Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@02:38:12 GMT

گشت آمادگی رزمی هواپیماهای چین بر فراز تنگه تایوان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۶۰۲۰

گشت آمادگی رزمی هواپیماهای چین بر فراز تنگه تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش چین روز سه‌شنبه اعلام کرد پروازهای گشت آمادگی رزمی را در مسیر تنگه تایوان انجام داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی ارتش چین در بیانیه‌ای اعلام کرد این گشت‌زنی در واکنش به اظهارات و رفتارهای «بسیار غلط کشورهای مربوطه» بر سر مسائل تایوان و فعالیت‌های جدایی‌طلبان آن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر سخنگوی وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ۶ هواپیمای نظامی ارتش چین از جمله چهار جنگنده «جی-۱۶» و دو هواپیمای شناسایی وارد حریم پدافند هوایی جنوب غربی این جزیره شده‌اند.

این گشت‌زنی هوایی ارتش چین هم‌زمان با اعلام خبر ورود جمعی از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه انجام گرفته است. نخست‌وزیر تایوان در جمع خبرنگاران، سفر این نمایندگان آمریکایی را برای روابط دوجانبه «بسیار مهم» توصیف کرد.

«تان که‌فِی» سخنگوی وزارت دفاع چین به شدت از مداخله آمریکا در امور داخلی چین انتقاد کرده و اقدام تعدادی از اعضای کنگره آمریکا در سفر به تایوان با یک هواپیمای نظامی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت اقدامی که آمریکا انجام داد مداخله خودسرانه در امور داخلی چین بوده که به طور خطرناکی حق حاکمیت چین را نقض کرده و تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه به شمار می‌آید.

چین طی هفته‌های اخیر تهدیدات عملی خود را با اعزام جنگنده‌ها به نزدیکی تایوان و برگزاری رزمایش‌های نظامی افزایش داده است. وزارت دفاع تایوان روز سه‌شنبه در گزارش دوسالانه خود نوشت که این اقدامات نشان دهنده تلاش پکن برای تضعیف نیروی هوایی تایوان از طریق فرسایش آن است.

در این گزارش ادعا شده، به نظر می سد چین با تلاش برای القای ترس به مردم تایوان، به دنبال ایجاد فضایی روانی است.

در گزارش دوسالانه تایوان آمده است راهبرد چین شامل جنگ سایبری، تبلیغات و کارزار انزوای بین‌المللی تایوان بوده تا از این طریق شرایط چین بدون هیچگونه جنگی پذیرفته شود.

در این گزارش آمده، چین احتمالا به دنبال خودداری از درگیری نظامی واقعی با تایوان بوده تا از این طریق از درگیری با آمریکا جلوگیری کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تایوان مجلس نمایندگان آمریکا آمادگی رزمی سنای آمریکا هواپیماهای جنگی چین تنگه تایوان گشت زنی هوایی وزارت دفاع ارتش چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.


دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز