Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرحجت علی اکبرنژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد فرعی تنظیم بازار، اظهار کرد: جهاد کشاورزی وظیفه تولید مرغ تا کشتارگاه را برعهده دارد و توزیع و مصرف با سازمان صنعت و معدن و تجارت است.

وی افزود: در هفت ماهه نخست امسال ۶۳ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۳۲ قطعه جوجه یک روزه در گیلان تولید شده که آمارها بیانگر افزایش ۱۱ درصدی جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبرنژاد ادامه داد: روزانه در گیلان ۵۹۷ تن مرغ تولید می‌شود که ۲۵۰ تن از این مقدار به استان‌های تهران و البرز صادر و مابقی در سطح استان توزیع می‌شود.

گیلان وارد کننده تخم مرغ است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان تأمین کننده ۱۰ درصد مرغ کشور است، افزود: در مهرماه امسال ۸ میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید شد که با این میزان جوجه ریزی، گیلان در ماه‌های آذر و دی مشکلی از بابت تأمین مرغ در بازار ندارد.

وی با اشاره به تأمین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های طیور، گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۷۶ هزار تن نهاده‌های طیور تأمین و به مرغداری‌ها تحویل شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه گیلان وارد کننده تخم مرغ است، گفت: میانگین مصرف تخم مرغ در گیلان حدود ۲۰ تن است.

اکبرنژاد افزود :۳۰ درصد از تخم مرغ مورد نیاز استان از مزارع مرغ و مرغ‌های بومی و محلی تأمین و ۷۰ درصد آن از استان‌های قزوین و البرز وارد می‌شود.

لازم به ذکر است؛ آبان ماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار مصوب کرده بود که تأمین و تنظیم بازار گوشت تا مرحله عمده فروشی به قیمت مصوب بر عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد.

کد خبر 5348168

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان تولید مرغ اصناف ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران کرمانشاه اردبیل ایلام عکس استانها شیوع کرونا سنندج جهاد کشاورزی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی