Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آمریکایی اعلام کردند این کشور با هدف مقابله با تهدید موشک‌های بالستیک چین، در جزیره گوام واقع در غرب اقیانوس آرام، سامانه گنبد آهنین ساخت رژیم صهیونیستی مستقر کرده است.

به گزارش برنا به نقل از "وال استریت ژورنال"، رژیم صهیونیستی ۲ سامانه موشکی گنبد آهنین خود را در اختیار آمریکا گذاشته است و واشنگتن یکی از این سامانه‌ها را در جزیره گوام مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
نشریه "وال استریت ژورنال" افزود: اگرچه این سامانه نمی‌تواند موشک‌های بالستیک با سرعت بالا را رهگیری کند، استقرار گنبد آهنین در جزیره گوام یک "راه حل موقت" برای موشک‌های کروز چین مانند موشکهای سی جی ۲۰ است که با سرعتی کمتر از سرعت صوت حرکت می‌کنند.  
رسانه‌های جزیره گوام ماه گذشته اعلام کردند که ارتش آمریکا گنبد آهنین را به همراه سامانه موشکی "تاد" در این جزیره مستقر کرده است.  
جزیره گوام بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در غرب اقیانوس آرام است. در این جزیره بمب افکن‌های بی‌۲، جنگنده‌های اف ۲۲ و اف ۳۵ مستقر هستند. آمریکا همچنین یک بندر نظامی در این جزیره در اختیار دارد تا زیردریایی‌ها و ناوهای هواپیمابر این کشور بتوانند در آن پهلو بگیرند.  
ماه گذشته زیردریایی "یو اس اس کانکتیکات" که هنگام گشت زنی در دریای جنوب چین به یک مانع برخورد کرد، برای انجام تعمیرات در بندر گوام پهلو گرفت.  
تام کاراکو در اندیشکده مرکز مطالعات بین الملی و راهبردی به "وال استریت ژورنال" گفت که این جزیره برای استراتژی اقیانوسیه پنتاگون بسیار اهمیت دارد.  
وی افزود: اگر آمریکا نتواند از جزیره گوام دفاع کند، نشان دادن قدرت در منطقه اقیانوسیه مشکل خواهد شد.  
ارتش آمریکا ماه اوت سامانه موشکی گنبد آهنین را آزمایش کرد. هر سامانه موشکی گنبد آهنین دارای ۲۰ موشک است.  
 آمریکا در سال ۲۰۱۹ دو سامانه گنبد آهنین را به قیمت ۳۷۳ میلیون دلار از رژیم صهیونیستی خریداری کرد.  
این درحالی است که مردم آمریکا از سال ۲۰۱۱ تاکنون از طریق مالیات حدود ۱. ۶ میلیارد دلار به توسعه این سامانه کمک کرده‌اند.  
از سال ۱۹۴۸ تاکنون امریکا ۱۴۶ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی کرده است.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی واشنگتن چین اقیانوس آرام پنتاگون اقیانوسیه دلار مالیات اقیانوس آرام چین رژیم صهیونیستی رسانه واشنگتن رژیم صهیونیستی سامانه موشکی گنبد آهنین جزیره گوام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی ایران

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا وسیما، در پایان دور سوم مرحله گروهی مسابقات لیگ ملی بسکتبال آقایان ایران ۸ تیم به مرحله چهارم این رقابت‌ها صعود کردند.   کاله تهران و نخلستان جم تهران از گروه Q، شهرداری گنبد و هیرکان رشت از گروه R، مس شهربابک و گاز تهران از گروه S و شوان گروه پارسه گرمسار و پتروپالایش اصفهان از گروه T به این مرحله صعود کردند.   گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی آقایان ایران به شرح زیر است:   گروه X: شهرداری گنبد  نخلستان جم تهران شوان گروه پارسه گاز تهران   گروه W: کاله تهران  هیرکان رشت ­مس شهر بابک پترو پالایش اصفهان  

دیگر خبرها

  • آمریکا: اولویت اصلی ما استقرار صلح است
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • (تصاویر) گنبد سرخ مراغه، یادگاری معماری سبک آذری
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی ایران