Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@15:47:39 GMT

راه‌اندازی قطار گردشگری زاهدان میرجاوه

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۳۲۳۲

راه‌اندازی قطار گردشگری زاهدان میرجاوه

  مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار کرد: در نشست با رئیس گروه مسافری اداره‌کل راه‌آهن جنوب‌شرق کشور توافقات لازم برای راه‌اندازی قطار گردشگری زاهدان میرجاوه با توجه به مزیت ویژه مرز و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مسیر و حاشیه تفتان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این طرح در مرحله اول از مسیر زاهدان به میرجاوه و بالعکس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌آهن زاهدان میرجاوه درواقع ادامه راه‌آهن هندوستان است که از سال ۱۹۱۶ میلادی ساخت خط ریلی آن آغاز شد.

میرحسینی بیان کرد: آثار تاریخی به‌جای مانده از این مسیر تبدیل به جاذبه گردشگری شده است که با شناسایی، برداشت و ثبت این مسیر امیدواریم باعث افزایش سفرهای تفریحی در مسیر زاهدان میرجاوه باشیم.

وی گفت: همچنین با بهبود شرایط گردشگران خارجی را نیز از طریق همین شبکه حمل و نقل می توان جابجا کرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: باتوجه به اینکه حدود یک قرن از ایجاد خط آهن زاهدان ایران و کویته پاکستان می‌گذرد اما به‌دلیل تفاوت در عرض خط تاکنون مورد بهره‌برداری جدی قرار نگرفته است.

وی گفت: راه آهن میرجاوه تنها خط عریض دنیاست که از کویته پاکستان شروع شده و تا زاهدان حدود 20 ایستگاه دارد.

میرحسینی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از مردم کشور پاکستان خواستار سفر به ایران و زیارت امکان مذهبی ایران هستند، اما با توجه به سخت‌بودن تردد جاده‌ای در مرزها، راه‌اندازی قطار مسافربری زاهدان میرجاوه می‌تواند گامی موثر در راستای حل این مشکل باشد.

وی خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی دو طرف مرز وابسته به افزایش تعاملات مرزی و تسهیل در انجام سفرهای با برنامه سفر توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دو طرف مرز است چرا که هم اشتغال ایجاد خواهد شد هم نسخه مناسب برای کاهش فقر و نابرابری خواهد بود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد

روح الله سرگزی  اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در برابر هر گونه سیل احتمالی در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان آمادگی دارند.

وی از شهروندان خواست که جوانب احتیاط را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری در مسیرهای ارتباطی، اسکان در مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سدها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: میزان بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید که بیشترین میزان بارندگی استان طی روز جاری بوده است.

محسن حیدری اظهار کرد: از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی سیستان و بلوچستان گزارش باران مخابره شد که تاکنون در زاهدان ۳.۳، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰، زهک ۴.۶، میرجاوه و سنگان۱۲ میلی متر باران باریده است.

وی بیان کرد: بارش های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان، پنجشنبه در بعدازظهر و شب رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ و وزش بادشدید موقتی پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. برای شمال استان از جمعه وزش باد در برخی ساعات و گرد و خاک انتظار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • آبگرفتگی معابر در زاهدان