Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران می ‌تواند از ۴ میدان نفتی اروند، دورود، منصوری و اناران، میلیاردها بشکه نفت تولید کند و برای تمام این نفت هم مشتری تضمین شده دارد. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، ایران قبل‌از برگزاری مذاکرات اتمی که قرار است قبل‌از بیستم مارس 2022 انجام شود، به‌دنبال افزایش تولید نفت خود است البته نه‌فقط از میادین نفتی بزرگ در غرب کارون و میادین مشترک با عراق، بلکه از میادین کمتر شناخته‌شده‌ای که میلیاردها بشکه ذخایر نفتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایای بسیاری برای توسعه این میادین نفتی وجود دارد، تمام نفت این میادین با توجه به قرارداد 25 ساله ایران و چین، یک خریدار تضمین‌شده در چین دارند.
یکی از این میادین نفتی اروند است. شرکت تولید نفت و گاز اروندان انتظار دارد تولید نفت خام از این میدان تا 2025 به 1٫4 میلیون بشکه در روز برسد. میدان نفتی اروند در پنجاه‌کیلومتری جنوب آبادان، حدود 1 میلیارد بشکه ذخایر نفتی در 3 لایه‌ بزرگ دارد. گرانش این ذخایر نفتی بین 39 تا 43 تخمین زده شده‌است. همچنین پیش‌بینی می‌شود 14 میلیارد مترمکعب گاز و 55 میلیون بشکه میعانات گازی در این ذخایر وجود داشته باشند. البته مسائلی در مورد مالکیت بخش‌های مختلف این میدان نفتی توسط ایران، عراق و کویت وجود دارد که طبق گفته منابع حل‌شده است. شرکت ملی نفت ایران تخمین می‌زند تولید نفت خام از بخشی از این میدان نفتی که متعلق به ایران است طی 5 سال به 1٫4 میلیون بشکه در روز می‌رسد و قابلیت این را دارد که به یکی از بزرگ‌ترین میادین نفتی دنیا تبدیل شود.

گزارش فرانس پرس از چنبره رعیت آمریکا بر میلیاردها دلار پول نفت ایرانافزایش صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا

یک میدان نفتی باارزش دیگر برای ایران میدان دورود است که ذخایر نفتی آن 7٫6 میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود. به‌خاطر تعطیلی این میدان نفتی طی جنگ هشت‌ساله ایران با عراق، تنها حدود 1٫6 میلیارد بشکه از نفت این منطقه برداشت‌شده است. بعد از جنگ، اولین تلاش برای توسعه این میدان نفتی در 1377 با حفر 42 چاه صورت گرفت. 2 سال بعد ایران قراردادی با شرکت توتال فرانسه برای توسعه میدان دورود امضا کرد اما این پروژه متوقف شد. طبق گفته وزارت نفت ایران با یک برنامه دقیق می‌توان یک میلیارد بشکه از نفت این میدان را به‌سرعت برداشت کرد و در بلندمدت آن را به 2 میلیارد بشکه رساند.
میدان نفتی دیگر میدان منصوری است که در 60 کیلومتری جنوب اهواز و 50 ‌کیلومتری غرب بندر ماهشهر قرار دارد. ذخایر نفتی این میدان حداقل 3.3 میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود.در زمان امضای قرارداد برجام در 2015 ، حدود 99 درصد از طرح توسعه این میدان نفتی انجام‌شده بود.
 میدان نفتی دیگری که اهمیت زیادی برای ایران دارد میدان نفتی اناران در غرب کشور است که مورد توجه شرکت لوک اویل روسیه قرار دارد. روسیه قبلاً حدود 65 میلیون دلار برای توسعه این میدان نفتی درنظرگرفته بود اما با ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران عقب نشست.

انتهای پیام/13

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میدان نفتی میلیارد بشکه میادین نفتی برای توسعه ذخایر نفتی تولید نفت نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!

به گزارش "ورزش سه"، لگد معروف کلینزمن به بشکه تبلیغاتی که در بیرون از زمین قرار داشت در زمان حضورش در بایرن مونیخ حالا به بخشی افسانه‌ای از تاریخ فوتبال این باشگاه تبدیل شده است.

این ستاره سابق بایرن و تیم ملی آلمان حالا در گفتگویی درباره این اتفاق و جنونی که در آن زمان به او دست داده بود صحبت کرده است، اتفاقی که در رقابت‌های هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد و در خاطر هواداران بایرن ماندگار شد.

کلینزمن در گفتگو با درباره ناراحتی‌اش از این اتفاق و صحبتش با جووانی تراپاتونی که هدایت بایرن را برعهده داشت اظهار داشت:«من با گریه مقابلش ایستادم و گفتم استاد، متاسفم. نمی‌دانم چه اتفاقی برایم افتاد. سپس او به من گفت که همه چیز را فراموش کرده و مشکلی وجود ندارد. این اتفاقی است که از روی احساسات رخ می‌دهد. البته که پس از آن همیشه زیر نظر بودم.»

این اتفاق در بازی هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد. بایرن تحت هدایت تراپاتونی باید در خانه روبروی تیم قعر جدولی فرایبورگ بازی می‌کرد. آنها در نبردی نزدیک با بایرلورکوزن برای کسب عنوان قهرمانی بودند و اجازه هیچ لغزشی را نداشتند.

مشکل اینجا بود که بازی در دقیقه ۸۰ همچنان با تساوی بدون گل دنبال می‌شد. همین موضوع باعث شد که تراپاتونی تصمیم به تعویض کلینزمن بگیرد و این اتفاق او را عصبانی کرد. این بازیکن در حالی از زمین بیرون رفت که فحاشی می‌کرد و در نهایت به بشکه تبلیغاتی کنار زمین لگد محکمی زد.

او درباره این لگد گفت:«این لگد خیلی دردناک بود. آسیب جدی به مچ پایم زدم و به شدت خونریزی کرد. این اتفاق با بحث و درگیری به زبان ایتالیایی ادامه پیدا کرد و من و تراپاتونی مدام شروع به بحث کردیم. پس از بازی بلافاصله از تمامی اعضای تیم و همچنین از مربی در رختکن عذرخواهی کردم. این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد.»

با وجود اینکه بایرن و کلینزمن پس از این فصل راه‌شان را از یکدیگر جدا کردند اما باشگاه بایرن این تکه تاریخی از فوتبالش را تا امروز حفظ کرده است. این بشکه افسانه‌ای در حال حاضر در باشگاه بایرن قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!