Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@23:20:35 GMT

تراکنش‌های بانکی زیر ذره‌بین قانون

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۴۱۸۴

تراکنش‌های بانکی زیر ذره‌بین قانون

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو و بر اساس قانون مالیات بر عایدی تاکید کرد که ازاین‌پس همه تراکنش‌های بانکی قابل رصد خواهد بود.

به گزارش برنا؛ شهباز حسن‌پور در برنامه "رویداد" در خصوص عملیاتی شدن طرح مالیات بر عایدی اظهار کرد: اصلی‌ترین فاکتور در این زمینه، جلوگیری از فرار مالیاتی است که هم اینک مرحله اجرای آن فرارسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مصوبه مجلس، این قانون باید تا سه ماه آینده اجرا شود؛ هرچند شواهدی در دست داریم و عزم جدی را در دولت برای این کار نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه پایانه‌های مالیاتی باید آموزش‌داده‌شده و ابزار کار فراهم شود، افزود: شش ماه از سوی دولت فرصت زمانی خواسته شده بود تا این طرح اجرایی شود.

حسن‌پور ادامه داد: لازمه رصد تعاملاتِ اقتصادیِ کلیه اشخاص، تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری است تا مالیات بر عایدی لحاظ شود ولی امروزه افراد بدون پرداختِ ریالی مالیات، به‌صورت غیرمجاز درآمدهای کلان را به جیب می‌زنند.

قانون‌گذار با مطالعه دقیق و دعوت از کلیه کارشناسان و صاحب‌نظران از دولت، قوه قضائیه، نخبگان اقتصادی و... راجع به این مسائل بررسی کرده و به این قانون با مزیت‌های بسیار خوب دست‌یافته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دولت قطعاً این قانون را اجرا خواهد کرد، گفت: تحقیق و تفحص و ارسال پرونده به دستگاه قضا به نحوی است که نظارت در مجلس را افزایش داده و نماینده‌ها از تمام ابزار‌های قانونی استفاده می‌کنند.

حسن‌پور معتقد است سه قوه در مبارزه با مفاسد یک شعار واحد را می‌دهند و لذا مردم صرفاً دستگیر شدن یک مفسد اقتصادی را نمی‌پذیرند.

وی خاطرنشان ساخت: ایجاد بستر سامانه فنی برای اجرای قانون مالیات بر عایدی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی صورت می‌گیرد و در این راستا تصمیم گرفتیم کمیته‌ای با رصد همه موارد، خلأ‌های قانونی را احصا نمایند.

حسن‌پور به رادیو گفت‌وگو گفت: امروز همه تراکنش‌های بانکی بر اساس این قانون رصد می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مالیات قانون دولت نخبگان مجلس اقتصاد قانون کمیسیون اقتصادی مالیات مصاحبه مجلس مالیات بر عایدی حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، باعنایت به دستورالعمل شماره 468/03 به تاریخ 5 اردیبهشت 1403 معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شفاف سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، از تاریخ 30 فروردین سال 1403 حداکثر تراکنش خرید از هرکارت متعلق به مشتری حقیقی، از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال  و مجموع تراکنش‌های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی نیز روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند