Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد رئیسی دهکردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: یکی از راه‌های اصلی در دستیابی به رشد و توسعه کشورها، توجه خاص به حوزه آموزش و پرورش است.

رئیسی دهکردی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در سال ۱۳۷۸ به‌همت خیران نیک‌اندیش مانند مرحوم محمدرضا حافظی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تشکیل شد و این نهاد نورسته در طول زمان توسعه پیدا کرد و هم‌اکنون شاخ و برگ‌های این نهاد در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۰ با ریاست مرحوم دکتر رحیم رئیسی دهکردی آغاز شد و اکنون با گذشت افزون‌بر ۲۰ سال شاهد تحول در این حوزه هستیم.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این نهاد فعالیت خود در استان را با احداث ۲ مدرسه آغاز کرد و این تعداد اکنون به ۴۷۰ مدرسه با یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس رسیده که به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

وی با اشاره به روند رو به رشد آموزش و پرورش در طول زمان و تحول فراوان در بخش‌های مختلف گفت: هم‌اکنون حداقل ۳۰ درصد مدارس و فضاهای آموزشی با همت خیرین نیک‌اندیش در استان ساخته می‌شود.

رئیسی دهکردی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری ۴۳۰ خیر در درون و بیرون استان و خارج از کشور دارد که در قالب مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی مانند زمین‌لرزه و رانش زمین در برخی نقاط چهارمحال و بختیاری افزود: در این حوادث آسیب‌های فراوانی به مدرسه‌های استان وارد خواهد شد و بسیاری مدارس با خطر تخریب مواجه و استفاده از آنها غیرممکن می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اکنون بسیاری از مدرسه‌های استان نمازخانه، سالن ورزشی، آزمایشگاه، تجهیزات و امکانات ندارد و با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به مهاجرت‌های روستاهای کوچک به روستاهای بزرگ‌تر و یا به شهرها این عامل نه تنها باعث تخلیه روستاها بلکه کمبود مدارس در روستاهای بزرگ‌تر و یا شهرها را به‌دنبال دارد.

رئیسی دهکردی با اشاره به وجود ۲۱۷ هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این دانش‌آموزان در ۲ هزار و ۹۰۰ مدرسه با ۱۰ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: این در حالی است که علاوه بر اقدامات مطلوب انجام شده در سال‌های قبل، اما ۷۵۲ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری در قالب ۱۷۵ مدرسه به بازسازی و تخریب نیاز دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۲۰۸ کلاس درس در این استان در قالب ۲۸۰ مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان را دارای بیشترین کمبود مدرسه در چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: که برای رفع این کمبود باید خیران نیک‌اندیش به حوزه مدرسه‌سازی هدایت شوند.

رئیسی دهکردی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و هدایت خیران نیک‌اندیش به سمت و سوی مدرسه‌سازی با هدف جلوگیری از تخریب مدرسه‌ها و فراهم کردن حداقل امکانات و تجهیزات برای دانش‌آموزان در دستور کار قرار گیرد تا محیطی شاداب و پُرنشاط در مدارس فراهم شود.

وی یادآور شد: علاوه بر تخریب، بازسازی و نوسازی مدرسه‌ها به احداث نمازخانه، زمین ورزشی و تامین تجهیزات و امکانات نیاز است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون تجهیزات، امکانات و وسایل موجود در مدرسه‌ها عمری بالای ۲۰ سال دارد که باید بروزرسانی شوند.

وی گفت: امروز در مدرسه‌ها نباید خبری از وجود بخاری‌های نفتی و نبود گاز شنیده شود بلکه باید نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام شود.

رئیسی دهکردی تاکید کرد: بنیادهای مختلفی مانند مصلی‌نژاد، برکت، قلم‌چی، مهرگیتی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و همچنین بانک‌های عامل مانند اقتصاد نوین، تجارت و رفاه کارگران برای مدرسه‌سازی اقدامات مطلوبی انجام داده‌اند یا در حال انعقاد تفاهم‌نامه در این بخش هستند.

وی با اشاره به جهش بزرگ در مدرسه‌سازی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری افزود: امسال عملیات اجرایی ۴۰ مدرسه آسیب‌دیده در زمین‌لرزه اخیر کوهرنگ در قالب ستاد حوادث آغاز می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین آغاز عملیات اجرایی ۸۴ مدرسه در قالب محرومیت‌زدایی و تکمیل ۷۰ طرح نیمه‌تمام برای فصل آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته که حدود ۴۰ درصد این طرح‌ها مختص بخش خیری است.

وی یادآور شد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را با یک میلیارد ریال آغاز کرد و این سرمایه‌گذاری خیرین اکنون در 6 ماهه نخست امسال به  ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار رسیده و این در حالی است ‌که اعتبارات دولتی در حدود ۴۴۰ ملیارد ریال است، یعنی بیش از ۳۰ درصد اعتبارات به بخش خیری اختصاص دارد.

رئیسی دهکردی اظهار داشت: کمک تمامی گروه‌ها و قشرهای مختلف جامعه به آموزش و پرورش دستاوردهایی مانند رسیدن به ایران آباد و سرافراز را به همراه دارد.

وی گفت: در همین راستا خیرین را به سمت و سوی مجمع خیرین مدرسه‌ساز هداریت کنیم زیرا آموزش و پرورش همواره به بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارد و نهضت مدرسه‌سازی توقف‌بردار و تمام‌شدنی نیست.

به گزارش ایرنا، ۴۷۰ مدرسه خیرساز با ۱۸۰ هزار مترمربع زیربنا و یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی خیران نیک‌اندیش در  چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
هم‌اکنون ۶۰ مدرسه خیری در دست تکمیل قرار دارد که برای ساخت آن‌ها ۱۸۰ میلیارد ریال از سوی خیران نیک‌اندیش و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی از طرف نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری خیران مدرسه ساز مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری خیران مدرسه ساز مدرسه سازی چهارمحال وبختیاری خیران مدرسه ساز مدرسه سازی خیران نیک اندیش آموزش و پرورش میلیارد ریال مدرسه سازی مدرسه ها کلاس درس هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری شهرام زارع،، امروز _شنبه هشت اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه اکسپو و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت اصلی اتاق‌های بازرگانی بسترسازی جهت جذب سرمایه‌گذار است، در همین راستا اتاق بازرگانی استان بسته اقتصادی قوی جهت معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران آماده کرده است.

وی ادامه داد: تهیه این بسته اقتصادی چهار ماه زمان برده است و در تلاش هستیم هفت سرمایه‌گذار داخلی و هفت سرمایه‌گذار خارجی در این نمایشگاه جذب شود.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که این نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از کشورهای خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف اتاق بازرگانی استان از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

زارع با دعوت از فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان چهارمحال و بختیاری برای حضور در نمایشگاه اکسپو، تاکید کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند از این فرصت جهت بازاریابی محصولات خود با برقراری ارتباط با تجار سایر کشورها بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه از تاریخ هشتم الی دوازدهم اردیبهشت‌دایر است، خاطر نشان کرد: بسترهای خوبی برای سرمایه‌گذاران از جمله واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی در کمترین زمان ممکن و معافیت‌های مالیاتی در استان ایجاد شده است.

کد خبر 748453

دیگر خبرها

  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری