Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مجتبی شکوری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها در بجنورد اظهار کرد: هر ساله با سردتر شدن هوا و افت فشار گاز برای جلوگیری از مصارف گاز خانگی، گاز صنایع قطع می شوند و صنایع به ناچار برای ادامه روند تولید باید از سوخت های جایگزین استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با سوخت های جایگزین صنایع استان در فصل های سرد سال گفت: هیچ گونه کمبودی در زمینه تامین نفت و گاز (سوخت گازوئیل) صنایع بزرگ خراسان شمالی وجود ندارد و ذخایر استان پر هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر گازوئیل، سوخت جایگزین مورد استفاده در صنایع بزرگ استان از جمله پتروشیمی، نیروگاه و فولاد در مواقع مواجه با قطعی گاز است، ادامه داد: تاکنون ۵۳ درصد مخازن نیروگاه، ۹۱ درصد مخازن پتروشیمی و ۸۵ درصد مخازن فولاد با نفت و گاز به عنوان سوخت جایگزین در زمان قطعی گاز پر شده اند.

وی همچنین یادآور شد: کارخانه آلومینا جاجرم، قند شیروان و سیمان بجنورد نیز از سوخت جایگزین مازوت برای جلوگیری از ایجاد وقفه در خط تولیدشان استفاده می کنند، که تاکنون ۱۱ درصد مخازن کارخانه قند شیروان، ۲۷ درصد مخازن سیمان و ۳۲ درصد مخازن آلومینا تکمیل شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در حوزه مخازن نفت گاز در استان نداریم، گفت: براساس آخرین آمار ثبت شده، ۴۳ درصد مخازن صنایع استان خراسان شمالی برای استفاده به عنوان سوخت جایگزین ذخیره سازی انجام داده اند و تاکنون ۵۲ میلیون لیتر فرآورده برای صنایع ارسال شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مازوت مورد نیاز صنایع خراسان شمالی از پالایشگاه نفت تهران وارد استان می شود، گفت: صنایع در صورت نیاز به مازوت یا هر نوع سوخت دیگری درخواست را به شرکت نفت می دهند و بعد از پرداخت هزینه و تایید نهایی حواله به تهران ارسال و سوخت به صنایع اختصاص پیدا می کند.

وی ادامه داد: هماهنگی ها با شرکت حمل و نقل انجام شده است تا با در خواست صنایع تا تکمیل ۱۰۰ درصدی سوخت جایگزین صنایع اقدامات انجام شود که در فصل های سرد سال مشکلی از لحاظ تعطیلی خط تولید ایجاد نشود.

شکوری اظهار داشت: نفت گاز ارائه شده به صنایع با قیمت یارانه ای ۳۰۰ تومان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی بیان داشت: بیشترین مصرف سوخت جایگزین در صنایع استان نفت گاز است که مربوط به نیروگاه برق شیروان می باشد.

انتهای‌پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز نفت خراسان شمالی فرآورده های نفتی سوخت جایگزین درصد مخازن نفت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی