Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیهان نوشت: ماله کشان ظاهراً مسلمان اسلام آمریکایی پیوسته در حال حساسیت‌زدایی جامعه از منکراتی هستند که ساده‌انگاری آنها نتیجه‌ای جز استحاله انقلاب از اصول بنیادین خود را به دنبال نخواهد داشت.   مصداقی که این روزها بسیار درباره رخداد آن بحث و گفت‌وگو در گرفته، جنجال عکس یادگاری جمعی از دانشجویان بی‌حجاب در مقابل سردر دانشگاه تهران (که ظاهرا دانشجویان خارجی این دانشگاه بوده‌اند) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در همین زمینه، باید بسیار خوشبخت بود که در روزگاری که اکثر ملل جهان در برابر سیاست برهنه‌سازی غرب سر تسلیم فرود آورده‌اند، هنوز وجود دارند ایرانیان مسلمان و غیوری که از سر تکلیف شرعی و من باب قاعده الهی نهی از منکر، در برابر این رویداد موضع می‌گیرند و نسبت به آن حساسیت دارند.   جالب اینجاست، چند روز بعد که تعدادی از بانوان محجبه یک گروه سرود در واکنش به این اقدام ناشایست، آن واقعه را با ظاهری عفیفانه بازسازی کردند، مُشتی ژورنالیست پروژه بگیر وارد میدان شدند و با انتشار این دو تصویر در کنار هم، اظهار امیدواری کردند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ثبت عکس یادگاری از هر دو طیف محجبه و بی‌حجاب در کنار یکدیگر باشند!   لازم است بدانیم که قانون حجاب اسلامی از جمله سنگرهایی است که تاکنون از دست درازی طیف غربزده و لیبرال در امان مانده و علیرغم راه‌اندازی کارزارهای مذبوحانه‌ای همچون «چهارشنبه‌های سفید»، پایبندی به عفاف و حجاب اسلامی کماکان از خصایص همیشگی بانوان ایرانی محسوب می‌شود.   القای این گزاره غلط که باید برای هر طرز فکر و هر نوع پوششی احترام قائل شد و آستانه تحمل خود را با ذبح غیرت دینی بالا بُرد، دقیقاً روی دیگر سکه همان سیاست شوم فتح سنگر به سنگری است که نتیجه آن انتشار وقیحانه خزعبلات زیر در مطبوعات زنجیره‌ای تجدیدنظرطلب در دوران اصلاحات بود:   + «به خدا هم می‌توان اعتراض کرد و او را فتنه‌گر نامید.»! [کاظم اصفهانی/روزنامه ایران/تیر 1379] + «حذف صحنه‌های جنسی و مشروب‌خواری از فیلم‌های مستند هیچ مستند شرعی ندارد.»! [جعفر هرندی/هفته نامه آبان/بهمن 1378] + «نظریه غیرت دینی، ویران‌کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است.»! [عطاالله مهاجرانی/روزنامه آریا/فروردین 1379] + «مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان، نماد عقب‌افتادگی است.»! [نوشین احمدی/ماهنامه جامعه سالم/تیر 1377] + «قوانین شرعی در مورد زنان ظالمانه است.»! (مهرانگیز کار/روزنامه عصر آزادگان/بهمن 1378]   کوتاه سخن آنکه، هیچگاه نمی‌توان معروف را با منکر و حق را با باطل درآمیخت و ممزوج نمود؛ چه آنکه اگر بر فرض محال، این دو با همدیگر قابل جمع بودند، اساساً دیگر نیازی به سرنگونی رژیم ستمشاهی در بهمن 1357 یا تقدیم بیش از 200 هزار شهید در هشت سال دفاع مقدس نبود!

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!

در ماه سپتامبر، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به صراحت اعلام کرد که ورزشکاران در پاریس می‌توانند به راحتی علاوه بر کشورشان، نماینده ایمان خود هم باشند. 

سخنگوی این کمیته به خبرگزاری رویترز گفت: «در دهکده المپیک، قوانین کمیته بین‌المللی المپیک اعمال خواهد شد و هیچ محدودیتی برای داشتن حجاب یا هر لباس مذهبی و فرهنگی دیگری وجود ندارد.»

اما به تیم فرانسه چیز دیگری گفته شده است.

در ماه مارس، از پوستر رسمی بازی‌ها که شامل مکان‌های دیدنی پاریس است که در کنار هم قرار گرفته و یک استادیوم را تشکیل داده‌اند، رونمایی شد.

طراح پوستر، با حذف صلیب طلایی بالای هتل اینوالیدس، به بحث‌هایی پیرامون میزان پایبندی این بازی‌ها، که برای مالیات دهندگان فرانسوی چندین میلیارد یورو هزینه دارد، به اصول لائیسیته دامن زد.

جمهوری فرانسه تا حدی بر اساس رد مذهب کاتولیک بنا شده است و هر زمان که بحث دین مطرح می‌شود، احساس خطر می‌کند. ترس شدیدی به خصوص در میان نسل‌های قدیمی‌تر نسبت به اعمال نفوذ دین در جامعه و دولت وجود دارد.

این بحث در حوزه‌هایی مانند آموزش و پرورش و ورزش که تفاوت‌های جمعیتی بارزتر است، بیشتر مطرح می‌شود.

در طول ماه رمضان سال گذشته، فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF) در حکمی به داوران اعلام کرد تا مسابقات را برای افطار بازیکنان مسلمان متوقف نکنند. زیرا این حرکت بی‌احترامی به مفاد اساسنامه FFF است.

در ماه رمضان امسال، FFF تأیید کرد که زمان غذا خوردن و تمرین‌ها را به خاطر بازیکنان مسلمان تغییر نمی‌دهد و از روزه گرفتن آنها در اردوی تیم‌های ملی رده‌ّهای سنی مختلف، از جمله بزرگسالان جلوگیری می‌کند. 

حتی در مسابقات محلی سطح پایین، بازیکنان مسلمان زن معمولاً از پوشیدن حجاب منع می‌شوند، زیرا لیگ‌ها توسط نهادهای عمومی سازماندهی و اداره می‌شوند. کلاهک‌های محافظ نیز به‌عنوان راه حلی که برخی از بازیکنان تلاش کرده‌اند از آن استفاده کنند، توسط برخی داوران ناسازگار با قوانین تلقی شده است.

کاربرد لائیسیته در ورزش‌های پایه باعث ترک ورزش قبل از رسیدن به مرحله حرفه‌ای برای برخی ورزشکاران باحجاب شده است.

اما تابستان امسال آن‌ها با دو راهی جدی‌تری مواجه هستند، انتخاب بین پوشیدن لباس تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و حفظ ایمان شخصی. 

دیگر خبرها

  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • کیهان: مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو
  • توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمان
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • فیلم/ برداشتن حجاب ۴ زن مسلمان معترض در دانشگاه آریزونا
  • پیروزی بدون جنگ