Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید احسان عسگری عصر روز گذشته به منطقه کاکان بویراحمد سفر کرد تا ابتدا یک طرح مزرعه پرورش شترمرغ را که به همت صندوق کارآفرینی امید احداث شده بود را افتتاح کند.

تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۶ طرح شترمرغ در استان احداث می‌شود،گفت:   ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۵۰۰ میلیون آورده سرمایه‌گذار برای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات نهاد‌ه‌های دامی گفت: خوشبختانه این مشکل رفع شده است  و  ۷۵ تن سهمیه استان جذب شده است.

سرپرست معاون اقتصادی پس از افتتاح این طرح، از دو واحد سردخانه در کاکان بازدید کرد تا هم در جریان ذخیره‌سازی سیب که عمده تولید باغداران کاکانی است قرار گیرد و هم خواسته‌ها و دردل‌های سرمایه‌گذاران را بشنود.

 

 

وی سپس در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه حوزه اقتصادی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه توسعه برای دو حوزه شهری و روستایی تدوین شده است و برنامه جامعی برای معرفی مولفه‌های مبنایی و اساسی استان داریم.

عسگری به طرح پرورش شترمرغ اشاره و عنوان کرد: در سبد امنیت غذایی باید منابع تامین پروتئین متنوع باشد که کارهای خوبی در این خصوص آغاز شده است.

معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نو پا بودن این گونه فعالیت‌ها در استان گفت: در برنامه داریم که تنوع محصول برای مصرف کننده ایجاد کنیم از طرفی هم تولید کنندگان را به سمتی ببریم که با تکان‌های اقتصادی آسیب کمتری ببینند.

 

وی ادامه داد: بیشتر مهاجرت از روستاها به شهر برای اشتغال است لذا اگر فعالیت اقتصادی در روستا شکل بگیرد باعث ماندگاری جوان‌ها و آبادانی در روستاها و در نتیجه جمع شدن حاشیه‌نشینی می‌شود.

وی در خصوص بازدیدش از دو سردخانه گفت: وجه باغداری  دهستان کاکان تولید سیب است که نگهداری از آن می‌تواند به پایداری اقتصادی و بهبود معیشت خانوارها کمک کند.

عسگری عنوان کرد: در سردخانه اول ۶۰۰ تن سیب دپو شده بود اما برای گسترش سردخانه برنامه داریم.

وی عنوان کرد: در سردخانه دوم که در روستای غصنفرخانی کاکان بود تراز بهتر و پیشرفته‌تری به لحاظ سرتینگ وجود داشت و قرار است ظرفیت این سردخانه از ۳ هزار تن به ۱۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

 

عسگری عنوان کرد: در همین خصوص جلسه‌ای با سرمایه‌گذار خواهیم داشت،ضمن اینکه صنایع تبدیلی بیشتری با رویکرد باغات سیب کاکان مستقر خواهیم کرد و کشاورزان و باغداران کاکان را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان سخنان خود در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: به دنبال تقویت اقتصادی کشاورزان و باغداران و معرفی کاکان به عنوان دهستان اقتصادی هستیم.

گفتنی است روستای کاکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد از جمله جاذبه‌های گردشگری یاسوج به شمار می‌رود. این روستا که مملو از درختان سیب است در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی یاسوج  قرار دارد و از اطراف به ارتفاعات بلند و سر به فلک کشیده دنا محدود می‌شود.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: کارآفرینی یاسوج شترمرغ دهستان کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران همراه با تند باد و رعدو برق در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان، از عصر امروز بارش شدید باران شهرهای مختلف استان را فرا گرفته است و هم اکنون ادامه دارد.

این بارش شدید که همراه با رعد و برق و تند باد بود موجب جاری شدن آب در سطح معابر و اختلال در تردد شهروندان شد.

بارش شدید باران موجب قطع برق برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد شده است.

آب گرفتگی معابر و گردباد و رعد و برق هم اکنون برخی مناطق استان را در برگرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

دیگر خبرها

  • بارش باران همراه با تند باد و رعدو برق در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد