Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@23:21:20 GMT

نخستین برف و سرمای پاییزی در راه اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۳۵۷۸

نخستین برف و سرمای پاییزی در راه اردبیل

ساکنان اردبیل و پهنه گسترده‌ای از این استان از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده نخستین برف و سرمای پاییزی امسال را تجربه خواهند کرد.

به گزارش قدس آنلاین، نقشه‌های همدیدی نشانگر نفوذ یک ناوه منفرد بریده از ناوه اصلی مستقر بر فراز روسیه و بیابان‌های شرقی است که دارای هسته سرد بوده و علاوه بر پهنه‌های آبی خزر و سیاه از رطوبت دریاهای گرم جنوبی نیز تغذیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبانه این ناوه از اواخر وقت چهارشنبه از مرز شمال اردبیل با وزش بادهای سرد این استان را زیر تاثیر قرار می‌دهد.

اوج بارش این جبهه هوای سرد از عصر پنجشنبه تا عصر جمعه انتظار می رود و تمرکز بارشی آن ابتدا بر فراز پهنه مرکزی و شمالی و از روز جمعه در جنوب استان اردبیل خواهد بود.

کاهش چشمگیر دما و وزش باد سرد شدید که می‌تواند در گذرگاه‌ها سبب بروز پدیده کولاک شود از ویژگی‌های این موج بارشی است.

همچنین تا عصر چهارشنبه با کاهش فشار ستون جو بر فراز دریای خزر و اردبیل وزش باد گرمیج با بیشینه سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت در پهنه مرکزی این استان می وزد.   

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح زرد هواشناسی مبنی بر نفوذ هوای سرد و بارش برف از اواخر چهارشنبه تا عصر جمعه در این استان به ساکنان منطقه هشدار داده و خواستار رعایت جوانب احتیاط و ایمنی شده است.

فرهاد عبدالعلیپور افزود : پرهیز از کوهنوردی و بیابان نوردی؛ اجتناب از استقرار در حواشی رودخانه‌ها و بسترهای خشک،  بازبینی دمای مکان‌های حساس به سرما،  انتقال محصولات کشاورزی به انبارها و رعایت سرعت مطمئنه و تجهیز خودروها به امکانات زمستانی هنگام رانندگی در جاده‌های برفی ازجمله این موارد می‌باشد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. از ابتدای پاییز تاکنون فقط یکبار برف به اندازه نه چندان زیاد در منطقه باریده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل برف اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: مردم روز جمعه حماسه جدیدی خلق کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس به همان اندازه مرحله اول مهم است چون ۴۵ نماینده انتخاب خواهند شد.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم ۱۱۵۰۰ شعبه در ۲۲ حوزه ۱۵ استان وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیگ یک / تساوی عجیب در سرمای تبریز
  • وحیدی: مردم روز جمعه حماسه جدیدی خلق کنند
  • طرح پهنه‌بندی حریم مشهد به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید
  • گنبدکاووس در روز جمعه، پژواک صدای استان گلستان می‌شود
  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است