Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:53:39 GMT

کمک ۱۶۴ میلیاردی موسسه خیریه عترت فاطمی به نیازمندان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۵۸۷۹

کمک ۱۶۴ میلیاردی موسسه خیریه عترت فاطمی به نیازمندان

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه خیریه عترت فاطمی در راستای حمایت از ایتام در زمینه های مختلف شامل پرداخت
مستمری به ایتام تحت پوشش، تهیه جهیزیه، سبد کالا، تعمیر و ساخت منزل سادات، کمک های غیرنقدی خیرین، کمک هزینه تحصیلی، درمان، پوشاک و وام قرض الحسنه به خانواده های سادات تحت پوشش مبلغ ۱۶۴ میلیارد و ۸۷۹ میلیون و ۶۴۹ هزار ریال هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، مبلغ ۳۸ میلیارد و ۷۱۹ میلیون ریال بابت کمک هزینه معیشت به حساب ایتام ضحی (ایتام تحت پوشش) واریز شده است. همچنین تهیه ۱۰۵ فقره جهیزیه معادل ۲۱ میلیارد و ۱۵۱ میلیون ریال توسط خیرین این موسسه انجام شده است.

تهیه ۴ هزار و ۵۰۰ سبد کالا معادل ۱۸ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال، تامین هزینه ساخت و یا تعمیر منازل سادات معادل ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و پرداخت کمک هزینه و لوازم تحصیلی ایتام برابر ۶ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال از دیگر اقدامات این موسسه بوده است.

همچنین این موسسه بابت کمک هزینه درمان سادات طی این مدت مبلغ ۲ میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریال و بابت تامین پوشاک ۵ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ریال پرداخت کرده است.

طبق این گزارش، موسسه خیریه عترت فاطمی طی ۶ ماه اول سال توانسته با همکاری خیرین کمکهای غیرنقدی به ایتام سادات معادل ۱۶ میلیارد و ۳۲۲ میلیون ریال داشته باشد همچنین از طریق صندوق قرض الحسنه این موسسه ۳۹ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال وام به سادات پرداخت شده است.

بنا بر این گزارش موسسه خیریه عترت فاطمی یادگار چهره ماندگار نیکوکاری ایران، مرحوم حاج سید رضا نیری از بنیانگذاران کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان اولین و بزرگترین خیریه حمایت کننده از سادات نیازمند به صورت خاص، درسال ۱۳۷۹ و به شماره ثبت ۱۴۷۵۲ شروع به فعالیت کرد. این موسسه در طول ۲۱ سال فعالیت خود، به ایتام و خانواده های سادات در سراسر کشور در زمینه های زیر مساعدت می کند.

۱- حمایت معیشتی از ایتام سادات به صورت واریز مبالغ ماهیانه به حساب شخصی آنها، ۵ مرتبه در سال
(در تمام این سال ها حدود ۵۰۰۰ یتیم سادات به همراه خانواده های آنان تحت حمایت موسسه بوده اند.)

۲- ارائه خدمات به سادات معزز در زمینه های ساخت و تعمیر مسکن، پرداخت رهن و اجاره و اقساط مسکن، پرداخت کمک هزینه تحصیل، پرداخت هزینه های درمانی و ...

۳- انجام مشاوره های روانی– تحصیلی و ایجاد ارتباط عاطفی بین حامیان و ایتام

۴- انجام خدمات فرهنگی از قبیل ایجاد کتابخانه های روستایی و برگزاری اردوهای تفریحی–تربیتی، ارسال مجله و کتاب

۵- توزیع سالیانه بیش از ۴۰۰۰ سبدکالا به سادات نیازمند در سطح شهر تهران

۶- پرداخت سالیانه بیش از ۲۰۰۰ وام بدون کارمزد در سرفصل های مختلف به نیازمندان سادات

۷- تهیه و توزیع ۳۰۰ سری جهیزیه در سال برای نوعروسان سادات تحت حمایت

۸- تهیه و توزیع لوازم التحریر برای کلیه ایتام سادات محصل، در شروع هر سال تحصیلی

۹- تهیه و ارسال لباس گرم در شروع فصل زمستان و ارسال لباس عید در پایان هر سال

۱۰- بازدید از خانواده های سادات در اقصی نقاط کشور به صورت دوره ای و حل مشکلات آنها در محل (در قالب طرح صله رحم)

بنا بر این گزارش راه های ارتباطی با این موسسه از طریق شماره تماس ۷۵۴۷۱۴۰۰-۰۲۱ و شماره واتساپ ۰۹۲۰۳۶۱۱۲۱۸ است.

کد خبر 5348427

منبع: مهر

کلیدواژه: کمک به نیازمندان موسسه عترت فاطمی اطعام نیازمندان شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه پیش بینی وضعیت هوا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کیفیت هوای تهران بازگشایی مدارس مهدی چمران مسعود فیاضی گردشگری سازمان اموال تملیکی سازمان تامین اجتماعی حکم انتصاب موسسه خیریه عترت فاطمی میلیون ریال کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمید باسره گزارشی از عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات تأثیرگذار این نهاد، ارتقای سلامت و بهداشت خانواده‌های تحت حمایت و کمک به کاهش هزینه‌های درمانی آنان است که در همین راستا در سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

باسره افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بالغ بر ۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴ هزار و ۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقا سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربال گری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب و..... بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که بر همین اساس در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

کد خبر 6089738

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهیمه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق