Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@13:39:23 GMT

لزوم ایجاد فضای شفافیت در شهرداری شیراز

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۴۸۶۱

لزوم ایجاد فضای شفافیت در شهرداری شیراز

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید احسان اصنافی در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه که با موضوع "نقش رسانه در توسعه کلانشهر شیراز" برگزار شد، بیان کرد: امروز شفافیت در شهرداری یعنی اینکه وضعیت املاک گم شده شهرداری مشخص و سیستم حوزه حقوقی به بخش املاک ورود کند.

او تصریح کرد: در بخشی از شهرداری شیراز شاهد شکل گیری تاریکخانه‌هایی هستیم و وقتی به نحوه بایگانی کردن اسناد در سال‌های گذشته نگاه می‌کنیم، متعجب می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز با بیان اینکه شفافیت به جای اسم باید در عمل جاری شود، خاطرنشان کرد: تبدیل اطلاعات به داده باید برای بهره برداری شفافیت در دستور کار قرار گیرد.

اصنافی با اشاره به اینکه رسانه را زبان گویای بین شهرداری و شورا و مردم در یک مسیر دو طرفه می‌دانم، گفت: رسانه به عنوان بازوی توانمند شورا و شهرداری باید انتقال دهنده مطالبات مردم به شهرداری و بالعکس باشد.

او با بیان اینکه کانال ارتباطی رسانه‌ها به صورت مستقیم با شخص شهردار مکاتبات ارسالی خواهد بود، گفت: با دقت و تحت نظر یک تیم کارشناسی مباحث و نکات اعلام شده با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شهردار شیراز، از برگزاری جلسات متعدد پیرامون بررسی موانع صدور پروانه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: تلاش داریم فرآیند‌ها را در این بخش هوشمندسازی و کوتاه کنیم تا زمان مراجعه مردم و مهندسان ناظر کاهش یابد.

اصنافی همچنین در واکنش به برخی انتقادات نسبت به انتصابات انجام شده در مجموعه شهرداری شیراز گفت: فرآیند انتصابات با اخد استعلام از دستگاه‌های ناظر و امنیتی همراه است و با دقت خاصی دنبال می‌شود، اما بالاخره هر انتصابی حرف و حدیث‌هایی هم دارد، در عین حال ملاک ما توانمندی فرد و پاسخ استعلام مثبت نهاد‌های امنیتی و نظارتی است.

او همچنین در خصوص بحث تعیین تکلیف کمربندی شیراز، گفت: اول اینکه این کمربندی معارض دارد و هنوز حقوق مالکانه املاک مورد مسیر در این محور پرداخت نشده است، لذا در صورت انتقال کمربندی از مسکن و شهرسازی به شهرداری باید پاسخگوی مطالبات این معارضین باشیم.

شهردار شیراز عنوان کرد: از سوی دیگر هنوز مسیر جایگزین برای کمربندی تعریف نشده و تا زمانی که کمربندی شمال شرق شیراز افتتاح نشود، نمی‌توان از کمربندی فعلی به صورت معبر شهری استفاده کرد.

اصنافی ادامه داد: همچنین بحث تغییر کاربری در حریم کمربندی مطرح شده است که اعتقاد داریم کمربندی فعلی نیازمند مسیر کندرو است، لذا باید فریاد بزنیم تغییر کاربری در حریم کمربندی نباید انجام شود.

شهرار شیراز تصریح کرد: با تغییر نام کمربندی مشکل ایمنی این محور حل نخواهد شد.

اصنافی در خصوص ایجاد طرحپ‌های جاذب و گردشگری بر روی رودخانه خشک هم گفت: در بحث این رودخانه با دوگانگی مالکیت رو به رو هستیم. امروز شرکت آب منطقه‌ای فارس از ما اجاره کنارگذر‌ها را می‌خواهد، بنابراین در این فضا با چه رویکردی برای این رودخانه بر روی این طرح بگذاریم؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهردار شیراز فضای شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم

با پیگیری‌های مرکز توانبخشی و پایگاه غربالگیری طیف اتیسم مهراندیش و با همکاری شهرداری شیراز، مقرر شد طبق روال سال‌های اخیر، در یکی از شب‌های ماه آوریل که به‌عنوان روز جهانی آگاه‌سازی عمومی اتیسم شناخته شده است، بنا‌های تاریخی و شهری این کلان‌شهر همچون ارگ کریم‌خانی، پل کابلی ولیعصر (عج)، تقاطع بصیرت و ... با رنگ آبی نورپردازی شود.

رنگ آبی به‌عنوان نماد حمایت از اتیسم محسوب می‌شود و این برنامه با همکاری سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، مناطق ۲، ۶ و ۸ شهرداری شیراز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد