Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@08:43:10 GMT

واکنش یک نماینده به ادعای جمهوری خواهان کنگره آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۳۳۲۳

واکنش یک نماینده به ادعای جمهوری خواهان کنگره آمریکا

فداحسین مالکی در واکنش به ادعای برخی از جمهوری خواهان کنگره آمریکا مبنی بر اینکه اگر در انتخابات میان‌دوره‌ای سال آینده، کنترل کنگره را در دست گیرند، به توافق احتمالی دولت آمریکا با ایران پایبند نخواهند بود، اظهار داشت: یکی از منش‌های غلط آمریکایی‌ها، عدم پایبندی به تعهداتشان است و در برجام هم دیدیم که مقامات این کشور به تعهدات برجامی آمریکا پایبند نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها با این رفتارهای خود باعث شده‌اند که دیوار بی‌اعتمادی به آنان روز به روز بلندتر شود. بر همین مبنا باید از طرف غربی به ویژه آمریکا در مذاکرات آینده تضمین‌های لازم گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرط ما برای بازگشت آمریکا به برجام این است که آنان تضامین لازم را دهند و به تعهدات خود پایبند باشند. همانطور که ما برجام را پذیرفتیم و به تعهدات خود عمل کردیم، آمریکایی‌ها هم باید اینگونه باشند، باید به تعهدات خود عمل کنند و تضمین دهند که دیگر تعهدات خود را زیر پا نمی‌گذارند.

مالکی ادامه داد: مذاکرات باید برای ما نتیجه عملی و ملموس داشته باشد. ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم بلکه مذاکره را برای نتیجه می‌خواهیم و بارها این مسئله از سوی مقامات ایران به طرف غربی گفته شده است.

وی با بیان اینکه ما به برجام به عنوان یک پروژه مهم نگاه می‌کنیم اما برجام اولویت اول کشورمان نیست، گفت: قطعاً جمهوری اسلامی ایران دیگر تمام دارایی‌های خودش را مانند دوران روحانی در سبد فرجام نخواهد گذاشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال مذاکرات فرسایشی بودند، متذکر شد: در دولت روحانی همه ظرفیت‌های کشور معطل نتیجه مذاکرات بود اما رویکرد دولت سیزدهم اینگونه نیست و اجازه نمی‌دهیم مذاکرات فرسایشی شود./ مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: مالکی جمهوری خواهان کنگره آمریکا تعهدات خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| واکنش‌ها به ادعای بی‌اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی بالا گرفت

با منتشر شدن اسناد بی‌پایه و اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی، فعالان فضای مجازی واکنش‌هایی نشان دادند و کذب بودن این ادعاها را بیان کردند و حتی اسناد منتشر شده توسط این شبکه را مورد تمسخر قرار دادند.

دیگر خبرها

  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • عکس| واکنش‌ها به ادعای بی‌اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی بالا گرفت
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است