Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@22:09:56 GMT

خداحافظی اعجوبه پرتغالی فوتسال جهان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۵۳۳۴

خداحافظی اعجوبه پرتغالی فوتسال جهان

ریکاردینیو خداحافظی خود را از تیم ملی فوتسال پرتغال اعلام کرد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مارکا، یک ماه پس از بردن جام قهرمانی جهان به عنوان کاپیتان تیم پرتغال، ریکاردینیو اعلام کرد که بازی مقابل آرژانتین در فینال آخرین بازی او با تیم ملی بود. ستاره پرتغالی با ۱۸۷ بازی که در آن ۱۴۱ گل به ثمر رسانده و یک قهرمانی اروپا و یک جام جهانی را در کارنامه دارد به فوتبال ملی خود پایان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اولین بازی او در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۳ در حالی که ۱۷ سال سن داشت در برابر آندورا انجام شد و اولین گل او سه روز بعد در مقابل اسلواکی به ثمر رسید. او در جام‌های جهانی ۲۳ بازی انجام داده است که در آن ۲۲ گل به ثمر رسانده و در اروپا نیز در ۲۱ بازی ۲۲ گل به ثمر رسانده است که او را به عنوان بهترین گلزن تاریخ رقابت ها  معرفی می‌کند.

 

ریکاردینیو که شش بار به عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته می شود، در مصاحبه با مارکا اذعان کرد که در تیم باشگاهی خود به فوتسال ادامه خواهد داد، اگرچه در صورت رفع نشدن مشکلات مالی باشگاه می تواند در ژانویه به صورت قرضی جدا شود.

 

ریکاردینیو در خداحافظی خود اظهار داشت: این یک دوران باورنکردنی بود. اگر به گذشته نگاه کنم تا شروع را در ۱۶ سالگی ببینم، فکر نمی کردم اینقدر عالی باشد. از قبل می دانستم که جام جهانی آخرین رقابت من خواهد بود. هر اتفاقی افتاد این دو سال اخیر سختی زیادی داشت مخصوصا خستگی روانی.

ستاره پرتغالی اضافه کرد: این سخت ترین تصمیم زندگی من است. زمان جوان ترین هاست. احساس می کنم هر چیزی که می توانستم به تیم ملی بدهم داده ام. از همه شما متشکرم.

ترجمه: ایسنا

فوتسال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فوتسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم

سرمربی تیم ملی فوتسال عراق اعتقاد دارد، اشتباه از تیمش در دیدار با تایلند سبب حذف عراق از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شده است. - اخبار ورزشی -

ریکاردو سوبرال (ملقب به کاکائو) درباره ناکامی تیم ملی فوتسال عراق در راهیابی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2024، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: پیش از شروع بازی‌ها، دو دیدار دوستانه با مراکش داشتیم و سپس برای پنج بازی دوستانه، به مدت 21 روز در کرواسی ماندیم. با این حال، نبود بازی دوستانه در عملکردمان مؤثر بود. جام ملت‌ها سطح بالایی داشت و عراق بیشترین گل را در مرحله گروهی به ثمر رساند.

انتظار می‌رفت ژاپن متفاوت با سال‌های قبل باشد
وی درباره حذف زودهنگام ژاپن و صعود افغانستان و تاجیکستان به جام جهانی 2024 اظهار داشت: انتظار می‌رفت که ژاپن متفاوت با دوره‌های گذشته باشد. این تیم در دیدارهای دوستانه با استرالیا مساوی کرد و به قرقیزستان باخت. افغانستان هم به خوبی آماده جام شد و 14 بازی دوستانه پیش از شروع مسابقات داشت. تاجیکستان نیز شگفتی رقابت‌ها بود و علاوه بر ارائه بازی‌های خوب، شرایط فیزیکی خوبی داشت. به اعتقاد من دروازه‌بان تاجیکستان تفاوت را رقم زد.

ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود

اوایل بازی با استرالیا ترسو بودیم
سرمربی تیم ملی فوتسال عراق با اشاره به نتایج تیمش در دور گروهی جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: مقابل عربستان که آماده‌سازی بسیار خوبی را در برزیل و اروپا پشت سر گذاشته بود، کیفیت بالایی از خودمان نشان دادیم و 5 بر یک پیروز شدیم. برابر ازبکستان خوب نبودیم و اگر کمتر اشتباه می‌کردیم، اختلاف دو تیم به سه گل نمی‌رسید (ازبکستان 4 بر یک پیروز شد). در نیمه اول دیدار با استرالیا بسیار عصبی و ترسو بودیم، اما در نیمه دوم فوق‌العاده عمل کردیم و 6 بر 2 پیروز شدیم.

یک اشتباه به قیمت حذف عراق تمام شد
کاکائو در مورد دیدار نفس‌گیر عراق برابر میزبان جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: دیدار عراق - تایلند در تاریخ ما می‌ماند. دقایق زیادی بود که سرتر از حریف بودیم و هنگامی که یک بازیکن بیشتر از تایلند داشتیم، سه موقعیت محرز گلزنی را هدر دادیم. زمانی که بازی 2-2 بود و هنگامی که آماده وقت‌های اضافه می‌شدیم، اشتباهی کردیم که به قیمت حذف عراق تمام شد. استعدادهای زیادی کشف کردیم که بدون ترس بازی می‌کردند و تفاوت ما نسبت به گذشته مشهود بود.

جام ملت‌های فوتسال آسیا 4 سال یک بار می‌شود؟

همیشه مدرسه فوتسال ایران را ستایش می‌کنم
وی درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: بعضی از دیدارهای ایران را تماشا کردم و دیدم که این تیم برای قهرمانی به تایلند آمده بود. ایران بهترین بازی خودش را در فینال مقابل تایلند ارائه کرد. این تیم بازیکنانی دارد که می‌توانند در هر لیگ دنیا بازی کنند. من از مدرسه فوتسال ایران همیشه تمجید می‌کنم و این قهرمانی را به همه مربیان و بازیکنانی که روی قهرمانی تمرکز کرده بودند، تبریک می‌گویم.

4 سال یک بار شدن جام ملت‌ها خیلی بد است
سرمربی تیم ملی عراق در مورد شنیده شدن زمزمه‌هایی پیرامون برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا با بازه زمانی چهار ساله بیان کرد: این اتفاق بسیار بد است. در تقویم باید رقابت‌های بیشتری داشته باشیم تا با سایر تیم‌های ملی آسیایی رقابت کنیم و کیفیت خودمان را بالاتر ببریم. می‌بینیم که در قاره اروپا، جام باشگاه‌ها هر سال و جام ملت‌های اروپا نیز هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم
  • مصاف نماینده فوتسال قم و هرمزگان در لیگ دسته یک
  • وینگر پرتغالی تراکتور: می‌توانستیم استقلال را شکست دهیم
  • آلوس: می‌توانستیم استقلال را ببریم
  • آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود
  • هیچ آسمانی زیر آتش توپچی‌ها امن نیست!
  • حمید طیبی: در ازبکستان قدرت خود را به رخ فوتسال جهان خواهیم کشید
  • ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود
  • سرمربی سابق پرسپولیس: اوسمار نباید به این بازیکن پنالتی می داد | نبردن سپاهان یعنی خداحافظی با جام
  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم