Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:14:02 GMT

ضرورت تقویت و افزایش سطح فرهنگ ایمنی در صنعت برق

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۴۶۰۵

ضرورت تقویت و افزایش سطح فرهنگ ایمنی در صنعت برق

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد اله‌داد صبح امروز در آیین احراز سمت سرپرستان اکیپ های اجرایی اظهار کرد: تقویت و افزایش سطح فرهنگ ایمنی که همان نظام باورها و ارزش‌های مشترک یک سازمان، نسبت به ایمنی کار است امری مهم و بسیار ضروری است زیرا توجه به این مهم سبب ارتقای سلامتی نیروی انسانی شاغل در سازمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهترین راهکار برای مقابله با حوادث ناشی از کار، پیشگیری قبل از حادثه است، مطالعه و بررسی همه جانبه محیط کار، تجزیه و تحلیل حوادث به وقوع پیوسته، کنترل و نظارت و آموزشی و بررسی اثربخشی آن نقش مهمی در کاهش و پیشگیری حوادث دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: بحث ایمنی و سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به خصوص در صنعتی که نخستین اشتباه در آن صنعت ممکن است آخرین اشتباه  باشد.

اله داد با بیا اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر سازمان است اضافه کرد: و هر اقدامی که در هر سازمانی دنبال می شود بر پایه نیروی انسانی است و تجربه نیروی انسانی بر محور خدمات و تخصص است.

وی  با بیان اینکه بخش توزیع جزو مشاغل مخاطره آمیز محسوب می شود افزود: برق فرصت تجربه اندوزی به ما نخواهد داد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم  با اشاره به اینکه همه ساله شاهد حوادث ناگوار بسیاری در بخش های مختلف کشور در بخش توزیع هستیم تصریح کرد: همه این حوادث با شکل های به ظاهر متفاوت در بخش های مختلف کشور تکرار می شود.

محمد مرادی  افزود: با بکاربستن نکات ایمنی و حفظ آرامش در محیط کاری و خانواده توسط کارکنان، این اطمینان را در ما ایجاد می شود تا هیچ اتفاقی برای مجموعه پیش نیاید.

وی ایمنی را فرهنگ تلقی کرد و گفت: فرهنگ نیاز به کار بسیار دارد و بزرگترین عامل حادثه را  سهل‌انگاری و عدم آگاهی  در زمینه خطر معرفی کرد.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: دفتر ایمنی وظیفه مهم حفظ سرمایه انسانی را بر عهده دارد و البته مقوله ایمنی تنها به به دفتر ایمنی مرتبط نمی شود بلکه بایستی به یک فرهنگ جاری مبدل شود و تمامی کارکنان واحدهای شرکت توزیع نیروی برق استان ،ایمنی را رعایت کنند.

علی عزیر آبادی، اهدای بازوبند به سرپرستان ایمنی را براساس تجربه ، مهارت و آزمون صورت خواهد گرفت،افزود : ایمنی بحث مهم می باشد و از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است .

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: ایمنی فرهنگ صنعت برق استان مرکزی شرکت توزیع نیروی برق استان نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: مشترکان بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی همچون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار در تابستان سال جاری اظهار کرد: تابستان سال جاری با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکان بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، افزود: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه‌ریزی و اجرا شود که این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطرنشان کرد: برای اینکه در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکان به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آن‌ها با هماهنگی مناسب، گذر موفقیت‌آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

لهونیان اضافه کرد: در دوره زمانی یکم خرداد الی سی‌ویکم شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

وی گفت: موضوع بعدی مشترکان بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاه‌های کشاورزی است که با همکاری پنج ساعت روزانه (از ساعت ۱۲ الی ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکان به‌صورت رایگان حساب می‌شود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص مشترکان بخش اداری هم گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آن‌ها قطع خواهد شد.

لهونیان با بیان اینکه در خصوص «مولدین خود تأمین» هم برنامه داریم، افزود: مشترکانی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می‌توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تأمین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند که در این راستا مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 751178

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق اهواز معارفه شد
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله