Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت آمریکایی اکسون موبیل تصمیم خود برای سرمایه‌گذاری در یک طرح بزرگ پتروشیمی در استان گوانگدونگ واقع در جنوب چین را نهایی کرد.

به گزارش آی‌سی‌آی‌اس، شرکت اکسون‌موبیل آمریکا تصمیم نهایی خود را برای سرمایه‌گذاری در یک مجتمع پتروشیمی چند میلیارد دلاری هویژو در پارک پتروشیمی دایاوان شهر هویژو در استان جنوبی گوانگدونگ چین گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه اکسون‌موبیل برای سرمایه‌گذاری در این طرح نخستین بار در نوامبر 2017 اعلام شد و کارهای اولیه ساخت‌و‌ساز در آوریل پارسال با هدف‌گذاری برای تکمیل در سال 2023 آغاز شد اگرچه از آن زمان پیشرفت چندانی نداشته است.

این مجتمع پتروشیمی در استان گوانگدونگ شامل یک واحد کراکر بخار ویژه تامین خوراک با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 600 هزار تن و کارخانه‌های پایین‌دستی پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن خواهد بود که مواد مورد استفاده در صنایع بسته‌بندی، خودرو، دیگر صنایع و محصولات مصرفی را تولید خواهد کرد.

اکسون‌موبیل اعلام کرد: واحد کراکر بخار خوراک این مجتمع شامل سه خط پلی‌اتیلن عملکردی (PE) و دو خط پلی‌پروپیلن با عملکرد متمایز (PP) است.

100 درصد این طرح متعلق به اکسون‌موبیل خواهد بود که برای سرمایه‌گذاری خارجی در چین تاحدودی غیر معمول به نظر می‌آید، این مجتمع پتروشیمی با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در دو مرحله ساخته می‌شود.

درآمد عملیاتی سالانه این پروژه 39 میلیارد یوان (پنج میلیارد و 500 میلیون دلار) برآورد شده است، که مالیات آن در زمان رسیدن مرحله نخست به ظرفیت طراحی هفت میلیارد و 300 میلیون یوان خواهد بود.

این شرکت آمریکایی نیز در پالایشگاه فوجیان متعلق به سینوپک با ظرفیت پالایش روزانه 240 هزار بشکه و واحد جانبی کراکر بخار اتیلن با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن 25 درصد سهم دارد.

ظرفیت واحد کراکر بخار پیش‌تر در سال 2019 میلادی بیش از سالانه یک میلیون و 200 هزار تن اعلام شده بود.

کارن مک کی، مدیرعامل بخش پتروشیمی اکسون‌موبیل، گفت: روند روز افزون تقاضا برای پلیمرهای عملکردی در چین ادامه خواهد داشت و ما در موقعیت خوبی برای پاسخگویی به نیازهای این بازار رو به رشد هستیم.

آنیتا یانگ، تحلیلگر ارشد آی‌سی‌ای‌اس در این باره گفت: اکسون‌موبیل ممکن است بیشتر مواد اولیه مانند نفتا را از طریق واردات تأمین کند.

این پروژه که قرار بود در سال 2023 راه‌اندازی شود، دو سال پیش از سوی دولت استانی گوانگدونگ تأیید شده بود.

این شرکت آمریکایی گفت: اکسون‌موبیل سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌ای کوتاه‌مدت روی دارایی‌های دارای مزیت با بالاترین ارزش بالقوه و توانایی ایجاد بازده سهامداران جذاب را در اولویت قرار داده است.

در این بیانیه اکسون‌موبیل آمده است: این طرح‌ها شامل پروژه‌های شیمیایی برای افزایش 60 درصدی محصولات با عملکرد بالا تا سال 2027 است.

اکسون‌موبیل اعلام کرد: در ایالات متحده آمریکا، پروژه شیمیایی سرمایه گذاری مشترک این شرکت با شرکت پتروشیمی سعودی بیسیک اینداستریز (سابک) اکسون موبیل واقع در نزدیکی منطقه کراپس کریستی (Corpus Christi) ایالت تگزاس در حال راه‌اندازی است.

برچسب هااکسون موبیل (Exxon Mobil) چین صنعت پتروشیمی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اکسون موبیل Exxon Mobil چین صنعت پتروشیمی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو برای سرمایه گذاری اکسون موبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اطمینان داد «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت ونزوئلا را متوقف کند.

به گزارش مشرق، از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوزهای ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهدهای مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند