Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@04:17:26 GMT

تاثیر پاندمی کرونا بر کاهش حملات قلبی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۳۱۷۱

تاثیر پاندمی کرونا بر کاهش حملات قلبی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هوای شهری در طول قرنطینه‌های پاندمی کووید ۱۹ پاک و سالم شده، زیرا روزانه مسافران کمتری به جاده‌ها می‌روند که منجر به یک مزیت غیرمنتظره برای سلامت قلب می شود.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، به نظر می‌رسد این کاهش در آلودگی هوا با کاهش حملات قلبی در طول دوران قرنطینه مرتبط باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دریافتند به ازای هر ۱۰ میکروگرم در متر مکعب کاهش آلودگی ذرات ریز، تعداد حملات قلبی ۶ درصد کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید

علت پایین آمدن سن سکته قلبی چیست؟

«سیدنی آنگ»، محقق ارشد از دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو، گفت: «پیام اصلی تحقیقات ما این است که تلاش برای کاهش آلودگی محیط می‌تواند از شدیدترین نوع حملات قلبی جلوگیری کند. ما امیدواریم که این امر انگیزه بیشتری برای افزایش تلاش‌های بهداشت عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا ایجاد کند.»

به گفته آنگ، «تحقیقات قبلی کاهش آلودگی ذرات ریز را در زمانی که مردم در طول قرنطینه در خانه می‌ماندند، نشان داده بود.»

تیم تحقیق برای اینکه ببیند چگونه هوای پاک‌تر ممکن است سلامت را بهبود بخشد، از داده‌های فدرال برای مقایسه فراوانی حملات قلبی با کیفیت هوا در مناطق مختلف ایالات متحده استفاده کرد.

نتایج نشان داد که یک رابطه مستقیم بین این دو وجود دارد. نزدیک به ۶۱۰۰۰ حمله قلبی از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۰ رخ داده است، و پس از آن با تمیزتر شدن هوا در مناطق خاصی از کشور، تعداد حملات قلبی کاهش یافته است.

مطالعات نشان می‌دهد نفس کشیدن این ذرات ریز آلودگی هوا با افزایش التهاب، ریتم نامنظم قلب و خون غلیظ‌تر مرتبط هستند.

به گفته آنگ، «همه اینها نشان دهنده راه‌هایی هستند که هوای بد می‌تواند منجر به حملات قلبی شود، به همین دلیل است که ما فکر می‌کنیم بهبود کیفیت هوا می‌تواند منجر به حملات قلبی کمتر شود.»

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان پاندمی کرونا حملات قلبی تاثیرات سلامت کاهش آلودگی حملات قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد

حسن آذریان مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت: تعداد ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ زنده از طریق مرز زمینی دوغارون، به مقصد هرات افغانستان صادر شد.

وی افزود: این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

آذریان بیان کرد: مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد خاطرنشان کرد: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود