Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (چهارشنبه 19 آبان) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 192 نماینده آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کار پارلمان را به شرح ذیل قرائت کرد:

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح مواد (705) تا (711) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 63 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات انتخاب شهرداران

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی بند 5،4،1 و 10 اساسنامه موسسه منطقه استانداردسازی ارزیابی انطباق تایید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی ریسکام

بررسی تقاضای عده ای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل 85 قانون اساسی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت شاخص های اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح اصلاح مواد 705 تا 711 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی را در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 19 آبان) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از بحث و بررسی موافقان و مخالفان این طرح و در نهایت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی موافقت کردند.

از 235 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس 198 رأی موافق حاصل رأی‌های نمایندگان به کلیات طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی است.

بر همین اساس قرار است مجازات‌های بازدارنده و تعزیراتی برای مقابله با قماربازان و شرط‌بندها و بخت‌آزمایی در فضای مجازی صورت گرفته و مواد قانونی لازم در اختیار قضات قرار گیرد.

 قالیباف: دولت 15 آبان گزارش بودجه شرکت‌های دولتی را ارائه کرد

رئیس مجلس با بیان اینکه دولت در مهلت زمانی مقرر یعنی 15 آبان گزارش بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس ارائه کرده است گفت:‌بعد از اعلام وصول این گزارش اعلام کردم آن را به کمیسیون‌ها ارجاع دهید.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 19 آبان) در تذکری خواستار ارسال گزارش بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس شد.

وی افزود: طبق قانون بایستی در آبان ماه دولت بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس ارسال می‌کرد که تا کنون این کار را نکرده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر زنگنه گفت:‌دولت در مهلت زمانی مقرر یعنی 15 آبان گزارش بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است و من هم بلافاصله آن را به کمیسیون‌ها ارجاع دادم اما اشکال آن است که ما در قانون دولت را مکلف کرده‌ایم که گزارش مجامع شرکت‌های دولتی هم ضمیمه این گزارش بودجه شرکت‌های دولتی باشد اما اینگونه نیست و گزارش بودجه شرکت‌های دولتی فقط به امضای سازمان برنامه و بودجه رسیده است.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1117980 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی گزارش بودجه شرکت های دولتی بودجه شرکت های دولتی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون مورد طرح جلسه علنی طرح اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد

به گزارش «نماینده»، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گزارش کمیسیون اجتماعی درباره جزییات لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار در دستور کار قرار گرفت.

در جریان بررسی ماده ۱ این لایحه، تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را مطرح کردند که به تصویب نرسید. ادامه بررسی این ماده و جزییات لایحه به جلسات بعدی مجلس موکول شد.

ماده ۱ گزارش کمیسیون اجتماعی در لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سورفتار به شرح زیر است:

«ماده ۱- تمامی زنانی که در قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران حضور یا سکونت داشته باشند، در برابر هرگونه آسیب ناشی از سوء رفتار فرد دیگری که به بدن، روان، حیثیت، حقوق و آزادی‌های قانونی آنان وارد گردد، از تدابیر پیشگیرانه، حمایتی و کیفری این قانون برخوردار می‌شوند.

تبصره ۱- تمامی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی موضوع این قانون باید مطابق اصل ۱۰ قانون اساسی با محوریت خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی و مطابق اصل ۲۱ قانون اساسی، با رعایت موازین اسلامی و با ابتناء بر سیاست‌های کلی نظام در حوزه خانواده و به منظور ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او و حمایت از نقش مادری او صورت گیرد.

تبصره ۲- منظور از سوءرفتار، هرگونه فعل و ترک فعل مجرمانه‌ در این قانون یا قوانین لازم‌الاجرا در جمهوری اسلامی است که موجب آسیب‌های مذکور در این ماده شود.»

دیگر خبرها

  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری