Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی و کسب آمادگی حداکثری در راستای اجرای طرح راهداری زمستانی، درسالن جلسات این اداره‌کل تشکیل شد، محمد حسن کلهری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده اظهار کرد: برنامه‌ها و تمهیدات اجرایی طرح راهداری زمستانی باید به گونه‌ای دنبال شود که متناسب با سخت‌ترین شرایط جوی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این مهم که اجرای موفق راهداری زمستانی طی دوره‌های بارش، منوط به سلامت و شادابی کارکنان راهدار و دیگر عوامل اجرایی است، تصریح کرد: واکسیناسیون کارکنان به ویژه عوامل اجرایی برابر بیماری کرونا الزامی و رعایت جامع شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در راهدارخانه‌ها و دیگر اماکن استقرار اکیپ‌ها حیاتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم به تجربه موفق راهداری زمستانی درسال گذشته، اشاره کرد و گفت: جا دارد از همکاری افرادی که طی سال گذشته با رعایت جامع شیوه‌نامه‌های بهداشتی طرحی موفق از راهداری زمستانی و همچنین راهداری نوروزی، را به نمایش گذاشتند تشکر کنم.

وی ادامه داد: سلامت عوامل اجرایی طی طرح راهداری زمستانی و نوروزی سال گذشته درحالی محقق شد که واکسیناسیون صورت نگرفته و فقط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موجب این امر مهم شد.

کلهری، اجرای طرح راهداری زمستانی را دشوار خواند و گفت: بی‌تردید راهداری وظیفه‌ای چالش برانگیز، سخت و درعین حال خدمتی خداپسندانه و در زمره باقیات الصالحات است.

وی تجهیز راهدارخانه‌ها و دیگر اماکن استقرار اکیپ‌های راهداری زمستانی را در زمره اولویت‌های ستادی ادارات کل دانست و تصریح کرد : اورهال ماشین‌آلات، به ویژه ادوات برف روب و نمک‌پاش، تامین نیروی انسانی از نظر کمی و کیفی، دپومخلوط ماسه و نمک به مقدار لازم و اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای پیش از ایام بارش، از دیگر ارکان اجرای موفق طرح راهداری زمستانی است که باید مورد نظر قرار گیرد.

کلهری صرفه‌جویی در مصرف، مراقبت در تامین و نگهداری ادوات، تجهیزات، ابنیه محل استقرار عوامل و ... را مسئولیت‌هایی همگانی برشمرد و تاکید کرد : افتخار هر مسلمان، تربیت و تعلیم در جامعه‌ای است که شالوده آن را فرهنگ دینی تشکیل داده و این فرهنگ ما را بر حفظ اموال عمومی و حتی اولی قرار دادن آنها به اموال شخصی فراخوانده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در مورد اقدامات عمرانی معطوف به امر راهداری زمستانی مطرح کرد: بهسازی راه‌ها، تعمیر و تعویض علائم، اجرا و نگهداری از سیستم روشنایی، اجرا و احیای خطوط ترافیکی و ... در زمره اقدامات عمرانی است که تکمیل آن‌ها نباید معطل و بر زمین مانده رها شوند.

وی ادامه داد : بهره‌مندی از عوامل فنی قابل، ماشین آلات به روز و مهمتر از همه حمیت مسئولان و مجریان امر، امکان تکمیل پروژه‌های ناتمام را فراهم آورده است.

کلهری استمرار فعالیت اکیپ‌های ثابت و سیار راهداری را در تمامی ایام سال ضروری خواند و یادآور شد: خوشبختانه استان قم، در امر حضور فعال و موثر گشت‌های راهداری و حمل و نقل در طول راه‌ها، پایانه‌های مسافری، گلوگاه‌های جاده‌ای، دفاتر حمل و نقل و ...کوشا ظاهر شده و موجبات تقدیر مسئولان سازمانی را فراهم آورده است.

وی هماهنگی و تعامل مبتنی بر وظیفه مشترک با دستگاه‌های مرتبط در امر راهداری زمستانی را ضروری دانست و افزود: تشکیل جلسات هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط به ویژه فرمانداری‌ها ، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای شناسایی نیازها و نوع اقدامات مشترک در ایام بارش برف و یخ‌زدگی سطوح جاده‌ای در دستور کار قرار گیرد.

کلهری تقدیر از کارکنان کوشا در انجام وظیفه را از ملزومات یک نظام مدیریتی موفق برشمرد و عنوان کرد: بی‌تردید در مناسبت‌های مختلف نسبت به تشویق و تقدیر از کارکنان وظیفه شناس به ویژه عوامل اجرایی در امر راهداری زمستانی تاکنون به صورت‌های مختلف اقدام شده و به امید خدا از این به بعد نیز با توجه بیشتری این مهم لحاظ خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم تربیت و آموزش نیروهای کارآمد و فنی را امری لازم، ضروری و مهم ارزیابی و تاکید کرد: کادرسازی و به اصطلاح آموزش پرسنل فنی به ویژه در امور راهداری، ضمن تحقق اهداف از فردگرایی و قفل شدن کارها در مواقع لزوم جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: قم حمل و نقل زمستان شرایط جوی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم طرح راهداری زمستانی عوامل اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان

 رحمتی در خصوص بهسازی و آسفالت آزادراه تبریز- زنجان گفت: این موضوع باید توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انجام شود.

وی افزود: عملیات ترمیم روکش آسفالت آزادراه زنجان –تبریز به طول ۲۱۰ کیلومتر شروع شده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

رحمتی گفت: در این مسیر دو محور مهم وجود دارد که محور اول به طول ۵۳ کیلومتر بسیار اساسی بوده و قرار است کل آسفالت این محور تعویض شود ۱۶۰ کیلومتر دیگر هم نوسازی و بهسازی می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع در این جاده ۲۱۰ کیلومتر باید تامین منابع شود و در اختیار مجموعه راهداری قرار گیرد که مصوب شد ادامه داد: با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی، بهسازی و آسفالت آزادراه تبریز- زنجان توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به طول ۲۱۰ کیلومتر از محل منابع در اختیار سازمان مذکور با فوریت با اعتبار یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان که ۴۰۰ میلیارد تومان از محل قیر رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی و۷۰۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین می‌شود.

وی افزود: آزادراه پیامبر اعظم (ص) یا همان آزادراه تبریز- زنجان یکی از موضوعات مهمی بود که در سفر روز جمعه وزیر راه و شهرسازی به استان مطرح شد چراکه همه مردم نسبت به وضعیت این مسیر معترض هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام