Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اجرای پروژه‌های شهری نیازمند پیوست حقوقی و قضایی است. خبرگزاری میزان- محمد قاسمی گفت: مجموعه مدیریت شهری از حیث ارائه مستمر خدمات در حوزه‌های مختلف وظایف سنگینی را بر عهده دارد و با توجه به گستردگی خدمات و اقدامات، نیازمند کار جهادی است تا خدمات شهری به نحو مطلوب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مجموعه مدیریت شهری در اجرای بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها نیازمند حمایت‌های قانونی است و به همین خاطر بسیاری از اقدامات و طرح‌های شهرداری‌ها از جنبه‌های مختلف از جمله مشاوره، پشتیبانی، حمایت و... نیازمند پیوست حقوقی-قضایی است و به همین خاطر ارتباط شهرداری با دستگاه قضایی به صورت شبانه روزی خواهد بود.
این مقام قضایی استان قزوین در ادامه بیان داشت: مجموعه مدیریت شهری از باب رعایت حقوق شهروندی، پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات شهری، احیاء حقوق عامه و... وظایف و تکالیفی را بر عهده دارد و به همین خاطر می‌طلبد ارتباط نزدیک و دو سویه‌ای با دستگاه قضایی داشته باشد، زیرا تحقق این امور بدون حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی امری دشوار است.
قاسمی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر قوانین موجود منجر به این شده، که مدیریت شهری متمرکز نباشد و دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلفی در این حوزه وظایفی را بر عهده دارند و همین تعارضات و تداخلات ناشی از قوانین گاهاً سد راه بسیاری از اقدامات است و به همین خاطر برخی طرح‌ها و پروژه‌ها به بن‌بست می‌رسد؛ لذا با هم‌افزایی، هم‌پوشانی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها باید تعارضات و خلاء‌های قانونی در راستای ارائه خدمات مطلوب مرتفع شود و البته بازنگری و بروزرسانی قوانین نیز به صورت کلان باید مورد توجه قرار گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین به تحقق عدالت اجتماعی در حوزه مدیریت شهری اشاره و تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته خدمات و امکانات شهری گاهاً به برخی از مناطق شهری سرازیر می‌شد و برخی مناطق دیگر از این خدمات محروم می‌ماندند؛ لذا از مجموعه مدیریت شهری در دوره جدید انتظار می‌رود توزیع خدمات و امکانات شهری بر اساس عدالت اجتماعی باشد، زیرا عدم تحقق این امر موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.
این مقام مسئول در استان قزوین ادامه داد: شهرداری باید اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری و دنبال کند و نباید اقداماتی صورت گیرد و پروژه‌هایی به مرحله درآید و در آینده به دلیل عدم توجه به ضوابط و مقررات متوقف شود و حقوق عمومی و بیت المال مورد تضییع قرار گیرد.
وی تصریح کرد: طی سال‌ها اخیر برخی پروژه‌های عمرانی به دلیل عدم اخذ پیوست زیست محیطی و با ورود دستگاه قضایی متوقف شد؛ لذا تهیه پیوست زیست محیطی در اجرا و احداث پروژه‌های عمرانی باید در اولویت مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد.
محمد قاسمی اذعان داشت: دستگاه قضایی و مجموعه مدیریت شهری در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه اهداف و وظایف مشترک دارند و به همین خاطر در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های مشترک هستیم، تا با تعامل و همکاری مستمر در خصوص مسائل مختلف تصمیمات لازم اتخاذ شود و بتوان بسیاری از معضلات و مشکلات شهری را مرتفع کرد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از کار‌ها باید به صورت میدانی و عملیاتی دنبال شود و باید حتی‌الامکان اقدامات فارغ از بروکراسی اداری، که گاهاً موجب رنجش شهروندان است، پیگیری شود و این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد، تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها، پشتیبان اقدامات قانونی مجموعه مدیریت شهری باشد.       بیشتر بخوانید:     تکلیف سازمان حمل و نقل شهرداری سنندج برای رفع نقاظ حادثه‌خیز در کمربندی حسن‌آباد انتهای پیام/ برچسب ها: قزوین پروژه شهری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قزوین پروژه شهری مجموعه مدیریت شهری همین خاطر دستگاه قضایی پروژه ها قرار گیرد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اتمام پروژه کمربندی دوم شهر ارومیه نیاز به تخصیص اعتبارات ملی دارد و امیدوارم این اعتبار با سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان‌غربی اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی که به مناسبت روز شوراها ترتیب پیدا کرده بود، اظهار کرد: امیدوارم در سایه دولت سیزدهم بتوانیم مشکلاتی را که در استان آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه وجود دارد با دستان توانمند استاندار آذربایجان‌غربی برطرف کنیم تا به عنوان یادگاری ماندگار برای استان باقی بماند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه ترافیک شهر ارومیه افزود: امروز موضوع ترافیک شهر ارومیه متأسفانه به یک معضل بزرگ شهری تبدیل شده است و برنامه‌ریزی درستی هم تا به حال برای آن پیش‌بینی نشده و نه تنها شهر بلکه شهروندان را دچار مشکل کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با بیان اینکه مشکل ترافیک شهر ارومیه با مدیریت و تدابیر معاونت عمرانی استانداری تا حدودی حل شده است، گفت: با اجرای پروژه کمربندی دوم شهر مشکل و گره ترافیکی ارومیه تا حدودی رفع خواهد شد اما امروز با توجه به موضوع آزادسازی املاک در محدوده آن پروژه دوباره با توقف عملیات روبه‌رو شده‌ایم و امیدواریم به زودی شاهد رفع این مشکلات باشیم.

خلیل‌پور در ادامه سخنانش با اشاره به تخصیص اعتبار ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه کمربندی دوم شهر ارومیه در زمان اجرای آن یادآور شد: آن زمانی که شورای اسلامی شهر ارومیه تصمیم به اجرای پروژه کمربندی دوم شهر ارومیه گرفت، ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای اتمام آن پروژه کافی بود اما امروز حتی با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵,۰۰۰ میلیارد تومان نیز نمی‌توان این پروژه را به اتمام رساند.

وی تصریح کرد: برای اتمام پروژه کمربندی دوم شهر ارومیه نیاز به تخصیص اعتبار ملی است و امیدوارم این اعتبار با سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان‌غربی اختصاص پیدا کند.

خلیل‌پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای بیش از ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری در داخل محدوده شهر ارومیه عنوان کرد: مدیریت شهری با اجرای بیش از ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری در داخل محدوده شهر ارومیه موجب ایجاد یک پتانسیل بزرگ سرمایه‌گذاری شده و می‌توان گفت که یک سرمایه‌گذاری بزرگ صورت گرفته است و از این ظرفیت ایجاد شده برای کنترل ترافیک با راه‌اندازی رادیو ترافیک در شهر ارومیه باید استفاده کرد.

وی با اشاره به یادمان شهید باکری گفت: متأسفانه یادمان شهید باکری سال‌هاست که به اتمام نرسیده است و از لحاظ بودجه‌ای به کمک‌های ملی و استانی نیاز دارد و امیدواریم با تدابیر شخص استاندار و با تخصیص اعتبارات ملی شاهد اتمام این پروژه باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با بیان اجرا نشدن پروژه سرمایه‌گذاری میدان امام (ره) خاطرنشان کرد: پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری میدان امام خمینی (ره) در مرکز شهر ارومیه بیش از ۱۰ سال است که اجرایی نمی‌شود و نیمه‌تمام ماندن این پروژه هم شهروندان را دچار مشکل کرده و هم از لحاظ اقتصادی و اشتغال‌زایی برای شهر ارومیه ضروری است و نیاز به توجه ویژه از سوی مسئولان استانی و کشوری دارد.

خلیل‌پور با بیان اینکه شهر ارومیه نیاز به اماکن تفریحی برای خانواده‌ها دارد، افزود: شهر ارومیه نیاز به اماکن تفریحی برای خانواده‌ها در داخل شهر و با امکانات کافی برای استفاده آنها نیاز دارد و برای تأمین آن می‌توان از فضای هفتاد هکتار زمین موجود در پارک جنگلی که متعلق به شهرداری و اداره کل منابع طبیعی استان است استفاده کرد.

وی گفت: فضای موجود محدوده پارک جنگلی ارومیه پتانسیل بسیار خوبی برای تأمین اماکن تفریحی و رفاهی و فرهنگی برای شهر و شهروندان می‌باشد و باید برنامه‌ریزی های لازم انجام شود.

کد خبر 748651

دیگر خبرها

  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز