Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:42:14 GMT

مهندسی فروش املاک و مستغلات و تاثیر آن در بازاریابی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۵۱۳۳

مهندسی فروش املاک و مستغلات و تاثیر آن در بازاریابی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از پرسودترین روش‌های کسب درآمد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عظیم املاک و مستغلات است. راهکارهای مختلفی برای موفقیت در این بازار پیچیده و رقابتی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین راهکارها برای موفقیت در این بازار استفاده از مهندسی فروش املاک و مستغلات است. یک مهندس فروش با مهارت‌های کسب و کار و ارائه خدمات آشنایی کامل دارد، به خوبی می‌تواند با مشتریان هدف رابطه برقرار کند و درک کامل و جامعی از صنعت ساختمان‌سازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس فروش از لحظه انتخاب زمین برای ساخت و ساز به مشتریان املاک ساخته شده در آینده فکر می‌کند. به طور کلی امروزه صنعت ساخت و ساز مانند سایر کسب و کارها دچار تغییرات و تحولات فراوانی شده است. در این مقاله قصد داریم درباره مهندسی فروش املاک و مستغلات در پروژه‌های تجاری، اداری، مسکونی و چند منظوره، تهاتر متریال ساختمانی و بهره برداری مجتمع‌های تجاری صحبت کنیم.

مهندسی فروش املاک و مستغلات شامل چه اقداماتی می‌شود؟ ‌

برندسازی مناسب

مانند تمام کسب و کارها باید در مهندسی فروش املاک و مستغلات به برندسازی توجه ویژه‌ای شود. در اولین اقدام یک نام منحصر به فرد و جذاب برای پروژه ساختمانی مورد نظر انتخاب می‌شود. تایپوگرافی نیز به صورت فارسی و انگلیسی طراحی خواهد شد. انتخاب رنگ سازمانی باید به با توجه به بازار هدف صورت بپذیرد. تعیین کردن کاراکتر، استفاده از بیزنس کارت، استفاده از ست اداری و غیره دیگر اقدامات مؤثر در برندسازی پروژه‌های ساختمانی تأثیرگذار هستند.

راه‌اندازی سازمان فروش

یکی از بزرگترین چالش‌ها برای سازندگان پروژه‌های ساختمانی راه‌اندازی تیم فروش به منظور جذب منابع انسانی طبق نظریه‌های موجود در علم مدیریت است. در مهندسی فروش املاک و مستغلات برای جذب منابع انسانی مناسب‌ترین آگهی استخدام انتخاب می‌شود. برای پرسنل شرایط سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ می‌گردد. در آموزش پرسنل از برنامه‌های آموزشی عمومی و تخصصی استفاده می‌شود. استفاده از آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های انضباطی در راه‌اندازی سازمان فروش بسیار پر اهمیت است.

انتخاب مشتری و برقراری ارتباط با او

بلافاصله پس از تشکیل تیم فروش یک بانک اطلاعاتی شامل نام و شماره تماس از مشتریان بازار هدف تهیه می‌شود. برای دسترسی به این بانک‌های اطلاعاتی به انجمن‌ها یا اتحادیه‌ها مراجعه می‌شود. خرید از فضای سایبری روش دیگر برای به دست آوردن بانک اطلاعاتی است. یکی از مهم‌ترین ارکان در مهندسی فروش املاک و مستغلات انتخاب مشتری از بازار هدف و برقراری ارتباط مؤثر با او می‌باشد. برای جذب مشتری از روش‌های تبلیغاتی نیز می‌توان استفاده کرد. اما قبل از هر اقدامی با توجه به هدف و نیاز مشتری باید این کار صورت گیرد و جامعه‌ی هدف مشخص شود!

بازاریابی

مهندس فروش با شرکت در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای دیگر می‌تواند به بازاریابی املاک و مستغلات کمک زیادی کند. با این اقدام اهداف فروش را به ثمر می‌رساند و مشتری‌های جدیدی پیدا می‌کند. در عین حال باید ارتباطات ایجاده شده با مشتری‌ها را به خوبی حفظ کند. تهیه و ارائه گزارش‌های مختلف، ارتباط مفید با اعضای تیم فروش، تجزیه و تحلیل هزینه‌ها و درآمد حاصل از فروش املاک و مستغلات، مدیریت و تفسیر نیازها و بودجه مشتری و ارائه پشتیبانی در زمینه تمام اقدامات پس از فروش اقدامات دیگر مهندس املاک است که موفقیت ک کسب سود بیشتر در این بازار مؤثر است.

تهاتر متریال ساختمانی چیست؟

اوضاع نابسامان اقتصادی کشور در بازار املاک و مستغلات نیز تأثیر منفی خود را گذاشته است. در زمان رکورد و با افزایش تورم اقتصادی به دلیل کاهش ارزش پول ملی کشور، حجم خرید و فروش املاک و مستغلات به میزان بسیار زیادی کاهش یافته است. یکی دیگر از مسائل موجود در این بازار مشکلات حقوقی مربوط به نقل و انتقالات می‌باشد. در چنین شرایطی مهندسی فروش املاک و مستغلات با استفاده از روش تهاتر متریال ساختمانی کمک زیادی به جبران کمبود نقدینگی و تأمین مالی پروژه‌های ساختمانی می‌کند. تهاتر در لغت به معنی تبادل کالا به کالا است و در گذشته افراد از این قرارداد برای تأمین نیازهای خود استفاده می‌کردند. تهاتر در صنایع مختلف از جمله در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارد. در تهاتر متریال ساختمانی، به تولیدکنندگانی که مصالح مورد نیاز ساخت ساز را ارائه می‌دهند، یک یا چند واحد ملک مسکونی به جای هزینه مصالح ساختمانی ارائه می‌شود.

در تهاتر کارشناسان باید قیمت‌گذاری واحدهای مسکونی را انجام دهند تا طبق آن قیمت مصالح نیز محاسبه شود. در یک نوع تهاتر دیگر یک ساختمان تازه ساز با یک زمین یا ساختمان قدیمی در قبال دریافت مصالح ساختمانی معامله می‌شود. با استفاده از تهاتر در صرف پول نقد صرفه‌جویی شده و فروش واحدهای پروژه‌های ساختمانی افزایش می‌یابد.

بهره برداری مجتمع‌های تجاری

بهره برداری مجتمع‌های تجاری به عنوان یک پدیده جدید رونق اقتصادی را افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. در گذشته هدف اصلی از سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت مجتمع‌های تجاری، بازگشت سرمایه به واسطه فروش واحدهای تجاری استقرار یافته در این مجتمع‌ها بود. سرمایه‌گذاران تنها راه بازگشت سرمایه را فروش می‌دانستند و به هیچ نوع برنامه‌ریزی یا پیش‌بینی برای بهره برداری از واحدهای تجاری در آینده فکر نمی‌کردند. به مرور زمان و با توجه به تغییر شرایط سرمایه‌گذاران به این فکر افتادند که یک برنامه‌ریزی درست در حوزه بهره برداری داشته باشند. ساخت مجتمع‌های تجاری با رعایت نکات معماری و استانداردهای مورد نیاز و با استفاده از بهترین مصالح ساختمانی و غیره دیگر به تنهایی به جذب مشتری کمک نمی‌کند. بلکه برای موفقیت در مهندسی فروش املاک و مستغلات در حوزه مجتمع‌های تجاری باید در زمینه بهره برداری نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. مشاوره در مدریت، مشاوره حقوقی، استفاده از مارکتینگ و برندینگ، توجه به معماری و دکوراسیون مجتمع و فروش و واگذاری واحدها به عنوان ارکان بهره‌ برداری محسوب می‌شوند.

معرفی شرکت عمران مسکن اطلس طوس

شما می‌توانید مهندسی فروش املاک و مستغلات خود را به شرکت عمران مسکن اطلس طوس با آدرس اینترنتی http://Www.atlastos.com بسپارید. استفاده از خدمات ارائه شده توسط این شرکت به رفع نیازهای صنعت ساختمان سازی کمک زیادی می‌کند. شرکت عمران مسکن اطلس طوس در مهندسی فروش، تهاتر مصالح ساختمانی، بهره‌ برداری مجتمع‌های تجاری کشور و خرید دارای بهترین و متخصص‌ترین گروه است و همواره در تلاش است که خدمات خود را بر اساس به روزترین دانش و با بهترین کیفیت انجام دهد. مشتری محوری، تضمین کیفیت خدمات، نوآوری و خلاقیت زیاد، بهبود خدمات، بازاریابی، انجام مطالعات مورد نیاز برای پایه‌های پروژه و مشاوره سرمایه‌گذاری خدمات دیگری هستند که در شرکت عمران مسکن اطلس طوس به مشتریان ارائه می‌شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5348300

منبع: مهر

کلیدواژه: املاک مسکن ساختمان سازی کسب و کار کسب و کار طراحی داخلی دکوراسیون منزل تولید عسل گروه صنعتی ایران خودرو خرید آنلاین ساختمان سازی لپ تاپ افزایش تولید خودرو عباس شیبانی مواد غذایی مواد شوینده لوستر باطری خودرو برداری مجتمع های تجاری پروژه های ساختمانی مصالح ساختمانی بهره برداری صنعت ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی از آغاز بکار نسخه اولیه انعقاد قراردادهای خریدو فروش مسکن در سامانه «خودنویس» از خردادماه خبر دادو گفت: مرم در این سامانه می توانند در هر ساعت از شبانه روز قراردادهای اجاره و خرید و فروش را به صورت رایگان تنظیم و منعقد کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به استقبال مردم از سامانه «خودنویس» برای انعقاد قراردادهای اجاره در آستانه فصل جابه جایی ها و نقل و انتقالات اظهار داشت: سامانه املاک و مستغلات با نام تجاری«خودنویس» به طور 24 ساعته و تمام ایام حتی روزهای تعطیل امکان انعقاد قراردادهای اجاره را دارد و تمام خدمات در این سامانه برای موجران و مستاجران رایگان است و کد رهگیری در سامانه خودنویس به طور رایگان صادر می شود.

وی تاکید کرد: روز یکشنبه رکورد انعقاد قرارداد اجاره در سامانه خودنویس با 6 هزار و 450 قرارداد شکسته شد و این تعداد قرارداد در یک روز منعقد شد. مشاوران املاک هم وارد سامانه خودنویس شده اند و قرارداد های مشاوران املاک هم در این سامانه منعقد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم این حق اختیار را دارند که در سامانه خودنویس به صورت مستقیم قرارداد مورد نظر را تنظیم کنند یا از طریق مشاوران املاک در این سامانه برای تنظیم قرارداد اقدام کنند. در صورت تنظیم قرارداد از طریق مشاوران املاک در سامانه تنها حق العمل به همرسانی دو طرف قرارداد را با نرخ رسمی و مصوب به مشاوران می پردازند اما در صورت تنظیم قرارداد به صور مستقیم وجهی پرداخت نمی کنند و کاملا رایگان است.

عباسی از آغاز به کار نسخه اولیه انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن در خودنویس از خرداد ماه خبر داد و گفت: در حال فراهم کردن بستری برای انعقاد قراردادهای خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس هستیم و تیم برنامه ریزی در حال کار است و خردادماه نسخه اولیه خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس آغاز به کار می کند.

وی افزود: مردم می توانند در صورت انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن به صورت مستقیم هیچ پولی نمی پردازند و این اقدام در سامانه خودنویس کاملا رایگان است.

عباسی با اشاره به فعالیت مشاوران املاک در بازار اظهار داشت: به طور قطع مشاوران املاک از بازار مسکن حذف نمی شوند و هر مشاوره املاکی که خدمت بهتری ارایه دهد مردم از آن استفاه خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • الزام ثبت قرار داد در سامانه خودنویس
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد