Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در خصوص سفر خود به فرانسه گفت: ما مذاکرات هسته‌ای نداریم؛ چرا که در سال ۱۳۹۴ در قالب توافقی که بین ایران و ۱+۵ شکل گرفت در این باره به طور کامل توافق حاصل شده است. موضوع اصلی پیش رو در مذاکرات وین، پیامدهای ناشی از خروج ایالات‌متحده آمریکا از توافق برجام است.

خبرگزاری میزان - علی باقری‌کنی که به منظور دیدار با فیلیپ ارورا همتای خود در وزارت امور خارجه فرانسه یه پاریس سفر کرده است، اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید فرانسه در آغاز سال جدید میلادی و در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۲ ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد و طبیعتاً می‌تواند یک نقش‌آفرینی فراملی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: در این زمینه یک فرصت بسیار مناسبی برای ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، نقش‌آفرینی فرانسه در تعاملات منطقه‌ای و همین‌طور در مسیر مذاکراتی که ۸ آذر در وین با ۱+۴ خواهیم داشت، خواهد بود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در تشریح دیدار خود با فیلیپ ارورا مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه، بیان داشت: گفت‌وگوهای مشروح، صریح، جدی، سازنده و رو به جلویی داشتیم.    مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه نیز تصریح کرد: ما مذاکرات هسته‌ای نداریم؛ زیرا موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ در قالب توافقی که بین ایران و ۱+۵ شکل گرفت، به طور کامل توافق حاصل شده است. موضوع اصلی پیش رو در مذاکرات وین، پیامدهای ناشی از خروج ایالات‌متحده آمریکا از توافق برجام است که پیامدهای آن فقط منحصر به موضوع تحریم‌های غیرقانونی است که علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است.    وی در پایان گفت: امیدواریم در دیدار با مقامات اروپایی در این ۴ روز بتوانیم زمینه‌های برگزاری مذاکرات موفق و رو به جلویی را فراهم آوریم.   باقری پس از این سفر، پاریس را به مقصد چند کشور اروپایی دیگر از جمله آلمان، انگلیس و اسپانیا ترک خواهد کرد.   بیشتر بخوانید: آمریکا باید به عنوان مقصر وضعیت فعلی از مسیر خود بازگردد/ سفر معاون سیاسی وزیر خارجه به آلمان، فرانسه و انگلیس/ تکذیب احضار سفیر ایران در ویتنام   انتهای پیام/ برچسب ها: علی باقری مذاکرات وین برجام فرانسه لودریان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی باقری مذاکرات وین برجام فرانسه لودریان سیاسی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد