Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:00:21 GMT

شوراهای دانش آموزی بازوی فکری مدارس هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۶۰۸۹

شوراهای دانش آموزی بازوی فکری مدارس هستند

سالار قاسمی روز چهارشنبه در  حاشیه برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی  البرز در گفت و گو با ایرنا هدف اصلی از برگزاری این انتخابات را آماده سازی دانش آموزان برای پذیرش مسوولیت های اجتماعی، ارتقای روحیه نقد پذیری و تمرین دموکراسی عنوان کرد و این شوراها را مهمترین بازوی فکری مدارس دانست.

وی با تاکید براهمیت انتخاب و تاثیر آن در زندگی فردی و اجنماعی دانش آموزان،خاطرنشان کرد: دانش آموزان به عنوان سرمایه های اصلی نظام و مدیران آینده کشور باید بیاموزند که بهترین گزینه را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس مطالبات مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی و هنری دانش آموزان را به مسئولین منتقل و پیگیری می کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات در کشور برخاسته از روح مقدس نظام اسلامی و در راستای دست یابی به دموکراسی واقعی و نظام مردم سالاری دینی است، اضافه کرد: کشور ما یکی از معدود کشور هایی است که تمامی ارکان آن با رأی و نظر مردم انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: هدف از انتخابات شورای دانش آموزی تمرین انتخاب کردن ، مشارکت پذیری،مشارکت جویی و آمادگی دانش آموزان برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی است.

قاسمی  ادامه داد: دانش آموزان جوان و نوجوان شور آفرینان اصلی صحنه انتخابات هستند که می توانند با حضور چشمگیر و با نشاط خود زمینه تشکیل مجلسی توانمند و کارآ را رقم زنند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز شورا های دانش آموزی را پرچمداران گام دوم انقلاب دانست وافزود: دانش آموزان می بایست توجه داشته باشند در انتخابات از دادن شعار های غیر واقعی که توانایی تحقق آن را ندارند خود داری کنند ، چرا که وعده انتخاباتی که محقق نشود باعث دلسردی رأی دهندگان می گردد.

وی تاکید کرد: نوجوانان و جوانان شور آفرینان اصلی صحنه انتخابات هستند که می توانند با حضور چشمگیر و با نشاط خود زمینه تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا ، مجلس و ریاست جمهوری توانمند و کارآ را درآینده رقم بزند.

 انتخابات بیست و چهارمین دوره شوراهای دانش آموزی با شعار«شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب اسلامی » در استان البرز به صورت حضوری و مجازی از امروز چهارشنبه 19 آبان  تا ۳۰ آبان ماه  جاری در مدارس استان البرز ادامه دارد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموزدارد.

برچسب‌ها مدارس شوراهای دانش آموزی البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شوراهای دانش آموزی البرز مدارس شوراهای دانش آموزی البرز شوراهای دانش آموزی دانش آموزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری