Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: 61 درصد جمعیت شهرستان اردبیل دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

محمدرضا خلفی‌زاده ۱۹ آبان در جریان بازدید از فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اردبیل اظهار کرد: تاکنون 907 هزار دز واکسن به شهرستان اردبیل اختصاص یافته که 734 هزار دز آن در بین مراجعین تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: 86.5 درصد جمعیت هدف شهرستان اردبیل دز اول و 61 درصد دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و همچنان واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است.


رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: برای تزریق دز یادآور و سوم نیز فراخوان برای گروه سنی بالای 60 سال انجام شده و امیدواریم از هفته آینده به تدریج کار تزریق واکسن را انجام دهیم.


خلفی‌زاده به روند کاهشی کرونا در شهرستان اشاره کرد و افزود: با همکاری مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امیدواریم روند کنترلی این بیماری ادامه پیدا کند تا بدون اینکه وارد موج ششم کرونا شویم، شرایط پایداری را در استان در کنترل بیماری کرونا شاهد باشیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خلخال نیز به پوشش 97 درصدی جمعیت این شهرستان در دز اول و 70 درصدی در دز دوم اشاره کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان شهرستان خلخال نیز 96 درصد دز اول و 60 درصد دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.


محمد مهرتک خاطر نشان کرد: در ذخیره و دپوی واکسن کرونا مشکل خاصی نداریم و افراد بالای 60 سال برای دریافت دز سوم و یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و در این زمینه خدمات به آنها ارائه خواهد شد.


در استان اردبیل وضعیت کرونایی شهرها زرد و آبی است و هم اکنون 190 بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستانی خدمات دریافت کرده و 90 نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی می‌گیرند.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرستان اردبیل واکسن کرونا دز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان