Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@20:12:55 GMT

تشدید تنش در مرز‌های بلاروس و لهستان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۳۰۸۰

همزمان با گردآمدن هزاران پناهجو در هوای یخبندان در مرز بلاروس با لهستان و بالاگرفتن تنش در مرز‌های ۲ کشور، جان هزاران تن از آنان در خطر قرار گرفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اتحادیه اروپا در حمایت از مقاومت لهستان در برابر ورود پناهجویان، بلاروس را به دامن زدن به بحران مهاجران با رفتار‌های احمقانه متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السکاندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس گفت که در این رویارویی و بحران، تسلیم غرب نخواهد شد.

در حالی که کمیسیون اروپا مینسک را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، خواستار کمک مالی این نهاد به مینسک شد.

لهستان و دیگر اعضای اتحادیه اروپا، دولت میسنک را به تشویق مهاجرت غیرقانونی از خاورمیانه، افغانستان و آفریقا برای گذر از مرز لهستان و ورود به اتحادیه اروپا به تلافی تحریم‌های این نهاد علیه بلاروس متهم کرده است. اندری دودا رئیس جمهوری لهستان نیز دولت بلاروس را به حمله مرزی به کشورش متهم کرد.

اما دولت مینسک که از حمایت مسکو برخوردار است با تکذیب تشویق بحران مهاجران، اروپا و ایالات متحده را در ایجاد معضل برای پناهجویان سرگردان، مقصر دانست.

کمیسیون اروپا ادعا کرده که بلاروس به مهاجران به صورت غیرقانونی گذر آسان از مرز این کشور با لهستان را برای ورود به خاک اتحادیه اروپا، پیشنهاد می‌کند.

گردآمدن گروه بزرگی از پناهجویان از بعداز ظهر ۸ نوامبر(۱۷ آبان) در بلاروس و نزدیکی بزرگراه منتهی به مرز لهستان، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. مسئله پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس در روز‌های اخیر با حضور هزاران تن در این نقطه و جلوگیری نیرو‌های ویژه لهستان از ورود غیرقانونی به خاک این کشور، وضعیت بحرانی یافته است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با اسقف اعظم «پل ریچارد گالاگر»، وزیر خارجه واتیکان، گفت که وضعیت مهاجران در مرز بلاروس با لهستان و لیتوانی باید مطابق با استاندارد‌های حقوق بشردوستانه تنظیم شود.

لاوروف درباره بحران مهاجرت در مرز بلاروس با لهستان و لیتوانی تصریح کرد: این مشکلات از سیاستی که کشور‌های غربی از جمله ناتو و اتحادیه اروپا، سال‌هاست در قبال خاورمیانه دنبال می‌کنند، رشد می‌کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز امروز در جمع رسانه ها، وضعیت حضور شمار زیادی از پناهجویان در مرز لهستان و لیتوانی را بسیار نگران کننده خواند.

وی با تاکید بر توجه به بعد انسانی این مساله و اینکه در بین پناهجویان شمار زیادی زن و کودک وجود دارد خاطرنشان کرد که این مساله، رفتار مسئولانه‌تر کشور‌های مرتبط با این مساله را می‌طلبد. برچسب ها: پناهجویان ، مرز بلاروس ، لهستان ، یخبندان ، یخبندان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پناهجویان مرز بلاروس لهستان یخبندان یخبندان اتحادیه اروپا مرز بلاروس مرز لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا