.

حجت الاسلام کثیرلو اضافه کرد: مسئولیت صدور مجوز برای ساخت و ساز با امور اراضی است و ما تنها برای پرونده‌های ارجاعی به عنوان تخلفات حکم صادر می‌کنیم و قطعاً در اجرای احکام نیز بدون اینکه قصور و کوتاهی کنیم تمام مسائل و موضوعات را مورد دقت و رصد قرار خواهیم داد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر قانون مربوط به احداث اتاقک نگهبانی در باغ و اراضی کشاورزی و فنس‌کشی تغییر پیدا کرده که در این زمینه بهتر است اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف انجام شود.

حجت الاسلام کثیرلو به تجمیع جلسات ستاد تسهیل و کمیته قضائی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از حضور در استان و بررسی پرونده‌های طرح شده در کمیته حمایت قضائی به این نتیجه رسیدیم که نوعی سردرگمی و بی‌انضباطی در طرح مسائل و موضوعات تولیدی و واحدهای اقتصادی در ۲ جلسه مجزا وجود دارد که تلاش کردیم با تجمیع جلسات ستاد تسهیل و حمایت قضائی به صورت منسجم حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران را انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مسئولانی که موانعی در مسیر تولید ایجاد می‌کنند باید در برابر قانون پاسخگو باشند و به نظر می‌رسد ترک فعل برخی از مسئولان در اجرای امور پیگرد قانونی را به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: تمام مصوبات ما باید در چارچوب قانون باشد و اگر دلسوزی و حرکت مؤثری را برای تقویت تولید انجام می‌دهیم همگی در معیار و محک قانونی بوده تا انحرافی را در مسیر قانونی شاهد نباشیم.

وی گفت: هم در حمایت از سرمایه‌گذاران و هم توجه به بازگشت سرمایه و منابع بانک‌ها باید برنامه‌ریزی‌ها، هدف‌گذاری‌ها و حمایت‌ها در چارچوب قانونی باشد که این امر می‌تواند تقویت تولید را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام کثیرلو تأکیدات مقام معظم رهبری را در سال‌های اخیر با محوریت حمایت از تولید یادآور شد و افزود: این حمایت تنها حمایت از کارگران و نیروی انسانی نیست بلکه حمایت از کارفرمایان و سرمایه‌گذاران نیز به حساب می‌آید و بهتر است هم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سهولت ایجاد کرده و هم سرمایه‌گذاران در پرداخت معوقات بانکی آستین بالا بزنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضرورت وصول مطالبات بانک‌ها را در چارچوب قوانین و مقررات یادآور شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم در قالب ستاد تسهیل از کانون‌های تولید و سرمایه‌گذاری حمایت شده و در همه شرایط محک و معیار ما عمل به قانون باشد.

کد خبر 5348073

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گردنه حیران ساخت و ساز اراضی کشاورزی منابع طبیعی واحد های تولیدی سرمایه گذاری نیروی انسانی ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا بارش باران لیگ برتر فوتبال ایران کرمانشاه اردبیل عکس استانها ایلام شیوع کرونا بارندگی حجت الاسلام کثیرلو سرمایه گذاران استان اردبیل ستاد تسهیل ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 6092896 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت